• Novemberbrud06

Måste gå ner ca 10 kg.. Hjälp!!

Hej alla brudar!

Jag får panik snart... Kan snart inte har några kläder... och det är enbart mitt eget fel eftersom jag äter allt onyttigt som finns...

Nån som har några tips? Just nu känner jag mig rätt deppig över situationen.
    (fortsätter jag så här kommer jag aldrig att kunna ha min klänning i november!)

Målet är att gå ner ca 10 kg till sommaren, kan det vara troligt?

(forsökte skriva på den andra vikttråden men den var stängd?)

• Svar på tråden Måste gå ner ca 10 kg.. Hjälp!!
  • Novemberbrud06

smul:

Jag har provat gi-tänk ett tag, men det funkar inte för mig.
    Jag o sambon har börjat med viktväktarna igen (igår) och det känns riktigt bra!

Kör du nån speciell metod? Jag ska som sagt köra vv + motion.

• smul

Novemberbrud06:
    Använder mig inte av någon särskild metod. Men försöker äta grovt bröd istället för vitt, inte för mycket fett coh socker osv. Däremot tänker jag mer på att inte äta för stora portioner, man måste ju inte bli proppmätt utan lagom räcker. Inget godis, chips eller läsk (onyttiga grejer) i veckorna, utan bara en gång på helgen (måste få unna mig annars går det inte).

Detta fungerar bäst för mig då jag och min fästman har olika mål (han vill gå upp i vikt). Det blir för avancerat och jobbit om vi ska hålla på och laga olika maträtter. Därför tar jag lite mindre portioner (men mer sallad).

Sen tränar jag minst 4 ggr/vecka (simmar + aerobic). När det blir lite varmare ska jag ta långa promenader.

Har du och din sambo samma mål?

• Novemberbrud06

Smul:

Jag och min m2b har samma mål - gå ner ca 10 kg. Nu känns det faktiskt jättebra, vi stöttar varandra (tidigare har vi haft en förmåga att "dras med" när den andre blev sugen på nåt).

Det måste vara lite jobbigt att du vill gå ner när han vill gå upp. Kan han hålla sig borta från godis/chips på veckorna?

• smul

Novemberbrud06:

Nej han kan inte hålla sig från chipsen och läsken. Men tack och lov är jag mer godisråtta, så jag frestas inte så mycket av chipsen. En gång tog han fram lite godis, men då sa jag att jag blev frestad så han plockade bort det. Eftersom vi båda strävar mot var sitt mål försöker vi peppa varandra. Försöker äta bra mat så att man inte blir så småsugen på kvällen vid filmen....

Tränar ni tillsammans? Det gör tyvärr inte vi, hade varit kul. Men han tränar gym och jag kondition.

• *Line

Hallo! tänkte precis som de andra ge dig lite tips, jag själv är sockerberoende och har väldigt svårt för att sluta. gick förra våren ner med hjälp av south beach men ja tyckte de var tufft att inte få äta nåt sött alls. Men jag har infört att äta suuuper nyttigt alla vardagar, äta en god middag på fredagen, o lör godis. då finns de aldrig anledning för att ge upp för jag vet att när helgen kommer så får ja lite mys, och då frossar man inte på samma sätt heller, o om man skulle göra de så är det inte katastrf, (de har hänt ett par ggr) men ja tappar inte lusten utan fortsätter på mån igen.... Tränar du något? annars skulle ja verkligen tipsa om att köpa iform tidningen o börja med deras löpning, om du tror de är nåt för dig? de bränner väldigt bra, det finns program för nybörjare och vana löpare så de är toppen! ja själv har lärt mig springa o är suuuper stolt att ja äntligen klarar de, för de är tufft att komma igång med kondis (o ja gillar inte att klä upp mig o gå på gym, sen gillar ja inte fasta träntider =) utan ja vill ge mej ut precis när ja vill)

har du bytt ut alla produkter till fullkorn o råris? äter du tex några rotfrukter till maten ist för potatis mm?

om du kan så skippa lighten, som cola o läckerol, men om de inte går så förbruka de i lagom mängder, de är inget bra socker, men faktiskt så gör det en inte "tjock" något som har fått mej att fortsätta är att inte ge upp pga svackor, utan ja brukar försöka låtsas som om ingenting ist för att tänka, aja då var de kört, ja kommer aldrig gå ner i vikt! hehehe nu blev de enormt mkt, hoppas du orkade läsa o att de va till nån nytta =) lycka till kramar

• ezzy

Hej Tjejer!
    Jag är precis i er sitution. Jag är 164 cm lång och efter semestern i somras vägde jag 79 kg. Det var då jag bestämde mig...nu fick det vara nog!!!! Jag läste mycket om vad som var bra/dålig kost och hur man bör äta och motionera på bästa sätt för att kroppen ska må bra. Till saken hör att jag inte är något vidare på att motionera...cyklar lite på motionscykel och prommenerar...that´s it. Men när det gäller min kost så har jag provat något som har revolutionerat mitt liv. Jag använder något som heter GR2 Control. Det är en proteinshake som jag byter ut ett mål mat mot (ibörjan 2 mål) För mig som lärare har jag knappt aldrig tid att äta lunch och tidigare har jag slängt i mig färdigmat från Findus eller likande...ingen näring alls med andra ord. Men med GR2 så mår jag kanonbra och jag hinner få i mig drinken på ingen tid alls. Dessutom tar jag 2 fibertabletter som gör att magen får jobba och de sväller sedan mer än 50 ggr sin egen storlek som gör att jag blir mätt. På sikt leder detta till att magsäcken krymper...vilket den har gjort på mig nu. Idag (6 månader senare) väger jag 67,5 kr och mår MYCKET BRA!!! GR2 ger mig massor med energi och programmet lär en också hur sunda kostvanor ser ut så att man sedan tar ett steg i taget för att förändra sin kost. En sak till..GR2 tar bor allt sötsug!!!
    Är ni intresserade så kan ni skicka era e-mailadresser så kan jag skicka en fil om produkten.
    Lycka till tjejer!!!

• loppi

Aha! Ser att det e fler som har samma mål som jag ! Väger 73 och är 164 (typ) Vill gå ner tio kilo, och försöker mig på GI metoden. Ska skaffa mig en bok så jag blir klok på det hela bara =)
    Kämpa på!

• loppi

PS: ska vara klar till i sommar...massa har bröllop att gå på...

• Olise

ezzy
    jag skulle bli glad om du maila mig info om detta. Tack

• Kaifos

Novemberbrud06! Inga problem att gå ner 10kg med GI metoden, jag lovar! Det bara rasar av en. Jag är en nätt tjej på 158cm och kände att 4 kg var lagom för mig att gå ner. Min sambo däremot behövde gå ner 10kg precis som du. Vi lagar bara GI mat hemma, är på 14:e dagen OCH han har tappat 6kg och jag 4kg! Inga måltidsersättningar och annat äckligt utan bara enormt god mat som bearnaisesås, grädde, ost, kött och annat smarrigt. Köp boken av Ola Lauritzon heter han väl och bara följ hans råd! Tack för mig.

• ezzy

Mailar gärna info om detta Olise. Viken e-mailadress har du?
    Ezzy

Svar på tråden Måste gå ner ca 10 kg.. Hjälp!!