9 juli 2005
Lite sent ute, men här kommer min bröllopsberättelse, med bilder!
Den 9 juli 2005, årets varmaste dag (?) blev jag fru Lindgren i Hamrånge kyrka utanför Gävle. För mig hade inte väntan på denna dag varit så lång då min Allan friade så sent som i mars, men spänningen var stor.
Vi hade bjudit cirka 55 pers., men ingen utom mina blivande svärföräldrar och min styvfar visste att det skulle bli bröllop. Vi hade nämligen "bara" bjudit in till dopet av vår son Adam!
Förberedelserna var gasnka "enkla", ingen frisör och så utan blivande svärmor Inga-Lill och blivande svägerskan Carina hjälpte mig med hår och smink. Inga-Lill hade också sytt min vackra klänning och slöja.
Vi hade hållit på att duka och förbereda i församlingsgården, så jag hade faktiskt inte haft "tid" att bli särskilt nervös. Men när Carina skjutsade upp mig till kyrkan kom nervositeten så smått. Den blev än värre när jag stod i vapenhuset tillsammans med min son Daniel, som skulle föra mig till altaret, och min bonusdotter Alida, som var min tärna.
När klockringningen ebbat ut och musiken, Canon in D, börjat spela träddde vi in i kyrkan. Lååångt därnere vid altaret såg jag Allan och hans son Adrian, som var bestman.
Gästerna "fattade inte" riktigt att de skulle resa sig, alla var väl lite chockade. Prästen började lyfta armarna för att de skulle resa sig, och jag mitt nöt trodde vi gick för sakta! Så jag snabbade på.
Detta fick till följd att när jag kom fram fick vi vänta lääänge på att musiken skulle spela klart!
Vid det här laget var jag jättenervös, trodde faktiskt att jag skulle svimma. Allan märkte att jag var nervös och tog min hand.
Själva vigselakten gick alldeles för fort, vi sade våra löften och så var det dags för nästa "event": Adams dop, det som alla kommit för...
Det gick bra, Adam skötte sig exemplariskt och skrek inte alls. Lika duktig som sin mamma....
Så var det hela över. Utmarsch till A Trumpet Voluntary, riskastning...
Jag var fru Lindgren och jag bara vet att ingen har varit så lycklig som jag var!!!
Efterföljande kalas hölls som sagt i försmalingshuset, kycklingsallad, kaffe och Inga-Lills goda tårta, mums.
Sedan kom limousinen och hämtade oss för vår bröllopsnatt....Det är en helt annan historia!!!!
Om någon vill se lite bilder kan ni gå in på
www.familjeliv.se/krypin/mrsL/