menskopp
någon som provat menskopp? är det nåt att ha? tacksam för svar!
någon som provat menskopp? är det nåt att ha? tacksam för svar!
*puffar*
Haha! Köpte en sån för nåt år sen, sen har den blivit liggande nånstans (vet inte var) och aldrig blivit provad. Men det vore intressant att höra om någon har köpt den OCH provat den!! :D
Har du läst på menskopp.se, tycker det låter småäckligt....?
Äckligt är det ju bara om man tycker det e äckligt med blod och mens?
Om man rengör koppen ordentligt före och efter användning finns det ju inget äckligt med det, anser jag.
hur äckligt är det inte med bindor o tamponger då?
Jag har diva cup och är SUPERNÖJD. :D:D:D
Sparade in pengarna redan efter de första två omgångarna eftersom jag blöder mycket och länge.
Jag kokar den före och efter användning samt en gång mitt i mensen (har då binda under tiden). Det behövs inte kokas så ofta, men jag har bacillskräck. ;) När jag tömmer den så sköljer jag ur den innan jag sätter in igen. Snabbt och enkelt!
Fick min kompis att köpa den också och hon älskar den med :)
Sitter perfekt, läcker inte och känns inte alls. Absolut bästa, miljövänligaste, renaste och billigaste alternativet. Rekommenderar det varmt.
Jag har också en DivaCup, den är jättebra.
Jag behöver bara byta en gång på morgonen och en gång på kvällen, man märker inte att den sitter inne, och den har aldrig läckt för mig. Det är skönt att slippa dra med sig tamponger var man än går och att komma ihåg att köpa hem. Det tar lite tid att vänja sig vid hur man ska sätta in den, men när man väl lärt sig det är det inga problem alls. Rekommenderas alltså.
Äckligt tycker jag inte att det är, iaf inte om man jämför med bindor.
Jag har en "keeper" som är av gummi (som har blivit liggandes som sagt) men jag kanske ska ta och prova den? Om jag e någorlunda nöjd kan jag ju shoppa en diva som verkar snäppet bättre eftersom den e gjord av silicon? :D
*vill bara ha det bästa* :D:D
Jag tog och beställde en på en gång...
Hoppas den funkar bra!
jag ska också beställa en nu!
Är oxå hur nöjd som helst med min Diva Cup! Billig, finns allid hemma plus att sömnen inte blir förstörd längre av en läckande binda!
Köp Köp Köp!!!
nano:
var har du köpt din "kopp"... !?
måste dom köpas via nätet, eller ?
(bor i Sthlm)
Sarge:
Jag köpte min på www.menskopp.se
Vet inte om det finns några vanliga affärer där den går att köpa, kanske i någon hälsokost/naturmedicin affär, men ingen jag känner till.