Har ni bokat det ni vet att ni vill ha? Då är mitt tips att du läser lite bröllopstidningar och surfar runt på internet för att titta på olika sidor som har brudfrisyrer, klänningar och brudbuketter- och så när du vet litegranna vilken stil du vill hålla (klassisk, ljuv, prinsesstil, tuff o.s.v) börjar du prova klänningar- våga prova klänningar som du inte alls tycker ser ut att vara "du" eller vad du tänkt dig- ofta blir det något helt annat när man ser klänningarna live!
Så skulle jag börja fundera så smått på ett färgtema och eventuellt ett vanligt tema. Dvs: fundera på vilken stil ni vill ha på festen- sommartema, skärgård, sagotema, punktema, ja du fattar. Som exempel har vi ett vår-vinterbröllop i mars och har färgtema vinrött-guld och vitt för att det känns vintrigt, samt rosor, hjärtan och pärlor som "tilläggstema".
Rosorna (Alla rosor vi har är vinröda!)
går igen i brudbukett och dukning (torkade rosblad strödda på borden) och vår brudtårta dekoreras med vinröda marsipanrosor.
Pärlorna (alla är cremevita) finns i brudbuketten och på tårtan, samt att jag bär pärlörhängen+ pärlarmband som smycken.
Hjärtan, vinröda, går igen på framsida av inbjudningar, tackkort och placeringskort. På dessa står all text med guld.
Alla trycksaker skrivs på samma sorts gräddvita papper och med vinröd text.
Vad gäller eran fest måste ni börja att bestämma om ni vill vara i en restaurang liknande lokal eller ha catering och få ta med egna drycker (och om ni vill ha alkohol med, ha egen bar).
Att boka frisyr, blommor, tårta, mat, kyrka, lokal o.s.v gäller det att vara ute i tid med om man gifter sig i augusti- så jag rekommenderar er att bestämma er för dessa saker och sen ska du veta att de flesta brudklänningar har en leveranstid på ca 4 månader+ de justeringar som måste göras!