• Cecilie

Är han otrogen?

Vad gör man om man misstänker ens blivande man (0m 10 dgr) vara otrogen??? Han bedyrar sin oskuld! Men det är så mycket som talar för att han skulle ha eller träffar någon annan! Det är allt ifrån att han inte svara i telefonen, inte är på jobbet som han sagt. Idag tex va det en tjej(när jag skulle betala i en affär) som undrade min kille heter XXX och om vi har en son som heter XXX. Och när jag frågade hur hon visste allt om mig å min familj så säger hon bara: Prata med XXX (min sambo). Han säger att hon ringt halov som halv trackaserat honom angående jobb hon vill ha utfört! Hon har ringt typ till å från i 1 1/2 år!!! Han säger att han sagt till henne att han inte vill ha något av hennes jobb, men att hon ringt endå... Vad ska man tro????? :(

• Svar på tråden Är han otrogen?
  • Blivande fru Sahlén

Oj, vad svårt...
    När det gäller jobbet så ljuger ju NÅN iallafall, kunden eller din sambo?!
    Naturligtvis "ska" man tro på sin sambo i första hand men varför skule kunden ljuga om det?!
    Har han börjat med ljudlöst på mobilen nyligen eller har det hätn förr? Har du frågat honom om varför han bytt pinkod?

Kankse han varit och köpt julklappar till barnen? Eller varit och köpt nån morgongåva till dig? *hoppas*

Kan ni inte kankse skjuta upp bröllopet lite så att ni hinner reda ut allt? Kan ju inte kännas kul att gifta sig om man har såna funderingar som du... Håller tummarna för att allt går bra!

• Cecilie

Vi ska gifta oss om 10 dagar! (va i alla fall planerat så)... Men nu vet jag varken ut eller in... Mår piss! Och inte gör det saken bättre av att min mamma gick bort nyligen (som va mitt allt). Skulle verkligen behöva prata med henne nu :(
    Kan han verkligen bedyra sin oskuld SÅ mycket som han gör om han ljuger? Ska jag välja å tro att det är slump allt ihopa? Å tjejen i affären då? Ska jag följa med när han åker dit? Hur ska jag annars lita på vad han säger till henne? Han vet inte att jag kollat hans telefon å att han bytt PIN koden... Dessutom vet jag inte hur man kollar i hans mobil (kan inte ericssons menyer). Nu tänker jag inte diskutera detta mer med honom. Jag får anta att han talar sanning då (?)... Men det känns skumt... Det va bara ett par månader sedan han frågade om vi skulle gifta oss... Igår (och flera dagar innan) har han sagt att han älskar mig så mycket, att jag e så underbar å fin (hans ord :)...) Att jag e så gullig i flätor mm mm... Han har velat mysa mycket, kramats pussas... Och igår när han sa att han verkligen älskade mig så himla mycket... Kan man säga så ena dagen å sedan vara så falsk den andre?

• chili32

Stackars dig...jag känner med dig..Kvinnans instinkter stämmer oftast..om jag var dig skulle jag ta reda på det här...något låter lurt..spåra honom och kolla hans mess och mail..gör allt för att få svar..framförallt skjut upp brölloppet..red ut allt detta först..Jag hoppas och hoppas att allt är bara inbillning. Men ta reda på det först genom att vara detektiv som ovanstående sa..Håller allt mina tummar för dig!!!!

• Cecilie

Men det e svårt att vara detektiv med det jobb han har (snickare)... Han lever dygnet runt med sin kära mobil, å mailen använder han aldrig å vet att jag kan gå in på dessutom. SMS skriver han aldrig... (inte till mig i alla fall)... Nu skulle han vara bort i 1 timma och har varit borta i minst 2... Nu känns ju allt misstänksamt gällande honon... Men TÄNK OM jag har fel! Tänk om jag skjuter upp giftermålet å felaktiga grunder. jag har aldrig haft anledning tidigare att misstro honom om nått...??? ;(

• creative

Tänk om han håller på att ordna med någon morgongåva/överraskning till dig?

• Juanita

Men du... ni ska gifta er och har 2 barn ihop och du säger "Jag får anta att han talar sanning då (?)... Men det känns skumt...".

