Han är osäker om det här håller.... (långt)
Vet inter om det här är rätt rubrik, det får ni avgöra själva.
Det är så här:
Jag har ett förhållande med en man som är mycket äldre än mig (mer än 20 år, själv är jag 37). Vi har varit ihop drygt ett år. Han viste redan från början att jag ville ha ett "Svensson-liv", dvs gifta mig, ha barn, villa, ett jobb, en hund mm. Jag vill ha trygghet, någon som bryr sig verkligen om mig, någon som älskar mig både när jag är glad och frisk, men också när jag är arg, sjuk och tjatig. Någon som finns alltid nära mig och ställer upp för mig när jag behöver honom.
Det låter kanske gamaldags men jag skäms inte för det. Jag har gjort mina misstag, två trassiga förhållande med mycket strull och problem. Nu har jag två barn att ta hand om, så en del bagage finns med i bilden.
Jag är jätteförälskad i honom. När han kysser mig käns det som om Jorden snurrar runt mig, när vi är tillsammans är det som om jag flyter på små rosa möln. Han verkligen respekterar mig, ställer upp för mig. Jag kan dela mina små och stora bekymmer med honom, känner mig trygg och kan tala öppet om alla mina känslor...
Men, det finns ju alltid ett MEN!
Ibland tvivlar han om det är rätt, om han är rätt person för mig pga av den stora åldersskylnaden. Han brukar säga: "när jag blir 75 och en gammal gubbe, då är du fortfarande ung och behöver en man". Han tror att jag inte kommer att älska honom eller att jag vill inte ha honom längre när han blir gammal och svag. Han är rädd att jag kommer att se mig om andra, yngre killar och vara otrogen. Han har två barn som är inte så mycket yngre än mig. Ibland när vi protar om ålder och barn så säger han med en sorgsen röst: min lilla dotter! Jag svarar då att han vet att jag ser inte honom som någon som kunda vara min pappa (åldersmässigt så klart) utan som en man jag är förälskad i och vill vara tillsammans med.
Men iblan tänker jag också att det kanske är ändå lite sjukt, tänk om vi bodde på samma ställe när jag växte upp, då hade jag kanske gått i samma skola eller på dagis med hans barn!
Är han förgammal för mig? Har han rätt och jag fel? Borde jag söka någon i min ålder?