• norpis
    Äldre 6 Nov 16:40
    23676 visningar
    12 svar
    12
    23676

    Borgholms slottsruin...

    Vi har nu äntligen bestämt oss...det blir slottsruinen...nägon annan som tänkt gifta sig där. Vi vet inte om det bara blir festen eller både fest och vigsel där...

  • Svar på tråden Borgholms slottsruin...
  • yrvädr­et
    Äldre 6 Nov 16:44
    #0

    ÅÅhhh, nu blir jag avundssjuk!! Jag skulle också vilja gifta mig där men eftersom jag bor på andra sidan Sverige så känns det opraktiskt. Jag älskar verkligen den gamla ruinen, var på Öland för första gången när jag var 3 år (fyllde 4 under veckan där)och blev redan då helt betagen i ruinen. Jag vill också!!

  • norpis
    Äldre 7 Nov 16:30
    #0

    Det är helt fantastiska lokaler och hyran är bara 2000 för en kväll...bor också långt därifrån (malmö), men det fungerar bra ändå tror jag

  • Ninn
    Äldre 8 Nov 13:57
    #0

    Hejsan!
    Vi ska gifta oss i slutet på juli och det vore underbart att ha festen där man kan se solnedgången. Borgholms slottsruin låter fantastiskt, visste ej att det gick att hyra där. Hur ser rummet ut, finns det kök, porslin mm?
    Vore mycket tacksam för all hjälp jag kan få! :)
    Kram

  • norpis
    Äldre 23 Nov 00:26
    #0

    hej Ninn...kolla bilderna på www.borgholm.se så går du in på turism och sen på slottet...

  • Ninn
    Äldre 30 Nov 21:17
    #0

    Tack för hjälpen. Märkte dock att det inte går att hyra i Juli, dessutom tror jag att det kan vara svårt att ha små barn där, med tanke på trappor och så. Annars hade det varit super mysigt.

    Kram

  • ölands­brud
    Äldre 2 Jan 11:53
    #0

    Hejsan Vi är också lite nyfikna på detta alternativ. Men har inte kollat med dem ännu. Har du bokat lokalen ännu? När skulle ni gifta er? Har ni börjat kolla lite olika cateringfirmor eller hur ska ni göra med maten? Mycket frågor och funderingar blir det.

  • norpis
    Äldre 2 Jan 21:08
    #0

    Hej Ölandsbrud...vår räddning var att vi skulle gifta oss i mars...de är jättefullbokade...så var ute i god tid!

  • ölands­brud
    Äldre 2 Jan 22:28
    #0

    Jag ringde faktiskt och kollade läget men verkar rätt stenkört fanns någon helg iapril, men jag tycker det blir i för nära inpå. Få ta en liten funderare och se vad vi kommer fram till.

  • norpis
    Äldre 2 Jan 22:34
    #0

    Det är väldigt billigt och vi är helnöjda med lokalen...vi betalar bara 2000:-

  • ölands­brud
    Äldre 29 Jan 22:30
    #0

    Hej Norpis
    Nu har vi också bokat ruinen. Vi ska gifta oss i maj.
    Hur många gäster blir ni?
    Vilken Catering har ni valt? Vi står och väger mellan 2 st från kalmar. Ska få lite pris uppgifter till veckan.Vet du om det finns någon kyl och frys i lokalen? Ni är väl snart färdig planerade om ni skulle gifta er i mars?

  • norpis
    Äldre 31 Jan 11:37
    #0

    Hej jo...vi borde væl vara færdiga snart...men vi ær långt ifrån
    Dfinns en liten kyl och en liten frys...sen finns kaffekokare och så kan man hyra diskmaskinen før 500:-
    Catering tar vi från Bengt Berg...han ær mycket tillmøtesgående...

  • Fri 16 Sep 2022 18:06
    #12

    Hej, vem fick priset 2000 kr per kväll? När jag frågade ville de ha 15000 för att hyra lokalen? :/ tack på förhand

Svar på tråden Borgholms slottsruin...