• Niffa

Har verkligen alla en fantastisk bröllopsdag?!

Alltså när man läser giftas berättelser här verkar det som ALLA har en helt fantastisk bröllopsdag och att ingenting går snett.

Så jag undrar om det verkligen är så? Att alla får den bröllopsdag de drömt om?

• Svar på tråden Har verkligen alla en fantastisk bröllopsdag?!
  • Swedie

Det beror nog mycket på vilka förväntningar man har.. En del blir ju helt förstörda av en liten miss, andra kan skratta åt det och gå vidare.. Min dag kommer att bli underbar, för min inställning är att vad som än händer så kommer jag att få min man, det är det jag ser fram emot mer än någonting annat :)

• Moloko

Vi hade en helt fantastisk dag, MEN en sak förstörde nästan fotograferingen helt.

En timme innan vigseln skulle vi träffas i en park för att ta bröllopsfotona, och det var där vi först träffades. Vi har hunnit ta typ 10 foton, och då får min blivande ett sms ifrån vad vi tolkade som bandet, där det står att de inte kommer att spela på vårt bröllop för en bandmedlem hoppat av. Men de lovar att skicka ett annat band.

Min blivande försöker givetvis att ringa numret, men ingen svarar. Detta undertiden som vi fotograferas i parken. På alla sätt försöker vi komma i kontakt med personen som skickat sms'et utan att lyckas. Efter typ 30 min ringer en person och säger att det är de som ska spela istället, och att de är 2 pers istället för 4 (som vårt orginalband var).

Vi kände ju att vi inte hade så mycket val, utan bad dem köra till festlokalen ASAP. Efter ytterliggare 10 min ringer vårt orginalband (!!!) och säger att medan de nu håller på att packa upp i lokalen så kommer 2 andra killar och hävdar att de ska spela. Som ni kan förstå är förvirringen total (30 min till vigseln).

Vi förklarar för vårt orginalband att de ju skickat sms till oss och hävdar att de inte skulle spela, men detta hävdar de att de INTE gjort! Vi är ju givetvis överlyckliga över att vårt orginalband kommer att spela på vårt bröllop, MEN vi fattar inte vem vi fått sms'et av, och dessutom kräver nu dessa 2 killar helt plötslig 5500:- för att de 'avbokat en annan spelning' för att kunna spela på vårt bröllop. Yeah, right!

Vi har typ 20 min kvar till vigseln, så min man säger att fine, ni får 2000:- bara för att försvinna ifrån vår dag, ta ert pick och pack och stick.

Senare på kvällen, när vi pratar med vårt orginalband så får vi besked om att killen som skickat sms'et tillhör ett helt annat band, som vi för typ månader sedan enbart mailat en pris-förfrågan, men sen inte gått vidare med. Jisses!!!

Hela vår fotografering kändes ju förstörd för först var min man irriterad, och när han väl släppte det så blev jag förbannad. Till och med när jag gick in i kyrkan så pumpade adrenalinet pga det här missförståndet. Synd!

Fick tag i killen som skickat sms'et efter vår bröllopsresa. Han hävdade att vi hade bokat, men kunde inte uppvisat något email. Han kunde inte heller förklara varför han inte hört av sig förren 2 timmar innan festen. Ett band bör ju höra av sig när det närmar sig, och speciellt spana in festlokalen. Bull-shit helt enkelt. Han ersätter oss för bandet han skickade, och han hade ingen aning om att de krävt oss på pengar.

Så ja, helt klart ett störmoment som inte gjorde vårt bröllop perfekt. Jag var väldigt uppstressade under vigseln över detta, men väl efter släpte det.

Ett sista tips: Sätt förväntningarna på en rimlig nivå. Mina förväntningar innan bröllopet var att vi sa jag till varandra, och att det blev en hejdundrandes röjarfest, och det fick vi till råge. Så vi är helnöjda!!!

www.waltercrantz.se/brolloept

• Jenca

Både jag och min man var nog rätt nervösa över om allt skulle klaffa och gästerna skulle gå bra ihop, eftersom vi hade ett flerspråkigt bröllop.

På grund av det så hade vi nog ganska låga förväntningar så när allt verkligen gick bra så kändes det förstås som att dagen gick perfekt!