Är det verkligen med sådana känslor du vill ingå äktenskap? Om det gått så långt att den ena parten misstänker den andra för otrohet och också "snokar" i moblien m.m. så är det ju något som är fel?!Behöver naturligtvis inte vara så att han faktiskt är otrogen men bara det att du misstänker att han är det är, enligt mig, ett klart tecken på att något inte står rätt till!
    Om man endast 10 dagar innan bröllopet tvivlar på ens blivande mans trohet så bör man kanske ifrågasätta om det är rätt att gifta sig?!

Förlåt om jag låter hård... Men bara det att man misstänkar att ens blivande man är otrogen ser jag som tillräcklig brist på tillit för att ställa in ett bröllop! Jag personligen skulle iaf aldrig kunna genomföra en vigsel med sådana tankar/tvivel i huvudet!

Förstår verkligen att du saknar din mamma. Mammor brukar alltid ha bra råd att ge i svåra situationer! Dessutom har de ju alltid rätt... nästan.

Hur du/ni än gör så hoppas jag på det bästa!
    /Juanita

• Cecilie

:) Ja visst vore det ju toppen... men nu e det så att det gör han inte, han är inte typen som "överraskar" med något. I början när vi träffades va han det... Då va det blommor och smycken till jobbet, massa fina smycken i present, mm mm... men inte nulängre... Är inte ens säker på att OM vi gifter oss att han har fixat någon morgongåva...

• chili32

Finns det inget annat sätt du kan spåra honom? Jag skulle göra allt för att stilla min oro..Du säger att du aldrig har varit svartsjuk..jag vill inte göra dig orolig..det kanske inte är alls så som du tror...men ta reda på det på nåt sätt..jag vet inte hur men gör det! Spåra honom t ex..Jag skulle ha gjort det..du kan inte gifta dig med en man som du inte litar på..du ska inte ta några förhastade beslut ang. brölloppet du ska bara ta reda på fakta utan att han vet om det..Du kan inte ha ett stort frågetecken i huvudet innan du gifter dig..Har du frågat honom om han verkligen är redo att gifta sig med dig? Vad säger han då?

Tröst kramar till dig!! Jag hoppas verkligen att allt det här är inbillning. Jag kan inbilla sånt med min nuvarande utan anledning..men mina inbillningar har varit min ryggsäck från ett tidagare förhållande som spökar då och då..Vet exakt hur du känner dig....

• Bjutifull

Hej Tjejen!
    I mitt förra förhållande hade jag samma problem... fast vi var inte i giftas tagen. han var borta på kvällar. Ringde mobil samtal på kvällar när jag jobbade sent till nån. Jag vet hur du känner dig. Man vill ju inte vara som en hysterisk bitch! Jag hittade ett sms på hans mobil, det var då allt startade.
    Jag konfronterade honom. Jag blev riktigt upprörd. Men han vände allt emot mig. Han frågade varför jag rotade bland hans saker. Han fick mig att be om ursäkt för att jag upptäckt att han sms.ade en tjej som hette Clary! (Samma som han snackade med på kvällarna) Han ville aldrig hitta på nåt kul tillsammans. Jag fick nog! Flyttade hem till min bästa kompis några nätter. Det fick honom att tänka till. Han bad att få mig tillbaka..."Jag gör vad som hällst" sa han. Okej... berätta sanningen! Och det gjorde han.... jag flyttade. Hoppas att din blivande man har en bättre sanning! Lycka till!

•  Miss Cee

Du ställde en fråga, om han kan neka så ihärdigt om han inte är ärlig. Det finns bara ett svar på det: Det är klart att han kan!!!

Jag har själv varit den vidriga person som suttit mitt emot någon och blånekat. I en sådan sits så ljuger man trots att taket trillar in. Är det dessutom 10 dagar innan ert bröllop så är det ännu mindre troligt att han absolut inte skulle vara ärlig om det var så. Att han ser ärlig ut och bedyrar sin oskuld är inte på något sätt ett skäl att avskriva misstankarna.

Men det är ju självklart inget nehårt bevis på att det är så illa.

