• ladyoups

Septemberbröllop

Hej! Är bara tvungen att skriva av mig då ingen av mina tärnor hade tid att prata med mig idag. :(
    Jag och min M2B ska gifta oss 23 september. Och jag var och köpte min klänning idag sincerity 3091. JAg är förälskad och går omkring som på små moln, tyvärr så sprack ju självklart budgeten redan men det ordnar sig. ;)

• Svar på tråden Septemberbröllop
  • Sandra_H

vistaprint.se beställde vi "spara datumet" magneterna. 25 st "gratis". Man får betala porto och moms. Totalt kostar de 55,62 kr för vår del. Inte alls farligt tycker jag. En rolig grej som gästerna kan spara. Man får bestämma leveranstiden själv. Vi tog 14 dagars leveranstid, beställde den 20:e februari fick bekräftelse på att de hade skickat dem i lördags, dvs 24:e. Så några 14 dagar behöver vi nog inte vänta.

Funderar på att ta med mig mamma och kolla på lite klänningar idag oxå. Börjar verkligen känna panik över det. Jag vill ha så mycket klart som möjligt innan den 27:e maj. Jag har tävlingar mer eller mindre hela sommaren och vill ha koll på saker ändå. Sista tävlingen är veckan innan bröllopet... Tror att jag kommer stressa baken av mig!

Vad har du köpt för klänning Sandra77? Bilder? Och ring? Jag har hittat en underbar ring men det är ingen vigselring, min förlovningsring är egentligen inte någon riktig förlovningsring heller men jag blev kär i den när jag såg den.

• Sandra77

Har köpt en Lilly 2-delad super fin. Köpte den begagnad här på bt. vet inte vad modellen heter riktigt ska kolla om hennes sida e kvar. Vad ska Ni ha för gästerna att lyckönska er med utanför kyrkan??? Eftersom man inte får kasta ris längre. Jag funderade på att ha såpbubblor.... såna som inte ger fläckar klart. Men tänk om det regnar.......

• Sandra77

Vad tävlar du i SandraH?

• Sandra_H

Får man inte kasta ris länge? Oj, det hade jag inte en aning om. Fast å andra sidan är det kanske inte så skönt med en massa ris innanför kläderna... Hmm, nu får jag allt ta mig en funderare.

Hittade en tiara igår som jag köpte. Ganska enkel och kostade bara 149 kr. Jag kommer garanterat inte att använda den fler än en gång så det känns onödigt att kasta ut en massa pengar på sånt.

Mina magneter kom igår! Supernöjd! Har lagt alla kuvert på lådan. Kunde inte hålla mig. Så idag får alla som inte visste om bröllopet reda på det. Lite pirrigt faktiskt. Det tog bara en vecka för dem att komma. Har ni börjat göra inbjudningar? Eller ska ni beställa? Jag kan verkligen inte bestämma mig. Jag vet att jag är värdelös på att klippa och klistra så det bästa vore egentligen att beställa...

Jag tävlar i dragrace. Bilar och motorer... *mumma*

• ladyoups

Har läst här inne på BT att det finns nåt ris som fåglarna kan äta utan problem men vet inte riktigt vilket det är. Får man ju leta reda på...
    Har oxå funderat på såpbubblor och rosblad men det känns som enklast med ris om jag hittar vilket ris det var.

Jag har börjat med att göra olika testkort och börjar nu komma fram till hur jag ska ha det. Behöver lite mer material bara.
    Om man inte är pysslig så kanske det är lika bra att beställa. Grejen är ju att det ska vara kul att göra. Jag tror inte att mina kommer bli mycket billigare än vad köpta kostar... räknade ut att det skulle bli ca 20:-/st utan kuverten då... och då har jag bara spånat.

Våra ringar är på g nu... jag har nog inte heller nån typisk vigselring utan hade en hemma som jag köpt för typ 20:- som dom använder som modell och så ska jag ha en pytterubin i.
    Har funderat på tiaror och varit inne på svart brud inspirations sida men alla jag vill ha är jättedyra. Så vi får se... jag kanske knepar ihop nåt själv. :)

• Erica78

jag ska också gifta mig i september.. den 16e.. har än så länge bara bokat kyrkan, blir väldigt stressad när jag läser om hur långt ni har kommit..

• lolabe

Äsch, vi gifter oss den 30 september, jag har också bara bokat kyrka + festlokal än...det ordnar sig!

• h-b

Kul med ett par till som gifter sig den 23 september, höstdagjämningen. Hoppas på en vacker sensommardag.... Har fixat lokal och kyrka. Funderar som bäst på klänning, har fått jättefin modell uppritad av Tina på Horn, men det är för dyrt (12000) så nu står allt still medan man funderar på klänning....

• ladyoups

12000:- låter lite mycket om man inte har dom pengarna. JAg köpte min dotters brudnäbbsklänning idag. en cremefärgad rätt enkel men lite pärlor på livet. Väldigt söt. Funderar på sonens klädsel men det är svårare för han kommer vara ca 1 år och 4 månader och dom växer så olika. Får nog ta hans ganska sent. Ska snart sätta igång med inbjudningskorten ordentligt så man kan skicka ut dom i slutet av Maj... ja ganska tidigt men jag gillar att vara ute i god tid. ;)
    Ska göra en provbukett oxå snart då jag ska knepa ihop den själv. Himla mycket att tänka på. Som vigsel program och festprogram hur skriver jag dom?

• Fröken BJörk

Jag gifter mig samma dag och har också köpt min klänning! Oj vad jag längtar efter att få sätta på mig den "på riktigt"!

• h-b

23 september-brudar: Idag har jag "hittat" min brudbukett. Var på en mässa och föll pladask. Lite bollaktig med ljuvliga vita rosor och långa strån som sticker neråt med pärlor på. Min barndomskompis ska göra den. Känns så roligt. Klänningen för 12000 (se ovan) kanske kan bli lite billigare eftersom jag har fått hem tyg från Thailand där mina föräldrar har varit i 5 v. Hoppas......

• elora

Ofarligt ris för fåglar finns att köpa på djuraffär eller t ex på romantic.se, fast jag skulle tro det är dyrare där.

Svar på tråden Septemberbröllop