Hallo! tänkte precis som de andra ge dig lite tips, jag själv är sockerberoende och har väldigt svårt för att sluta. gick förra våren ner med hjälp av south beach men ja tyckte de var tufft att inte få äta nåt sött alls. Men jag har infört att äta suuuper nyttigt alla vardagar, äta en god middag på fredagen, o lör godis. då finns de aldrig anledning för att ge upp för jag vet att när helgen kommer så får ja lite mys, och då frossar man inte på samma sätt heller, o om man skulle göra de så är det inte katastrf, (de har hänt ett par ggr) men ja tappar inte lusten utan fortsätter på mån igen.... Tränar du något? annars skulle ja verkligen tipsa om att köpa iform tidningen o börja med deras löpning, om du tror de är nåt för dig? de bränner väldigt bra, det finns program för nybörjare och vana löpare så de är toppen! ja själv har lärt mig springa o är suuuper stolt att ja äntligen klarar de, för de är tufft att komma igång med kondis (o ja gillar inte att klä upp mig o gå på gym, sen gillar ja inte fasta träntider =) utan ja vill ge mej ut precis när ja vill)
har du bytt ut alla produkter till fullkorn o råris? äter du tex några rotfrukter till maten ist för potatis mm?
om du kan så skippa lighten, som cola o läckerol, men om de inte går så förbruka de i lagom mängder, de är inget bra socker, men faktiskt så gör det en inte "tjock" något som har fått mej att fortsätta är att inte ge upp pga svackor, utan ja brukar försöka låtsas som om ingenting ist för att tänka, aja då var de kört, ja kommer aldrig gå ner i vikt! hehehe nu blev de enormt mkt, hoppas du orkade läsa o att de va till nån nytta =) lycka till kramar