• Forsfors

Undvika hänghud

Jag har under de närmaste ett och ett halvt åren innan bröloppet med hjälp av bra matvanor och motion tänkt gå ner i vikt, runt 45 kilo, och är väldigt rädd för att få massor av hänghud efteråt.

Har gått ner förut, som mest 33 kg, och har då inte direkt haft några problem, men det har varit när jag var tonåring och jag har aldrig tidigare gått ner så här mycket som jag är tvungen till nu. och nu har jag dessutom bristningar på magen, vilket jag inte hade då, det borde ju tyda på att huden blivit ordentligt uttöjd.

Alla tips på vad man kan göra för att hjälpa huden att återhämta sig så smidigt som möjligt emottages tacksamt, även rena skrocktips som skulle kunna hjälpa

• Svar på tråden Undvika hänghud
  • Pysen

Gå ner långsamt. Och träna mycket.

Yoga är jättebra för huden, för det gör att man värmer upp kroppen inifrån med hjälp av andningen. Svetten som kommer ut tar med sig mineraler (vet inte om detta kanske gäller all form av träning, men hur som helst...). Gnuggar man in svetten i huden igen och väntar 20 minuter med att duscha så blir effekten ännu större.

Viktväktarna är mitt tips. Var överviktig hela mitt liv innan jag tillslut motvilligt resignerade och gick med i denna, vad jag tyckte "töntklubb". Nu i efterhand kan jag tycka att jag var töntig själv som inte vågade gå med tidigare! Man lär sig verkligen att äta rätt där så att man är mätt hela tiden medan man minskar i vikt.

• Forsfors

Tack så mycket för tipsen *antecknar*

• f.d. Svart brud

Efter en viktnedgång så går huden långsamt tillbaka i upp till ett år efter har jag hört. Lite häng efter en så stor viktminskning får man nog ändå räkna med. Och risken att man eventuellt måste genomgå plastikkirurgi för att korrigera huden finns ju när man går ner såpass mycket.

Jag har fått mycket hänghud på magen efter min första graviditet (jättetjusigt, hängande veck som man kan fladdra med). Vill gärna operera bort det, men jag tänker vänta tills jag inte vill ha fler barn i sådana fall, annars lär man ju sabba resultatet :)

• insideharmony

Jag använder en celluit kräm som slår alla rekord. Ja trodde ej på sådana förut. Men så min väninna rekomenderade den då hon gick ner 18 kilo i snabb takt. Hon fick bort all häng hud å alla celloiter med den å blev jätte fin. Ja hade ej träffat henne under tiden då vi bodde långt ifrån varan. Men när hon drog upp tröjan å visade magen å sen även låren fick ja en chock man kunde ej tro at de var samma kropp.

Så ja köpte den direkt å har fått bort mina celluiter å fick magen att dra ihop sig lite. Ja hade oxå gått ner snabbt men bara ett par kg men häng mage (hud) fans där. Tog ca 5v sen var ja jätte fin å upptäckte att den oxå tog mina bristningar, inte sträcken men de räfflade som blivit av dem.

Den handlar ja genom hompartyförsäljning. Volare heter företaget som säljer den, ja handlar all min hudvård å smink där då det är bara naturprodukter, å även sminket är vårdande för huden. Dyra men ändå rimliga priser för sin klass på produkterna.

• Afrodite_06

Kan man hitta dem på internet ??

Hittade nåt på Oriflames sida, är de det ?

• Forsfors

den krämen måst man ju pröva!

• Tillie

Om du har möjlighet, försök gå ner långsammare kanske satsa på 20 kilo om året (vilket också är en jätteprestation). Då har du större möjlighet att omforma kropp och hud.

Smörja in huden så att den aldrig är uttårkad ger spänst åt huden. Tänk på lera som är fuktig jämfört med torr så förstår du principen.

I vilken takt du än väljer att gå ner är det, som någon annan skrev, bra att träna. Konditionsträning är bra för förbränningen och styrketräning är bra för att omforma kroppen. Yoga, Pilates och Bodybalance är träningsformer som ger både smidighet, styrka och ett inre lugn. Dock ger de ingen vidare kondition så det bör man komplettera. Tex aerobic, dans eller trad. promenad eller jogging/löpning.

• insideharmony

Min celluit kräm är från Volare ja använder bara deras produkter idag. Kola runt i din stad om de finns nån säljare där de säljs på home partyn.
    Vart bor du ja kan kolla me henne ja handlar av om de har nån där du bor.
    Ja fick bort alla mina celluiter och min hänghud me den. Hon som säljer till mig hade gått ner 18kg å fått bort allt på sig oxå. Ja har ju sett henne före å eft resultat så ja tvekade ej en sekund när ja såg de.

• leppe

Har två vänninor som genomgått Cellulift behandling via injektioner med mycket goda resultat efter kraftig viktminskning med hänghud. Vad jag förstått en sorts stretching av huden jag tror de som utförde behandlingen var Slmkliniken i Stockholm.

• insideharmony

Men leppe
    En sån behandling (å de behövs flera) kostar lika mkt som en hel tub av den ja använder å de är en hel kur i den tuben. den kostar 450:- Räcker till 5 veckors behandling för mage lår å rumpa.

Svar på tråden Undvika hänghud