• Ålin

Tips på Pilates DVD?

Jag tänker köpa en pilates-dvd för de dagar man inte orkar gå på gymet. Men jag har ingen aning vilken jag ska köpa, det finns ju massor att välja bland! Är det nån som använder någon som ni kan rekommendera?

• Svar på tråden Tips på Pilates DVD?
  • Zmoothie

Eller så kan man köra ett beginners och följa upp med ett medium. Så får man bra uppvärmning också. Ska kolla utbudet lite närmare, jag har liksom inte kollat längre än vad jag själv kommit i min träning.

• Ålin

Nä, jag börjar nog börja ställa lite dumma frågor nu.. ska ge mig . MEn ditt förskag var bra, med ett beginnerspass och ett medium.

• Zmoothie

*s* Finns inga dumma frågor, vet du väl.

• Eminea

Rekomenderar vamt Aelates. Det är en blandning av Pilates och Aerobics.
    Den ger grymma resultat faktiskt... och en hemsk träningsvärk :D

Det är ingen dans eller så, men en snabbare version av Pilates skulle jag nog säga.

• Zmoothie

Åh, aleates vill jag testa! ...Men det är rätt nytt i Sverige, va? Finns det någon DVD?

• Kairi

Ålin

Jag körde med Winsor Pilates på landet i somras, den var bra tyckte jag.. Gick igenom många övningar och väldigt bra förklarat, samt med variationer på ställningarna om man t ex har svaga knän eller är nybörjare.

Den är såklart på engelska men jag tycker att allt framgår tydligt.

• Ålin

Kairi:
    Min nuvarande pilatesträning är också på engelska. Bor nämligen i England och går på gymet här, så fattar jag inte vad de säger på dvd:n så är det illa..
    Tack för tipsen, allihopa. Har skrivit upp era förslag på min önskelista så nu är det upp till ödet(familjen) vilken det blir!

• Eminea

Zmoothie Ja den finns på DVD. Ska se om jag kan hitta därifrån jag beställde.
    Återkommer...

• Tiger72

jag sökte på ginza och hitta Aerolates. sökte på pilates och då kunde man få fram denna också. kosta 179:-

• M.G

Jag köpte senaste numret av I Form, där fick man med en DVD om Pilates.
    Är det någon som provat den?

Jag har provat TV-shops 20 minuters DVD och den tyckte jag var bra och lagom lång.
    Känns bättre att köra oftare, men just nu blir det inte ens det

• Tillie

Jag har också I Forms DVD. Den var helt OK men jag fattar inte vem som använder sig av de korta passen på skivan. Jag blev så förvånad att det var slut när jag kört den kortaste att jag körde nr2 också. Jag har inte tränat pilates innan men PowerYoga och Bodybalance frekvent. Jag tyckte DVDn var lätt att föstå sig på och det fanns olika övningar beroende på hur duktig man är.

• Ålin

Fick Inch loss Pilates i julklapp. Det är jättebra men jag skulle vilja ha en till där man gjorde övningarna lääänge. Tycker att den jag har kan va lite snabb. Hur är tex Winsor pilates, nån som vet?

• snart mrs..

Ålin
    Jag har Winsor Pilates från Tv-shop. Jag kan verkligen rekomendera dem! Köpte Basic, 20min workout,accelerated bodysculpting (allt i ett packet) för ett år sedan. På mig så märktes skillnad efter bara några gånger. Nyligen köpte jag Winsor Pilates bun & tighth sculpting som är ett pass på 20min, den är också kanon! Min fästman såg resultat på mig efter tre gånger!=) Däremot har Winsor Pilates ett snabbare tempo. Jag vet att jag körde en annan dvd med pilates innan som hade ett betydligt lugnare tempo. Tror det var amelias gamla, men vet ej säkert kan kollas upp om du vill?

Svar på tråden Tips på Pilates DVD?