• Zoois

Gravid??!!

Har en fråga som någon kanske kan hjälpa mig med.. Märkte precis att de komer mjölk )eller nåt som liknar det) ur ett av mina bröst. Betyder detta att jag är gravid eller kan detta hända ändå??!! Ska självklart ta ett test imorgon, men det blir en sådan lååång väntan så jag hoppas någon kan svara. Vill inte vara i sjätte mån när jag gifter mig..

• Svar på tråden Gravid??!!
  • bluecat

Hoppsan
    Isåfall så är du nog längre gången än vad du tror, för jag har du inte hört om ngn vars bröst har läckt såpass tidigt in i graviditetet, men alla är vi olika iofs.
    På mig så började det läcka redan i vecka 19, och det ansågs som tidigt av många..
    Lycka till med testet!

• mjuka bröst

Skulle vilja fråga, när hade du sista mens? visst kan brösten läcka mjölk jättetidigt även före vecka 19 men det finns även andra orsaker till detta så om du kan tänkas vara gravid så kolla det annars tycker jag att VC -alltså vårdcentralen är ett bra alternativ för rådfrågning.

• *Blomman*

Äter du någon medicin? Det kan isf vara en biverkning. Annars är du nog gravid.

• f.d. Svart brud

Mina bröst började inte läcka föörän i slutet av grav. Första dropparna visade sig i vecka 27. Så det låter lite otroligt om det skulle vara ett symptom på tidig graviditet...
    Det finns även andra många andra orsaker som gör att brösten kan börja läcka. Hormonerna för bröstmjölkstillverkning är tydligen väldigt lätta att stimulera.

Det första jag tänker på är medicinsk biverkning... En väninna till mig fick bröstmjölk av antidepressiv medicin, tror det var cipramil hon tog.

• Zoois

Hej igen!

Mjukas bröst: För två vckor sedan..

Gjorde ett test idag och det var negativt, puh.. Har väl bara blivit lite galet i krpppen.. Finns inga andra som helst tecken på en graviditet.

Svar på tråden Gravid??!!