23 september...nån som känner sig träffad? :-D
Hejsan !!
Är det någon mer än jag som gifter sig den 23/9 ??? isåfall kanske vi kan följas åt och hjälpa varandra på vägen?
*hoppas på svar*
Hejsan !!
Är det någon mer än jag som gifter sig den 23/9 ??? isåfall kanske vi kan följas åt och hjälpa varandra på vägen?
*hoppas på svar*
ingen...
Här är en! kl. 15.30 den 23/9-06 så smäller det!
Var ska ni gifta er? Har du kommit långt i planeringen?
Åh, vad roligt med en till vi gifter oss i uddevalla kyrka kl 17:00..
hitills har vi bokat; kyrka, lokal, bil (transport) frissa...hmm..präst (?) och tema...klänningen ligger hos skräddaren och väntar på att bli färdig
ni då???
oj, oj, så långt har inte vi kommit. Jag har kyrka, lokal och fotograf bokad. Det är allt, har lite idéer på klänning men väntar nog till i vår med det projektet. Inbjudningarna vet jag hur de ska se ut men de är inte skrivna. Vad ska du ha för klänning? Tema, blir det något speciellt?
hejsan igen klänningen finns det en bild på här: www.familjeliv.se/krypin/elinore/galleri.php
där finns även min bukett...(ska se ut ung. så) tema är medeltid, så klänningen och lite musik samt mat är medeltidsinsirerat..(jobbar som kock, så jag har fördelar där..*hehe* )
inbjudningarna ska vara tryckta på lite tjockare papper, skrivna med kallegrafipenna och med lackstämpel på
hur ser era ut?? har du någon bild på den tänkta klänningen?? hur har ni tänkt med band och musiker i kyrkan?
Vad spännande med medeltidstema, och klänningen var super duper fin.
Här är några modeller som jag funderar på:
www.maggiesottero.com/catalog/index.php Julie på den sidan eller Dion på den här sidan:
www.maggiesottero.com/catalog/index.php
eller Olympia på den här sidan:
www.maggiesottero.com/catalog/index.php
Buketten du hade på din sida är samma som jag funderar på fast jag har inte bestämt ännu om det blir droppformad eller en rund.
Inbjudningarna ska vara vinröda med ett vitt band runt, sedan öppnar man rosetten och öppnar så sitter det ett vaniljvitt papper inuti med själva texten. Vi funderade på lackstämpel också men kom på att stämpeln lätt krossas i posten, så jag vågar inte chansa. Vi har valt att embossa istället.
I kyrkan ska vi bara ha en säckpipespelare som kommer in i slutet när vigseln är över och sedan går vi ut efter honom. Jag har ingen skottsk anknytning men jag bara älskar säckpipa. Band till festen har vi inte funderat på ännu, det står mellan Dj och ett band, vi får se vad det blir.
Vi kanske ska byta mail så kan vi fortsätta diskussionen där?
ja, varför inte..vad roligt min mail är ; elinoreemanuelsson@hotmail.com
maila mig gärna så fortsätter vi där
Förresten, klänningarna varju jättefina..förstår om det var svårt att välja *hehe*
Hej tjejer
Jag skall oxå gifta mig den 23 sept 2006... Guuuuud vad långt ni har kommit. Känner nästan att jag får lite panik av att läsa era inlägg. Har inte kommit någon stans än.
åh, välkommen vad roligt med en tjej till!!!! berätta vad ni har tänkt er..alltid kul att få inspiration
Hej igen.
Har kommit lite längre nu. Kyrka, lokal, tärna, fotograf är bokat. Har problem med musiken till festen och med efternamnet. Vi håller på att försöka hitta på något eget, men det är inte lätt.
Det här med klänningen har jag inte tänkt så mycket på. Funderar på att åka till någon stor uthyrare och prova så man få se vad man passar i. Troligen skall min mamma sy klänningen, om jag inte hyr. Känner ibland att det kanske hade varit smidigt. Nä, jag vet inte än.
Välkommen SHa!
Nu verkar vi ha kommit ungefär lika långt, jag har börjat kolla på hår och smink för att boka någon men jag vet inte om man ska ta en separat makeup artist och frisör eller en som kan både och, vad tror ni?
Systeryster
Min frisör delar lokal med en tjej som sminkar och en som gör naglar så jag kan boka alla tre... det blir säkert jättebilligt!! Men jag skall nog göra det ändå, det är sällan man unnar sig sådant och sin egen bröllops dag vill man ju vara vacker.
Hej!
Elinore, jag läste att du ska gifta dig i Uddevalla och att du har din klänning hos skräddaren. Jag har precis börjat titta på detta med klänningar och jag undrar hos vem du får din klänning uppsydd?
Jag ska nämligen gifta mig i Trollhättan och kollar runt lite om skräddare. Får du bra service? Vad går klänningen på?
ninis07 jag har en skräddare som kallas "Sysiwan"... finns på gula sidorna tror jag... allt som allt kanske det går på 3000:-....(men då har jag köpt tyget själv innan)