Om jag vore dig så skulle jag nästa gång jag ser honom, så fort han kliver över tröskeln, be att få läsa hans sms och samtalshistory. be honom att ta fram det åt dig, för att du inte vil rota men öndå kolla, och därför ber du att få göra det framför honom.

Du behöver inte ens nämna att du varit på den och inte kunnat pinkoden. Du kan säga att han själv måste inse att med tanke på alla de indicier aom varit den sista tiden, som är orimligt många (!) så är du beredd att göra vad som för att reda ut det här. Att med tanke på att bröllopet är så nära och alla de småsaker som inte varit normala den sista tiden, så har du helt enkelt inte tid att ta det lugnt och avvakta och lita på honom. Förklara att du inte vill stå på din bröllopsdag och vara osäker, och att du därför ber om hans hjälp till att få bevis och förklaringar så att du kan släppa detta. Om han är oskylidg så borde han ju också vara intresserad av att hjälpa dig attrentvå honom, och det är inte elakt att be om detta öppet och ärligt. Det är en stor skillnad på en sådan öppen konfrontation, och att smyga på honom eller anklara honom. Om han inte vill hjälpa dig med det att rentvå sig själv, så skulle jag mer eller mindre utgå ifrån att du haft rätt.

För det andra ska du självklart vara med när han pratar med tjejn. Dessutom bör du göra det så fort som möjligt. Ta upp det genast när ni kommer hem. Säg att han ringer upp henne medan du lyssnar och ber om ett möte tillsammans med dig, så att ni kan reda ut det här.

Och en sak till: För den som är otrogen är anfall bästa försvar. Ju närmare den andre kommer sanningen destu värre kommer den otrogne att börja anklaga denne för att vara svartsjuk och kontrollerandem och att "Inbilla sig saker". För det är allt du har kvar när din lögn håller på att avslöjas. Men INGET blir bra av att du trycker ner dina känslor och genomför bröllopet. Då är det bättre att vara obekväm nu, och ta den skiten, så att ni båda kan njuta av er dag med vetnskapen att ni ingår äktenskapet med öppna ögon och alla garderober fria från skelett.

• *^*VI*^*

Bjutifull Miss Cee Bra sagt Håller med er andra tillfullo. Kände mig lite pessimistisk och typ manshatande när jag börja skriva här. Men märker nu att det är fler än jag som kanske bär med sig skit av otrohet från tidigare förhållanden. Vet ju hur det är.

Cecilie Vet att det är jättelätt för oss att sitta här och säga lämna honom om han är otrogen. Gift er inte. Men det är hur svårt som hellst. Var i ett förhållande där jag efter ca 1 år fattade att han var otrogen. men pga av rädsla och barn tog det nästan 3 år innan jag var stark nog att ta mig ur. efter 3 år hade jag fått tillräckligt med skit för att bli stark nog att fatta att jag var värd mer. Vet fortfarande inte än idag om jag i mitt nuvarande förhållande skulle vara stark nog att lämna M2b innan bröllopet pga något sådant här,

Kan bara säga att jag känner med dig. Och det viktigaste du kan göra i denna situationen det är att du INTE låter honom påstå eller vrida på det så du tror att det är ditt fel. Om han försöker slå ner han Nää skämt å sido.

Hoppas att du kommer till någon lösning med det här. Vet att det är kort tid kvar men det är nästan ett måste att ta itu med det så du inte sitter där dagen efter med bevis och tänker - hur f_a_n kunde jag gifta mig med honom...

LYCKA TILL.

