Vi hade en helt fantastisk dag, MEN en sak förstörde nästan fotograferingen helt.
En timme innan vigseln skulle vi träffas i en park för att ta bröllopsfotona, och det var där vi först träffades. Vi har hunnit ta typ 10 foton, och då får min blivande ett sms ifrån vad vi tolkade som bandet, där det står att de inte kommer att spela på vårt bröllop för en bandmedlem hoppat av. Men de lovar att skicka ett annat band.
Min blivande försöker givetvis att ringa numret, men ingen svarar. Detta undertiden som vi fotograferas i parken. På alla sätt försöker vi komma i kontakt med personen som skickat sms'et utan att lyckas. Efter typ 30 min ringer en person och säger att det är de som ska spela istället, och att de är 2 pers istället för 4 (som vårt orginalband var).
Vi kände ju att vi inte hade så mycket val, utan bad dem köra till festlokalen ASAP. Efter ytterliggare 10 min ringer vårt orginalband (!!!) och säger att medan de nu håller på att packa upp i lokalen så kommer 2 andra killar och hävdar att de ska spela. Som ni kan förstå är förvirringen total (30 min till vigseln).
Vi förklarar för vårt orginalband att de ju skickat sms till oss och hävdar att de inte skulle spela, men detta hävdar de att de INTE gjort! Vi är ju givetvis överlyckliga över att vårt orginalband kommer att spela på vårt bröllop, MEN vi fattar inte vem vi fått sms'et av, och dessutom kräver nu dessa 2 killar helt plötslig 5500:- för att de 'avbokat en annan spelning' för att kunna spela på vårt bröllop. Yeah, right!
Vi har typ 20 min kvar till vigseln, så min man säger att fine, ni får 2000:- bara för att försvinna ifrån vår dag, ta ert pick och pack och stick.
Senare på kvällen, när vi pratar med vårt orginalband så får vi besked om att killen som skickat sms'et tillhör ett helt annat band, som vi för typ månader sedan enbart mailat en pris-förfrågan, men sen inte gått vidare med. Jisses!!!
Hela vår fotografering kändes ju förstörd för först var min man irriterad, och när han väl släppte det så blev jag förbannad. Till och med när jag gick in i kyrkan så pumpade adrenalinet pga det här missförståndet. Synd!
Fick tag i killen som skickat sms'et efter vår bröllopsresa. Han hävdade att vi hade bokat, men kunde inte uppvisat något email. Han kunde inte heller förklara varför han inte hört av sig förren 2 timmar innan festen. Ett band bör ju höra av sig när det närmar sig, och speciellt spana in festlokalen. Bull-shit helt enkelt. Han ersätter oss för bandet han skickade, och han hade ingen aning om att de krävt oss på pengar.
Så ja, helt klart ett störmoment som inte gjorde vårt bröllop perfekt. Jag var väldigt uppstressade under vigseln över detta, men väl efter släpte det.
Ett sista tips: Sätt förväntningarna på en rimlig nivå. Mina förväntningar innan bröllopet var att vi sa jag till varandra, och att det blev en hejdundrandes röjarfest, och det fick vi till råge. Så vi är helnöjda!!!
www.waltercrantz.se/brolloept