• woman

smink av Mary Kay?

Hej!

Jag undrar om någon har erfarenheter av Mary Kay? Jag var på bröllopsmässan i Uppsala igår och stötte på deras produkter och tjänster. Det skulle bara kosta 500 kronor för brudsminkning + 2 konsultationer. Hon kommer till frisören och fixar allt, så man behöver inte åka runt. Verkade jätte proffsiga, och dem man såg som hon hade sminkat igår såg ju bra ut (kanske inte alla i modevisningen, men...).

Så nu undrar jag om någon har anlitat dem förut och har något att säga. Vill veta allt!

Tacksam för svar!

• Svar på tråden smink av Mary Kay?
  • Dominikanska

Jag har varit på en kurs med Mary Kay i Stockholm. (Jag tror inte att de två som höll kursen kom härifrån.) Jag köpte deras hudvårdsprodukter som jag senare fick lämna tillbaka. Jag fick sår av deras ögonkräm! Jag skulle inte låta mig sminka mig med deras produkter för mitt bröllop, tänk om jag inte tål deras smink heller. (Jag har torr och känslig hy.)

Jag har varit på kurs hos Make Up Store två gånger och blivit nöjd. Gör de brudsminkningar eller tänkte du boka "en vanlig" kurs?

Gör en provsminkning så du vet att du blir nöjd - och tål produkterna.

• woman

Vad jag förstår gör de (Make Up Store) brudsminkningar också, men jag kommer inte ihåg var jag har hört det. Tror att det var på en tråd här på BT för ett tag sen, men är inte säker.

Jag blir så osäker nu när alla säger olika saker. Det enda man kan säga säkert är ju att vi alla är olika och att allas hy inte passar för alla produkter. Men jag kan ju inte gå till alla och sminka mig för att se om jag blir nöjd. Det har i alla fall inte jag råd med...

• SaraLinnéa

Hej!

Jag använder marykay och älskar både hudvården och sminket. Däremot vill jag tillägga att de som säljer marykay inte alltid har en utbildning förutom den som man kan välja att gå på inom mary kay, som säkert kan variera i kvalitet. Bara så att du är medveten om att alla marykays hudvårdskonsulter inte alltid är makeup artister. Vem som helst får börja sälja marykay....
    Lycka till.
    Produkterna är iallafall utan tvekan bra....

• Bröllopstokiig

Fråga Mary Kay om provsminkning ingår i priset. Om det inte ingår borde du kunna få det billigare.

Själv ska jag sminka mig på hotellet på Dominikanska där vi gifter oss, så jag kommer inte att hinna med en provsminkning. Jag får lita helt på dem. Lite jobbigt då jag också är en perfektionist.

Lycka till!

• woman

Tack för alla tips och inlägg! Jag tror att provsminkning ingår i priset. Jag förstod det så i alla fall. Som det ser ut nu kommer jag anlita dem, men det beror på var jag bestämmer mig för att göra mitt hår. Om de har sminkning i priset, så kanske det lönar sig att låta frisören göra allt. Men jag vet inte. Har inte börjat kolla in i den saken än. Någon som har några bra förslag på frisör med mycket erfarenhet av uppsättningar av tjockt, långt hår? Jag är tacksam för alla tips jag kan få, och även varningar!!

• MiaVinterbrud

Jag har använt både Time Wise produkterna och sminket från Mary Kay. Jag har just slutat med Time Wise då jag helt plötsligt fick både torr och finnig hy (trots att jag köpte en ny kräm för torr och känslig hy)...tråkigt men sant.

Sminket är däremot riktigt bra, jag älskar ögonskuggorna och det lipgloss jag köpr, detsamma gäller eyelinern.

När det gäller sminkningen är nog ett gott råd att ta reda på andra brudar som blivit sminkade av tjejen i fråga...det finns ju inga garantier att hon är duktig bara för att hon säljer ett visst märke ;)

• äppellunden

Jag gillar MK´s produkter, däremot kan inte alla tjejer som jobbar med försäljning sminka snyggt... så be om en konsultation INNAN.
    Har vart på säljpartyn och "analyser" av MK försäljare och när hon gått så har vi bara garvat och tvättat oss...

men produkterna är bra.
    /äpplet

• MissEry

Konstigt att flera skrivit att de blivit allergiska. Min erfarenhet, och vad jag hört från många andra är att MK är extremt bra för personer med känslig hud. Jag brukar tom bli allergisk mot apotekets oparfymerade ACO-krämer (som man ju tror ska vara dösäkra!), men med MK-krämerna brukar huden bli jättebra!
    Förresten har jag hört om flera som blivit allergiska mot Make up stores produkter.

Jag har bett hon jag köper MK-produkter av att hjälpa mig med make upgrejer inför bröllopet, men jag köper dem av henne och sminkar mig själv, eftersom bröllopet blir i en liten håla på landet...

Förresten började jag köpa MK för att de inte testar på djur, om nu någon är intresserad!

• mariefarah se

Hej hej!

Nu har jag inte läst alla svar men läste din fråga.

Det handlar inte om märket, utan VEM som sminkar dig. Så det bästa är att få en konsultation så ser du om du blir nöjd. Det är känslan och färgseendet som avgör om en makeupartist är bra och hur han/hon jobbar med produkterna samt rätt verktyg.

Lycka till!

• Godis
    mariefarah se skrev 2012-09-22 18:09:47 följande:

Hej hej!

Nu har jag inte läst alla svar men läste din fråga.

Det handlar inte om märket, utan VEM som sminkar dig. Så det bästa är att få en konsultation så ser du om du blir nöjd. Det är känslan och färgseendet som avgör om en makeupartist är bra och hur han/hon jobbar med produkterna samt rätt verktyg.

Lycka till!

Tråd från 06!
  • Lisen50

Jag har också provat MK...men blev väldigt allergisk och fick lov att sluta...å då är inte jag så himla känslig i vanliga fall.

Svar på tråden smink av Mary Kay?