• Cecilie

**vi**: Tack! Det är precis så det är. Det är inte lätt att säga att man skall skjuta upp giftemålet pga spekulationer, för jag har inga kronkreta bevis! Idag när han fick se vigselringen som jag hämtat log han å tyckte den va så himla fin och sa att den skulle sitta på min hand hela mitt liv...(?) Är det JAG som är nojjig??? Vi har 2 barn ihop och det är inte så lätt att bara lämna honom eller ställa in bröllopet pga av något som jag inte vet om det är sant. Idag tex när jag var på bageriet vi beställt tårtan ifrån så ringde han precis. Jag sa att jag va och pratade om tårtan. Då blev han lite förnärmad nästan och sa att det skulle vi ju göra tillsammans i slutet av veckan, och att han oxå ville vara med. Så jag fick gå därifrån utan att diskutera detaljer med dem. Den ena saken talar emot den andre och jag vet inte vilket ben jag ska stå på. Men OM jag måste göra ett val så blir det nog endå så att jag genomför giftemålet, då det nån stans säger mig att annars hade han blåst av det innan... Vi åker ju som sagt på lördag... Och OM det e så att det kommer fram nått i efteråt så har i alla fall JAG varit ärlig hela vägen, och givit honom sådant förtroende att jag valde att lita på honom. Då får HAN bära hundhuvet. Den kanske är en chansning, men det kan det vara även om jag misstror honom och ställer till det för mig på felaktiga grunder. En sak till, han har faktiskt ALDRIG försökt lägga någon skuld på mig eller bolla över det hela på mig... *Suck* vad ska jag ta mig till? Mina barn älskar oxå sin pappa, så jag kanske har en skyldighet till dem att lita på honom? Eller?...

• Juanita

Du skriver att "om du måste göra ett val" så väljer du NOG ÄNDÅ att ingå äktenskap med honom för att du anser att han borde blåst av allt tidigare om han haft den avsikten... Tidigare i tråden skrev du ju dock att han inte var säker på att ni gifter er av "rätt anledning"?! Ärligt talat, hur många anledningar förutom kärlek finns det?!

Jag blir lite orolig när du skriver "OM"... Känns som du är rätt osäker trots allt?!Personligen anser jag inte att det bör finnas några OM alls veckan före bröllopet!
    Vore det inte värre att genomföra bröllopet innan allt är utrett och uppklarat än att gifta sig och "ta smällen" efteråt i form av skilsmässa?!Finns det ingen möjlighet för er att bara vänta lite med bröllopet, ni behöver ju inte ställa in det men kanske skjuta upp det?!

Den enda skyldighet jag anser dig ha gentemot dina barn är att du överöser dem med din kärlek och alltid gör vad som är bäst för dem.
    Om det sen innebär bröllop med deras pappa eller inte vat jag dock inte...

• Bubbelimuck

Blir så trött när jag läser sånt här.... (jag får väl skylla mig själv när jag slösar min tid på det...)

Det är alltid så att någon tycker synd om sig själv och vill ha uppmuntran, normalt så söker man uppmuntran av sina närmaste vänner eller släkt. När dessa har tröttnat och inte längre orkar lyssna eller slutat tro på vederbörande så söker man sig till en annan publik som inte känner till allt som rör förhållandet. Detta ter sig för mig som ett fegt sätt att handskas med problemet då partnern i fråga inte gjort sin "röst" hörd i detta forum. Det kan mycket väl vara så att mannen i fråga är ett manschauvinistiskt svin och förtjänar offentlig prygel men inte förrän han har fått sagt sitt.

Tycker Ni skall söka proffessionell hjälp att ta itu med Ert förhållande och för att kunna ta nästa steg oavsett vart det steget leder.

Ni har 2 barn ihop och de bör komma i första hand då. De märker med säkerhet av Ert käbbel och dåliga stämning.

• Pingla med en åsikt

du har missat att TS skrivit en låååång tråd om fortsättningen i detta tragiska ärende...

• Bubbelimuck

Har skummat igenom.....

Fy FAN vad tragiskt...... varför vill man lämna ut sig så?

• Hemligt ( fast inte längre)

Det är väl kanon att kunna "lämna ut" sig om man känner för det och att det faktiskt finns folk som bryr sig även om man inte känner personen i fråga.

• Bubbelimuck

Hemligt,Ställer du en fråga eller konstaterar du?

Verkar inte som folk bryr sig, verkar snarare som folk vill pracka på sin egen åsikt.

Terapeuter hjälper genom att personen kommer till insikt utifrån frågeställningar till skillnad från "förståsigpåare" som återupplever sina egna minnen som borstas av och snyggas till...

Kommer inte skriva mer här så Ni behöver inte svara....

Tack,

Svar på tråden Är han otrogen?