Du ställde en fråga, om han kan neka så ihärdigt om han inte är ärlig. Det finns bara ett svar på det: Det är klart att han kan!!!
Jag har själv varit den vidriga person som suttit mitt emot någon och blånekat. I en sådan sits så ljuger man trots att taket trillar in. Är det dessutom 10 dagar innan ert bröllop så är det ännu mindre troligt att han absolut inte skulle vara ärlig om det var så. Att han ser ärlig ut och bedyrar sin oskuld är inte på något sätt ett skäl att avskriva misstankarna.
Men det är ju självklart inget nehårt bevis på att det är så illa.
Om jag vore dig så skulle jag nästa gång jag ser honom, så fort han kliver över tröskeln, be att få läsa hans sms och samtalshistory. be honom att ta fram det åt dig, för att du inte vil rota men öndå kolla, och därför ber du att få göra det framför honom.
Du behöver inte ens nämna att du varit på den och inte kunnat pinkoden. Du kan säga att han själv måste inse att med tanke på alla de indicier aom varit den sista tiden, som är orimligt många (!) så är du beredd att göra vad som för att reda ut det här. Att med tanke på att bröllopet är så nära och alla de småsaker som inte varit normala den sista tiden, så har du helt enkelt inte tid att ta det lugnt och avvakta och lita på honom. Förklara att du inte vill stå på din bröllopsdag och vara osäker, och att du därför ber om hans hjälp till att få bevis och förklaringar så att du kan släppa detta. Om han är oskylidg så borde han ju också vara intresserad av att hjälpa dig attrentvå honom, och det är inte elakt att be om detta öppet och ärligt. Det är en stor skillnad på en sådan öppen konfrontation, och att smyga på honom eller anklara honom. Om han inte vill hjälpa dig med det att rentvå sig själv, så skulle jag mer eller mindre utgå ifrån att du haft rätt.
För det andra ska du självklart vara med när han pratar med tjejn. Dessutom bör du göra det så fort som möjligt. Ta upp det genast när ni kommer hem. Säg att han ringer upp henne medan du lyssnar och ber om ett möte tillsammans med dig, så att ni kan reda ut det här.
Och en sak till: För den som är otrogen är anfall bästa försvar. Ju närmare den andre kommer sanningen destu värre kommer den otrogne att börja anklaga denne för att vara svartsjuk och kontrollerandem och att "Inbilla sig saker". För det är allt du har kvar när din lögn håller på att avslöjas. Men INGET blir bra av att du trycker ner dina känslor och genomför bröllopet. Då är det bättre att vara obekväm nu, och ta den skiten, så att ni båda kan njuta av er dag med vetnskapen att ni ingår äktenskapet med öppna ögon och alla garderober fria från skelett.