• vioola

Rumpa, lår å mage

Hejsan

Nu är det såhär att jag skulle vilja ha en STÖRRE rumpa, å STÖRRE lår å en PLATTARE mage. Jag har aldrig någonsin tränat så vilket är det bästa alternativet för just detta. Är det möjligt förresten ;)?

Kramis

• Svar på tråden Rumpa, lår å mage
  • Nickolina

Konditionsträning i kombination med styrketräning är det bästa. förbränning behövs för magen och styrketräningen för att bygga lår och rumpa....du kan då använda tunga vikter o göra få repitioner hellre än tvärtom...det pumpar musklerna ordentligt..Även magen behöver styrketräningen för att bli platt...

• pickolina

En annan sak, om du ska bygga upp en muskel så måste du träna just den muskeln minst 2ggr i veckan. Glöm inte vilan dock, muskeln byggs inte upp under träningspasset utan under vilan efter träningspasset. Tränar man för mycket så hämmar det alltså uppbyggnaden av muskeln. Dvs, inte för lite och inte för mycket.

• pickolina

För övrigt så instämmer jag med föregående "talare"...

• Fru O

Body Pump är bra. Utfall är jättebra för rumpan. Löpning eller spinning för magen.

• pickolina

"spinning för magen"?????

Spinning tar mest på ben och rumpa, inte mage. Samma sak med löpning. Däremot så är det ju kontidionsträning, vilket gör att man bränner kalorier och förminskar hela kroppen men det är INTE några speciella sporter för just magen. Väldigt missvisande skrivet!

• Fru O

För min del är det inte missvisande Pickolina.

Det kanske beror lite på utgångsläget ...

Jag är liten - Min mage blir platt och snygg av löpning. Styrketräning i hop med kondition är väl bra? Sen om man vill jogga, åka skidor, cykla, simma, spinna osv.

• anine

Läste det här om spinning för en plattare mage.
    Det är en väldigt bra hjälp för plattare mage,eftersom det är konditions krävande.Desto mer flås desto högre förbränning:)
    Jag vet det eftersom jag är spinning instruktör.
    Bra ide,Fru O.

• anine

Hej vioola.
    Angående din fråga tycker jag att du ska testa att promenera längre sträckor(30-45min) på morgonen före frukost.
    Sen finns det tränings dvd på olika affärer. Så att du kan träna hemma i lugn och ro.Läs på baksidan vad dvd innehåller för olika pass:)

Kram

• vioola

Hejsan

Tack för alla tips! Något ja undrar över då ja har väldigt smala ben är att: ifall man tar långa promenader, eller bara går, är det inte vaderna man tränar då? Låter ju hur dumt som helst men jag vill inte att vaderna ska bli större utan låren...

Ja kan ju inte låta bli att gå givetvis ;), men undrar hur man gör för att enbart träna (större)lår, (större) rumpa å (plattare) mage.

Ifall man ska träna hemma, måste man införskaffa hantlar å sånt då, i så fall hur stora? Kanske inte just till det jag skriver om, men det kan ju va bra å ha kanske...

Gärna mer tips!

Kramis

• anine

Jo,promenader gör att förbränningen ökar och muskler lättare blir till.
    det finns en dvd som heter "Body Work" på Åhlens.
    Där finns det pass som heter "core" bra för mage och rygg:)
    Och så finns "body express".
    Kolla gärna upp dvd:n. Det enda du behöver för att träna detta är en matta,underlägg att vara på.
    Kram

Svar på tråden Rumpa, lår å mage