Historien om vårt bröllop, med bilder
Så kommer även en liten berättelse ifrån vår stora dag
Vi vigdes i Brunnby kyrka den 10 september och vädret var helt underbart. 20 grader och strålande sol.
Vaknade tidigt och kikade ut... ihhhh, strålande sol!! TJOHOOO!!! Kunde givetvis inte äta ngn frukost alls utan nöjde mig med en kopp kaffe. M2b körde mig till min frisörska vid 9-tiden där jag först fick träffa tjejen som skulle fixa mina naglar. Vid 10:30 satte jag mig i frisörstolen och Sirry började sitt skapande av en lite vild frisyr. Min tärna kom precis när vi började och hon hade även med sig en vän till mig som skulle fotografera oss under dagen och bara några minuter senare kom min väninna som skulle sminka mig (bra med kontakter ) Och sen gick det av bara farten, och plötsligt var klockan 11:15 och jag hade 15 min på mig innan vi skulle bege oss. På med klänning och smycken, sista fixet med håret och sminket och sedan tryckte vi in oss 3 st i fotografens TT (definitivt inte familjebil!!).
Sedan begav vi oss mot Viken där vi hämtade min och tärnans bukett, min blivande och hans bestman hade precis varit där och hämtat sina blommor. Därefter körde vi mot Krapperup som är en underbart vacker park i Kullabygden, och där inne skulle jag möta min blivande... och nu började jag verkligen bli nervös. Känslan av att gå ner för stigen, små-fnittrig och se min blivande stå där med sin bestman... åhhhhh!!
Sen körde vi ett race med fotografen och gick igenom hela parken och fick några riktiga kanonfoton. Väl färdiga där hade vi en kvart på oss att ta oss till kyrkan och eftersom det bara tog 5 minuter så fick vi gömma oss ett tag en bit därifrån, och då började jag bli riktigt nervös (och hungrig!) Som tur var hade jag packat ner en skiva grovbröd som jag lyckades trycka i mig.
Medan m2b och bestmanen gick in i kyrkan så träffade jag min pappa och prästen där ute. Oj oj oj så kämpigt det var att se min pappa stå där och riktigt ta i för att inte börja gråta. Hans ögon var så blanka, och när jag sa till honom att jag skulle överräcka en blomma åt mamma innan han skulle överlämna mig till m2b så blev han alldeles tyst, och jag kände hur hans arm skakade.
Vaktmästaren satte igång klockorna, och strax efter de tystnat började vår stråkkvartett att spela Canon in d minor, och strax därefter slogs dörrarna upp och vi gick sakta in. Jag har varit så orolig för att jag skulle börja gråta, men det ända jag kände var sann glädje och jag bara log och log och log
Vigseln var så vacker, min svägerska sjöng ?Du är all? av Shirley Clamp, stråkkvartetten spelade Annies song, och som utgångsmarch spelade de ?Drottningen av Sabas ankomst ur Salomon? av Händel. Vi är så otroligt glada att vi la pengarna på kvartetten, det var värt vartenda öre!!!
Riskastning och sedan färd till Helsingborg i en gammal Citroen. Eftersom vår festlokal låg centralt och nära vårt hotell valde vi att checka in direkt så att gästerna fick lite tid att parkera bilar, hinna dit och mingla lite. Det var så skönt att få fräscha upp sig lite innan själva festen. Och när vi väl dök upp så höll vår toastmaster (min bror) ett fantastiskt vackert tal och sedan var det dax för middag (tiden går så fort en dag som denna!).
Middagen var över våra förväntningar, så många roliga tal, spex och lekar, våra gäster hade verkligen lagt ner så mycket energi på att göra denna fest till den bästa. Och de tog oss verkligen på orden för vi har hela tiden sagt att vi ville ha klackarna i taket på vår fest, och vilket ös det blev!!
Lyckliga och trötta sa vi hej då vid 01:30 och tanken var ju att vi skulle bege oss mot hotellet. Men nu slår ju hungern till igen. Även då middagen var helt fantastisk så fick jag knappt i mig något, man lyssnade ju på tal, pratade och skrattade och maten glömdes bort för min del. Så jag blev ju såååå sugen på nattamat, så det var bara att traska iväg till Petters för en hamburgare och vilket uppstånd det blev när det plötsligt stod ett brudpar i kön *fniss*. En väldigt vänlig gentleman betalade min hamburgare och det var oslagbart att äta den på en bänk på gågatan, folk blev verkligen häpna haha!!
Ja, herre jisses, man kan ju skriva hur mycket som helst, men jag vill sammanfatta det med UNDERBART!!!! Bilder kan ni se här: www.waltercrantz.se/brollopet/index.htm under ?Fotoalbum?.
Slutligen: Ett stort tack till alla er för all inspiration, hjälp och allt annat man fått här inne. Lycka till alla ni som har det kvar, och njuuuuuuut!!!