• espms

Låna pengar till "nya" bröst??

Jag är en tjej som funderar på att göra mina bröst större.
    Men det är ju en fråga om pengar... Hur har ni andra löst det? De här Medical Finance, är de bra? Eller, nån som råkat illa ut??? Och banklån? Får man det för bröst? Och måste man ha fast jobb för att få låna pengar på bank & Medical Finance? Och skriv INTE att jag ska spara ihop, jag har en del sparat, men det räcker inte och jag vill ju gärna ha mina nya bröst til våren!!

• Svar på tråden Låna pengar till "nya" bröst??
  • Lins

Jag antar att vi har samma problem att vi har små bröst. Jag har aldrig haft tanken att operera mig utan jag har lärt mig att acceptera mina bröst. Jag har många gånger velat ha större, men jag skulle aldrig våga operera mig. Vill inte ha något främmande material i min kropp eller spendera en massa pengar på en operation. Dessutom så älsar min sambo mina bröst!

Varför inte försöka älska dig själv som du är? Allt är så uteseendefixerat idag. Alla dokusåpor men tjejer som skuttar omkring och "bröstar upp sig".
    Att göra en operation för att man har fått tagit bort ett bröst pga sjukdom tycker jag är helt ok, men annars så tycker jag att man ska tänka efter både en och två gånger.

• espms

Puff, puff. Ingen som har lånat och som inte bara tycker att jag ska skaffa mig bättre sjävförtroende...? För det har jag redan, men träning och lite lite mat och ålder har väl gjort att just tuttarna inte ser så kul ut...

• ceciliaj

jag gjorde en bröstförstoring för två månader sen o mår hundra gånger bättre än jag gjorde innan. jag känner mig hel på nåt vis.
    min operation kostade 38.000 o det jobbade jag in under sommaren. jag hade ingen hyra o så sparade jag allt i princip. ville inte ta lån, men om det hade varit nödvändigt hade jag kanske kunnat tänka mig det.
    är du student? har för mig att man kan få studentlån på 20.000 från nordea. tror att nån skrev nåt om det på bröstförstorings-tråden. kolla med seriösa banker innan du går till medical finance. där skulle jag aldrig låna! lycka till!

• _lou_

espms

Hej! Medical finance och andra sådana banker där man kan låna pengar snabbt brukar ofta ha en hake. Första året brukar der vara väldigt förmånligt men sen blir det väldigt, väldigt dyrt. man får betala flera tusentals extra vilket gör att det tar ännu längre tid att bli av med lånet. Jag har själv lånat pengar, dock ett litet belopp från GE moneybank. Där varnade tillochmed hon som fixade lånet åt mig för att det skulle bli svindyrt om jag inte betalade snabbt. Ska du låna pengar så låna från en riktig bank. Har också hört atals om student lånet. Man kan låna upp till 20.000 och man behöver inte berätta vad man ska använda pengarna till.
    Lycka till!

Och förresten!.. Lins

Eftersom espms har kommit så här långt i sina tankar behöver hon förmodligen inte höra fler "älska dig själv som du" Då det är det enda folk säger som verkligen inte fattar...

• Lins

Förlåt!! Menade inte att såra någon......

Tror att jag lägger ner BT nu. Börjar kännas lite otrevligt. Gäller inte bara här utan i lite varstans i de olika trådarna...
    Tyckte att det var väldigt trevligt i början!

• _lou_

Men, menade inte att vara otrevlig, bara att just den frasen använder alla som egentligen inte förstår det där med varför man opererar brösten osv... jag tycker alla på BT är jätte trevliga! utom jag själv då tydligen :p

• Kexet

Jag är en fattig student och extraknäckte varje ledig dag i drygt år för att betala min operation (47 K). Du lär ju få betala betydligt mer om du tar ett lån, och om du är villig att göra det antar jag att det är ok. Jag skulle aldrig ta lån för en sån grej, av den enkla anledningen att det hade stört min sinnesro.

• vioola

Hejsan

Jag är också en fattig student, fast jag sparade ihop 10000, fick 5000 å låna 20000. Tog ett studentlån av nordea. Kommer nu att få betala runt 420 kr i månaden i 5 år, eller nej det minskar ju givetvis när jag väl betalar av...

Kram kram

• aircondition

Jag lånade inte till min bröstoperartion. Jag hade fått lite pengar i samband med en husförsäljning. Min op. kostade 40 000. Men jag tänker så här: Om man kan tänka sig att låna pengar till t ex. en bil. Varför ska man inte kunna göra det för att köpa något till sig själv..? Jag skulle absolut ha lånat om jag inte haft pengarna. Det är ju trist om man inte kan sparar väldigt mycket pengar på kort tid, och få lov att vänta onödigt länge. Lycka till! Du kommer inte att ångra dig!

Svar på tråden Låna pengar till "nya" bröst??