• Johanna85

Pengar...

Hej,

Satt bara och funderade lite över hur mycket pengar vi kommer att lägga ner på bröllopet och insåg att det nog är dags att höja månadsbetalningen till röda korset. Resonerade som så att kan vi lägga ner så här mycket pengar på EN fest så kan vi och ge mer pengar till välgörenhet än vad vi redan gör.

Någon annan som också börjat fundera över liknande frågor?

• Svar på tråden Pengar...
  • Överlycklig

Ja du har helt rätt! Folk svälter i världen och vi sitter här framför våra datorer och gottar oss i bröllopstankar.
    Men samtidigt kan man inte tänka på elände hela tiden. Jag har själv varit i Afrika i två perioder och då har jag gjort allt jag kan, sedan när jag kommit hem har jag pratat och hållit föredrag om situationen, då mår jag lite bättre...

• Gerda

Vi kommer att skänka pengar till Örebros katthem - ngt vi gör regelbundet och till RB, men en större summa har vi tänkt skänka till Katthemmen - den dagen vi gifter oss.

• anne på grönkulla

All heder åt dig/er! Vi ger hyfsat regelbundet men inte via månadsöverföring (borde nog börja med det!, mengav en större summa förra veckan för katastrofhjälp i Pakistan, denna gång). Sen finns det ju annat man kan göra för att uppmärksamma situationen i världen. Och man får unna sig själv också. Men att inte bara lägga pengar på sig själv ger perspektiv också.

• lolabe

Jo. Har skänkt då och då till röda korset, men funderar också på månadsinbetalningar.

• Johanna85

Gerda

Har också planer på att ge en "bröllopspresent" till Örebro Katthem. Har ni någon katt därifrån? Jag redan en katt så jag kan inte adoptera därifrån, men kanske något jag kommer att göra i framtiden.

• Gerda

Nej, våra kommer från landet - Krogesta :D

Å vi kan heller inte adoptera fler... räcker med våra två lurvar just nu :)

• E+P

Den dagen vi gifter oss kommer vi att önska pengar till en resa, men ska ta en del av dem o skänka till Kattkommande Syd, som gör mycket bra för alla övergivna katter. Känns helt rätt då vi båda älskar djur.

Svar på tråden Pengar...