• Ellte

Det lilla ordet tack...

Ville bara påminna alla om HUR mycket det enkla ordet tack betyder... det verkar som om många glömmer bort det :)

Jag är ju här inne en hel del då jag har mycket dötid på dagarna och svarar i många trådar, letar information, delar med mig av vad jag kan bidra med och funderar tyvärr rätt ofta på varför i hela friden jag anstränger mig :? Det är så många gånger man svarar i trådar och trådstartaren inte svarar tillbaka. Är man inte tacksam för hjälpen? Är hjälpen inte bra nog? Är det bara ren oförskämdhet? Vad vet jag...Tråkigt som bara den är det iallafall...och jag vill härmed starta ett upprop FÖR MER TACKSAMHET...på BT och även i samhället i stort ;)

Ha en jättebra helg allihop! Nu åker jag till London så ni slipper mig över en långhelg ;):D

• Svar på tråden Det lilla ordet tack...
  • vixen not a tramp

Åh, Ellte du startade den tråden jag sååå länge gått och funderat på, tänkte skriva ett inlägg i bjäbbtrådet om det för att avreagera mig, men så hann du före! Då är jag naturligtvis inte sen att tacka DIG för det, god BTanvändare som jag anser mig vara!

Finns väl inte direkt så mycket mer att tillägga, förutom att ett tack kanske måste kännas "tvunget" ibland, det är ett ord som används alldeles för sällan. Vi har inte så många artighetsfraser i Sverige, så använde de som finns för allt i världen! Jag tycke rman ska tacka när någon håller upp en dörr, (varför skulle man inte???) när man får något/får låna något. När jag var liten drillades vi stenhårt med, tack, var så god, förlåt, kan jag be och få OSV, men det verkar ha utvattnats något nu för tiden, känns trist tycker jag!!!!

!Alltså tycker jag att vi borde tacka och visa uppskatting lite oftare!

En annan sak jag har lagt märket till, rätta mig gärna om ni tycker jag har fel, är att det ofta (inte alltid) är samma människor som svarar/delar med sig i tådar, vissa har jag ALDRIG sett ge ett svar, knappt i sin egen tråd och aldrig i någon annans. Varför är det så? Att jag har observerat detta kan ju vara ett tecken på att jag hänger på BT på tok för mycket, men det tycker jag är en helt annan femma!

Tummen upp för Ellte och ni andra ( jag tror ni vet vilka ni är) som delar med er av era tips/råd/erfarenheter!

Oj, va mycket jag kunde tillägga.....

• vixen not a tramp

Slänger in en välbehövlig puff!

• Edsåsen

Puffar lite för en tänkvärd tråd...

• Amy1

Håller med dig fullt ut! Ibland lägger man ner lite tid på svaren och då känns det bra med lite respons från den som startat tråden, så man vet att det skrev var till någon hjälp.

TACK!
    Amy

• Ellte

Trevligt att ni håller med :D

• Zozo

Hmm.. jag kan väl halla med i sak.. men jag börjar känna att jag är lite väl "pratsam" och har svart att halla koll pa alla tradar.. Man kan ju faktiskt "missa" svaret ocksa.. inte sa lyckat kanske.
    Tack för alla som svarat pa MIN vimsiga fragor!

• blivande fru J

Jag tycker det känns väldigt trist när någon startat en tråd och jag skrivit ett långt och genomarbetat svar, och istället för att skriva tack, skriver TS: "Ingen som har några tips", "nån annan" eller "puffar lite". Kan man bemöda sig att efterlysa tips fler tips, kan man väl tacka dem som redan svarat?

• Edsåsen

Puffar lite nu i jultider...
    Ha en skön jul alla och ta vara på varann

• msbine

Ordet tack används nog inte bara för lite här på bt utan även i vanliga livet :( Så jag säger TACK SÅ MYCKET till TS för att hon påminner oss om det som egentligen borde vara en självklarhet

• Meddelande borttaget
  • Edsåsen

Slänger in en puff, och vill även tacka alla för ett år av många tips, skratt och skak på huvudet...
    Må så gott alla och ta hand om varann...
    Kramar

• Sunshine Girl

Tycker den här tråden helt klart är värd att puffa upp...

Svar på tråden Det lilla ordet tack...