Hej hej!
Vi hade inget konstigt tema eller så när vi gifte oss, men vi hade en annorlunda ordning på saker och ting.
Vi gifte oss nämligen på nyårsnatten (vigseln startade 23.25 och var lagom klar till att vi skulle gå ut genom portarna när klockorna ringde och himmlen sprakade av fyrverkerier) och då funkade det inte att ha middag efteråt.
Så, vi hade middag för ca 65 gäster innan vigseln. Sedan promenerade vi allihop till kyrkan och hade vigseln där. Jag och min brudgum bytte kläder för att liksom förstärka att vi övergick från nyårsmiddag med alla våra vänner till vigseln.
Efteråt promenerade vi tillbaka till restaurangen igen och fortsatte festen där. Vi hade sagt till en massa folk också att de kunde ansluta till kyrkan och det efterföljande partyt, och på så sätt löste vi det där med att inte kunna bjuda alla på middagen.
Sedan ändrade vi på lite andra "måsten" också - jag hade en blå klänning, min brudgum hade en kvinnlig best man, vi hade våra syskon till bordet, vi slopade tårtan helt och lite annat...
Lycka till!
/FruRT