• Pesonen

Träna bort magen..??

Min son är beräknad att landa hos oss den 26/1.

Jag själv är inte den "stora" typen, jag är ganska liten och nätt dvs. smal. Har heller inte gått upp så mycket denna graviditet. Inga bristningar heller.

Tänk ifall jag får en sån där sladdrig mage, som jag hört att många fått efter förlossningen.

Jag ska gifta mig den 17 juni 2006, så jag undrar: vilken/vilka är de bästa metoderna för att få bort överflöd??

Bantning behövs ej, snarare träning!

(min mamma ska även sy min brölklopsklänning, så jag måste nog ha den kropp "jag vill ha" i mars redan..

• Svar på tråden Träna bort magen..??
  • Ankissen

Jag är liten och nätt och min son är två veckor. Min mage är redan borta! Kommer i mina byxor i 34/36...

• Sumomamman

tyvärr så kan man inte punktförbränna...

utan det som gäller är allsidig träning, bra kostvanor och bra sömn!

va mycket är du van att träna annars?

• Pesonen

Hej sumomamman !

Jag menade mer träning i hemmet, inte som på gym och liknande. Något man kan (om man inte är alltför utmattad) utföra när bebben sover och dylikt!

Angående amning (regelbunden) och promenader med barnvagnen (dagligen) är jag redan inställd på. =)

Banta går helt bort! Jag äter bra mat i lagom mängd, och tänker inte sådär jättemycket på min vikt så sett.

Innan jag blev gravid, tränade jag inte så mycket (om inte sex räknas som träning, hehe). Jag cyklade lite ibland och gick promenader samt simmade ngn gång ibland. Jag är ingen direkt träningsmänniska som sagt.
    Jag har alltid haft en bra hållning, dvs. viktmässigt samt att det har sett ut som om jag tränat dvs. platt mage och dylikt.

Grejen varför jag skrev det här inlägget från början var för att jag har en sådan STOR mage och den blir bara större. 2 månader kvar tills beräknad förlossning.
    Jag har inte gått upp så värst mycket i vikt än vad som är "normalt" om man säger så.

Jag har en jätteenorm mage, vilken även är rejält tung, då jag är smal av mig kroppsligt sett. Jag vet att magen kommer vara lite av "gummi" efter graviditeten och med tanke på att jag har en sådan STOR mage redan nu (haft det hela tiden nästan) så funderar jag på att jag som har sådan pass stor mage (stor pojke jag bär på) kanske får mer "gummi" att träna bort efter förlossningen?

Hoppas du förstod det sista stycket ;)

• Sumomamman

nja, det sista där vet jag inte så mycket om.
    min mage var också rätt stor, men jag ökade ju kraftigt i vikt över lag... och det är lite daller längst ner på magen, inget som syns i ett par jeans och en tröja (förutom det på sidorna...asg)

ang träningen. så tror jag starkt på att du ska testa Pilates! det stärker nämligen hela koppens alla muskler, man blir mer medveten om sin hållning osv osv.
    finns jättebra DVD-filmer att köpa på ginza tex, där de inte är så dyra heller!

annars är det bara att köra på med promenader. men jag röstar för att du ska köra pilates också!
    fast du ska dock ta det jääääättelugnt i början, med tanke på bäckenuppluckringen å så!

lycka till med allt!!

• Pesonen

Tack för dina tips Sumomamman!!

Ska kolla upp det där pilates och se på det närmare.

Givetvis kommer jag att ta det lugnt i början. Ska vila så mycket det går första tiden...

Tack än en gång!

• jepa

Hej pesonen!
    Förstår att det kanske kan vara svårt att komma in o köra på ett gym när man precis har fått en liten guldklimp...ett bra sätt att få bort magen på efter en förlossning är att försöka få tillbaks vältränade magmuskler....framförallt de innre...tänk bara på att ligga på en matta eller liknande så du inte får ont i rumpa o ländrygg....har du ingen liten gymnastik-matta så köp en...kostar inte många kronor....se till att köra i tre omgångar med så många du bara orkar....det ger det bästa resulltatet....glöm inte bort att inte göra för "höga lyft" du skall bara resa upp ryggen ca 20grader o absolut inte hålla bakom nacken...ha händerna på axlarna istället, så slipper du ont i nacken....ett bra sätt för att inte kunna göra fel träning är att lyfta upp dina ben i 90 grader o sen köra situpsen...

lycka till så jätte mycket!

• Pesonen

Tack så mycket för ditt fina tips JEPA :)

Svar på tråden Träna bort magen..??