7 månader kvar!
Ihhhh...nu är det bara 7 månader kvar!!! Nån annan än jag som börjar bli lite nervös. Gifter mig den 5 augusti i år! Tiden går ju så fort. Känns helt overkligt att jag skall bli fru i år.
Ihhhh...nu är det bara 7 månader kvar!!! Nån annan än jag som börjar bli lite nervös. Gifter mig den 5 augusti i år! Tiden går ju så fort. Känns helt overkligt att jag skall bli fru i år.
för mig är det 6 månader och 10 dagar och är redan nervös undra hur det sak gå på själva dagen...hur går det med planeringen då?
Vi ligger i fas än så länge. Har bokat kyrka, lokal, har några som skall sjunga i kyrkan, köpt brudklänning, bokat fotograf. Men har inte bokat frissa än och börjar känna mig stressad för det. Inbjudningarna ska snart ut...
Hur går det själv?
8 månader för mig!!!
Börjar bli nervös...men det har jag varit till och från länge...
Det mesta är bokat...
Skoja INTE om att tiden går fort!!!
För ett år sedan så började våra planer och då var ju "så" lång tid kvar och nu 5 månader och 18 dagar kvar :D
Vi har det mesta klart men de små detaljerna kvarstår
JoLu : Vi har bokat kyrka, bokat festlokal, boka transport från kyrkan, handlat saker till festen (men inte maten) köpt brudklänning och alla min killes kläder, bokat frissan.....ska skicka inbjudningskorten nästa vecka så det är en hel del saker som är klara och det är skönt=)
Lycka till alla blivande brudar!!!
I julas så såg jag o min sambo på ett program som handlade om olika människor som hade varit med i tsunamin. Ett par hade överlvet o gifte sig i Sverige. När de tågade i in kyrkan sa båda jag o min sambo i kör...Nu fick jag ont i magen...blir lite nervös. Haha....
JoLu;
Nervös!? Nä...det gör nog inte ont, har jag hört i alla fall
Spännande är det!
Jag kommer säkert svettas...
JoLu:
Känner precis igen det du skriver om, då jag o min m2b oxå ska gifta oss den 5 augusti. Känns helt otroligt att vi är inne på detta år nu!! Fatta, till hösten kommer vi leva tillsammans som man och hustru!! Weeeeee!!! Kan inte sluta tänka på det!
Och precis som du säger så suger det till extra i magen varje gång man ser ett bröllop på tv eller reportage i någon tidning....en hel svärm med fjärilar i magen då.
Vi känner dock att vi ligger rätt bra till i tiden. Har precis fixat med catering nu i mellandagarna och det känns superbra, det kommer säkert bli en fantastisk buffé.
Annars har vi bokat kyrka, vigselförättare, fotograf, festlokal och bestämt hotell för bröllopsnatten. Vigselförättare, värdpar, bestman, tärna och musiker är tillfrågade och samtliga har tackat ja. Plus att alla våra kläder (brudklänning och frack) är ordnade. Även min vigselring är ordnad, men behöver slås ut och putsas upp hos en guldsmed (jag har ärvt en släktring).
Vi har även hunnit med att designa våra egna inbjudningar, så nu när vi äntligen har fått bekräftat tid och datum från kyrkan så är det bara att sätta igång att trycka upp dem..skönt.
LYCKA TILL ALLA med planeringen och god fortsättning på 2006!
Tänk vad mycket roligt vi alla har framför oss!!
Sarita 2006:
Såg att ni skulle ha buffé. Vad blir det för någon? Vi skall också ha buffé, men har inte bestämt oss för vad för typ av buffé.
Hej
Jag gifter mig oxå den 5 aug. i år. Helt sjukt. Jag tyckte vi nyss bestämde oss..Fort går det. Vi ligger nog ganska bra till tror jag. Har fotograf och florist kvar att boka..sen är det bara att gå in på detaljerna. Ni som gifter er i aug. när har ni tänkt skicka ut inbjudningar?
Lycka till alla med era planeringar.
Hälsn. blivande fru Wikdahl
JoLu:
Det lutar åt att det blir en lite medelhavsinspirerad buffé, typ som spanska tapas. Det är ett förslag från vår cateringfirma och det verkade supergott och lite roligt och annorlunda. Dessutom passar det bra in i vårt tema då lite andra detaljer i bröllopet, främst blommorna i min bukett, också har medelhavstema.
Allt är dock inte helt spikat ännu...tror jag kanske vill byta ut några av de saker som vi fick på exempelmenyn..det var helt ok med cateringfirman...och då vet jag inte riktigkt vad det blir ännu.
Det finns ju så otroligt mycket att välja på när det gäller buffé. Det är det som jag tycker är charmigt med buffé-alternativet, man får använda sin fantasi och kan, om man lyckas riktigt bra, tillfredsställa alla olika smaker.
Här är en till som gifter sig den 5/8! benke: vi tänkte skicka ut inbjudningarna i slutet av januari/början av februari bara för att inte alla ska ha hunnit boka in semester och inte kan komma. Jag har inte hunnit boka florist än, men räcker det om man bokar det ca 3 mån i förväg? Tiden springer iväg, men kul är det med alla planering
Benke:
Våra inbjudningar är planerade att skickas ut i början av mars. Vi har väntat länge på att få bekräftat ifrån kyrkan (fick veta igår att vi fick den kyrka och tid som vi ville, HURRA HURRA!)då dom hade lite svårt med planeringen...men vi har utnyttjat tiden till att designa inbjudningarna och köpa allt material som behövs för att göra dem. Nu är det bara att sätta igång med tryckandet, klippandet och klistrandet...ska bli kul, men kommer nog ta sin tid. Ca 110 inbjudningar ska knåpas ihop. :)
Jag tycker nog att ni senast borde sända iväg inbjudningarna i slutet av april eller början på maj, så att era gäster har god tid att planera innan semesterarna drar igång.
Sarita 2006:
Tack för att du delade med dig. Låter inspirerande. Måste bestämma nu i veckan. Håller med om att buffé är praktiskt med tanke på allas olika smaker. Samt allergier och eventuella vegetarianer.
JoLu: vi har samma vigseldatum När skickar ni ut inbjudningarna??
Vi tänker skicka ut dem i slutet av januari...
Linslus:
Kommer nog att skicka i slutet av februari. Hoppas att det räcker. Vart gifter ni er?
Vi har mindre än en månad kvar. 4 februari är vår stora dag. Vad kul det ska bli!