• sandramarie

Någon som vet mucket om idrott?

Yes! Då var det dags o fråga er igen...!
    Har ett problem som ingen av mina vänner kan svara på...
    Om jag tar raska promenader får jag, efter ett tag, en hamsk klåda på benen. Det spelar ingen roll vilka byxor jag har och det ärbara på låren det kliar. Detta gör att jag inte vill gå raska promenader eller jogga. Det kliar så mycket att jag får tårar i ögonen....

Någon som vet?

Tack!

sandramarie

• Svar på tråden Någon som vet mucket om idrott?
  • evelina.

är det bara på insidan av låren eller runt hela?

• Elin1

Hej,

Jag är nästan helt säker på att det är blodcirkulationen som ökar i benen och då kan man få stickningar och klåda (har hört om detta i träningssammanhang).

Det är inget farligt, men obehagligt. Du kanske kan prova att smörja in benen innan träning och få igång blodcirkulation innan du börjar? Annars vet jag inte riktigt vad man kan göra åt det.

• Ellte

Jag tror på Elin1 men tror kanske också att det kan vara värmeklåda... Det får jag själv ofta när jag tränar. Med eller utan utslag men kliar gör det... Det är bara att bita ihop, skaffa så luftiga brallor som möjligt och vänta på att det går över, för bättre blir det ju mer vältränad du blir! :)

• Stjärna

Kan vara att du är torr i huden också, särskilt nu på hösten (men jämt annars också) kan jag få klåda på benen, oftast lårens framsida men även på andra ställen. Tror att det är den torra luften som gör det.

• sandramarie

Tack för det! Då vet jag att jag inte är ensam och det är bara att kämpa på för att f¨upp konditionen!

• Heroine

Det börjar alltid klia på mina ben (lår) när jag joggar, det är väldigt irriterande. Första gången trodde jag att det var gräsallergi men sen har jag trott att det är blodcirkulationen som gör det. Som sagt sandramarie, du är inte ensam. :)

• Vilda_

Visst är det helt outhärdigt. Mina ben brukar klia så att jag nästan grinar!! Blir dock bättre om man masserar innan och använder långkalsonger!!!

• Blivande fru Olsen (17/6-06)

Det är blodcirkulationen som ökar i benen. Jag får samma sak när jag är ute och går, och det märks mest på höst/vinter, nästan inte alls på vår/sommar.

Svar på tråden Någon som vet mucket om idrott?