Det var självklart en del småsaker som inte blev riktigt som man planerat, men de bleknade i jämförelse med allt som gick bra, så när man ser tillbaka på dagen så minns man den med värme och tycker att det var en fantastisk dag! :)

• Beachy

Det är ju svårt att säga om allt var så "underbart" som alla säger efterråt. Tror dock att mindre missöden, tex sen start av vigseln, barn som hittade på ngt, regn etc etc är saker som inte gör bröllopsdagen mindre underbar. Man är nog så lycklig att man står där och blir man och hustru att man inte reflekterar över "småsaker", även om det kan låta som rena katastrofen för oss andra som inte var med.

Tror däremot inte att det är speciellt många som råkar ut för riktiga hemska missöden på sin stora dag.

• Lantisbruden

Vi fick aldrig dansa vår bröllopsdans...Det känns väldigt tråkigt! Sen hade jag önskat att min bästa väninna/tärna hade hållt ett tal, vi har ändå känt varann sen 1984. Det kändes trist att hon inte sa någonting! Sen gick folk hem så tidigt, vi hade visserligen dop samtidigt men lite mer feststämning hade jag velat ha...Hade jag vetat det jag vet idag så hade jag tagit bröllopet för sig och dopet för sig! Det positiva är dock att ALLA som var där kom och sa att det var det finaste/bästa bröllop dom varit på!

• Kicki R

Vi hade en helt underbar bröllopsdag.

Viss fanns det en del saker som gick snett (som att vår specialinköpta champagneglas gick i kras för att den stackars serveringsflickan snubblade när hon skulle servera oss). Det känns dock som bagateller när man är superlycklig och äntligen får gifta sig med mannen i sitt liv och man är omgiven av familj och vänner som bara är där för vår skull. Det är ju ändå det som är det viktigaste.

• fashiongirl

Moloko

vart åkte ni på bröllopsresa?, (ser helt underbart ut)

• Zozo

Det finns en annan trad som heter "Vad hade ni ändrat pa" eller ngt liknande och en som heter "Nu är jag gift och besviken" eller liknande, om du vill se vad som KAN hända och ga fel...

• anne på grönkulla

Har följt den här tråden lite på håll och tänker ungefär såhär: blir inte bröllopsdagen ungefär vad man gör den till? Har man jättehöga förväntningar och vill att allt ska vara perfekt och snöar in sig på små detaljer som kanske inte blev det - då låter man kanske det förstöra vad som annars skulle blivit en underbar dag. Och om man låter det stora viktiga, att man gifter sig med en fantastiskt person och alla ens vänner & familj är där (eller inte är det, om man valt att rymma...), dominera så gör det dagen underbar.

Min egen var definitivt inget för ett kontrollfreak eller en bridezilla - vi kom fram till hotellet på den ort vi rest till för vigseln vid 5-tiden på morgonen & jag checkar in alla medan blivande maken ser till att styra upp bagage-hanteringen. Vi konstaterar att vi fått ett fantastiskt rum med underbar utsikt innan vi somnar. Vaknar för sent för att få frukost - kör ut blivande maken för att få frukost på stan & byta om på kompisens rum. Till mig kommer syrran & mamma, en väninna & frisören. Mamma & väninnan åker iväg för att fixa några grejer. Underbara blommor som väninnan fixat levereras. Medan vi ska fixa håret går strömmen upprepade gånger. Så småningom sminkar syrran mig & klär sig själv, hjälper mig med korsett & kläder. M2b kommer tillbaks - övriga åker iväg dit vi ska ha vigseln (där M2b aldrig varit & där jag varit 5 år tidigare!), sen kommer bilen tillbaks & hämtar oss. Vi anländer till vigseln, ALLA är där - förrättaren berättar kort hur de tänkt att vi ska stå (si har talat om hur vi vill ha ceremonien på epost innan).

ALLT BLEV UNDERBART. Men hade jag låtit den sena ankomsten eller strömavbrotten eller det faktum att jag inte ätit nåt på hela dan utom lite frukt innan jag fick i mig 3 glas bubbel efter vigseln, nån gång vid 16:30, förstöra dan så hade den ju kunnat bli en tråd om en förfärlig bröllopsdag.

• Next

Moloko: Förlåt att jag byter ämne men vad kostade det och hur länge var ni borta (bröllopsresan)?

Svar på tråden Har verkligen alla en fantastisk bröllopsdag?!