• Lindsely

juni 2006

I juni är det dags och det börjar bli dags att planera detaljer. Någon mer som ska stå brud i Linköpingstrakten i sommar?

• Svar på tråden juni 2006
  • cacan81

hej! i Juni är det dags för mig oxå! den 17e! hur långt har ni kommit? vi har bokat kyrka, lokal, fotograf, mat kolla på klänningar o har nog hittat den som jag vill ha!!

• Mrs LB

En till som ska gifta sig i juni dock den 10.
    Lokalen är bokad, ska iväg och kolla på klänningar (vet vilken jag vill ha) så nu är det dags med inbjudningarna =))

• Lindsely

Vi har bokat kyrka, lokal, fotograf och frisör till den 10 juni. Har kollat lite på klänning men inte hittat den än.

Är också på gång med inbjudningskort. Har ni några tips på var man kan beställa till bra pris?

• junibrud2006

Vi gifter oss 3 juni och är väl klara med det mesta. Inbjudningskorten beställde vi från Spira Kortdesign. Rekommenderas varmt! Enormt fina och bra service. Och alla som fått dem i brevlådan har tyckt de har varit så läckra! www.spira-kortdesign.se

• Lindsely

Tack junibrud2006. Jag har tittat på spira-kortdesign och där fanns mycket fint.

• junibrud2006

Kul! Och vill du ha dem i andra färger var det inga problem. Vi gjorde om så att vi har vita papper med purpurfärgat tryck och band i guld.

• cacan81

Jag tänkte göra våra inbjudningskort själv!.. Har varit o kollat på papper i Butiken Minelle som ligger vid Bantorget. Jag tänkte göra fyrkantiga kort med vitt papper o sätta på platta Guldhjärtan på en Vinröd Ruta som jag tänkte att det ska vara på inbjudningskorten i mitten. Sen ska jag använda nån slags "svampaktig" grej o dra runt de vita kanterna på kortet med. man kan välja färg o jag tänkte ha guld.
    Jag tänkte skicka ut korten om á 1 månad!

Har Ni kollat nått på transport? Vet Ni vad ni vill åka i än? Vi funderar på nån äldre bil, skulle vara kul med cab.. Bara inte "frillan" förstörs(!).. o sen åka häst o vagn sista biten till kyrkan o sen fr kyrkan till hembygdsgården vi ska vara i resten av kvällen. Men vet inte nga bra kontakter till dessa än.. Nga förslag Kanske?? =)

• Junibrud06

Hej hej!
    Här kommer en till som ska gifta sig i Juni, den 10:e
    Ser att vi har väldigt lika signaturer jag och junibrud2006, så det är bäst att påpeka det, så ni inte tror att det är samma!
    Våra inbjudningskort blir enkla från pappershandeln. Kikade på internet och det blev så väldigt dyrt, därför valde vi att köpa därifrån istället. Vi kommer nog att posta dom i februari någongång.

• brud0606

Här är en som oxå som ska gifta sig i juni närmare bestämt 3:e i trollhättan. Ska snart skicka i väg inbjudningarna.. Kolla ut ringen och boka kläder till näbbar och brudgum.

• Mrs LB

Bokat håruppsättning och make up idag

Borde nog boka fotograf med innan det är försent.

• Junibrud06

Jag bestämde mig definitivt för klänning i måndags. Jätteskönt!! :)

• lilyanna

Jag hoppas att vi kan gifta oss i juni, jag vill ju dock göra det på midsommarafton när ändå hela släkten är samlad. Tror ni det är svårt att få tag i en förättare tills dess?

• Lindsely

Jag har också hittat klänning. Hade provat massor men ingen var bra och sen provade jag den här. Känns jättebra

• cacan81

hej på Er! JAg har nog också hittat den klänningen som jag ska ha på mitt bröllop! den finns på BH. nu funderar jag på frissör o sminkös.. Nått förslag? skulle ju vara bra om frisören gjorde både och.. o att priset är rimligt!

• Junibrud06

Jag har bokat hos en frisör, som jag inte har en aning om ifall hon är bra eller ej. Hon är lite äldre och verkar ha stor erfarenhet av håruppsättning. Eftersom jag ska ha en klassisk frisyr så tror jag att hon gör ett bra jobb. Hon tog 800:- (tror jag, ev. 900 / h och sa att det skulle ta max 3 h inkl. smink.
    Har ni kollat upp blommmor ännu? Jag har varit in på några stället och frågat efter bilder, men tycker det är lite dåligt med bilder på egna arrangemang! Någon som har något tips?

• Junibrud06

Oj, det var inte mening att ha en glad gubbe efter 900, så glad är jag inte över det priset;)

• Jetaime

Hallo alla junibrudar jag ska gifta mig den 10, ska kolla på klänning imorgon spännande..

Svar på tråden juni 2006