• Lucyinthesky

Lucyinthesky´s medeltidsbröllop (bilder)

Äntligen så kom lördagen den 17 september 2005!!

Möhippan va dan innan. Det blev massage och middag med 4 vänner (av 16 inbjudna), men då vet man vem som bryr sig :o)

Vi va nervösa båda två när vi vaknade på morgonen. Jag skulle va hos frissan vid 12. När jag kom dit va jag helt lugn. Jag fick champagne å frukt, jättegott! Sen bara tiden rusade iväg!

Helt plötsligt satt vi i bilen å va påväg att hämta farfar.

Började bli rejält nervös när vi närmade oss kyrkan.

Prästen kom ut å pratade lite, å sen när klockorna började ringa så höll jag på att kräkas! Farfar va jätte lugn! När dörrarna öppnades så praktiskt taget sprang jag! Kom fram jättefort!! Han inte se så många gäster på vägen!

Jesper va så fin där han stod framme!

Hela vigselakten va jättefin. Tjejerna som spelade va jätteduktiga!

Prästen höll ett fint å lite humorisktiskt tal om medeltidens bröllop.

Vi log upp till öronen hela tiden!

Fast det gick så fort!!!

Det va häftigt att vända sig om att se alla sitta där i sina medeltidskläder!

Sen bar det av till fotografen. Vi fotades i en gammal borgruin, å bilderna blev underbara!

Gästerna fick vänta lite länge på oss. Men de fick bli fotade å drack en massa bål under tiden.

Hela middagen va perfekt. Alla va på gott humör å talen va jättefina! 2 av mina kompisar hade komponerat ihop en vers bestående av låtar jag älskar med David Bowie, Lars Winnerbäck och Ted Gärdestad. Då bara tårarna forsade! Det va så fint!!

Vi hade inte planerat nån bröllopsvals, men när väl medeltidsbandet kom så tvingade vår toastmaster oss att dansa. Jag började räkna tyst för Jesper, men det behövdes verkligen inte! Han dansade som om han aldrig gjort nåt annat! Det va så fint!

Medeltidsbandet va suveränt! Det va så kul! Vi dansade olika medeltids danser å de flesta va med. Hur kul som helst!

Tårtan hade stått framme hela tiden, men det va ingen som fattade att det va en tårta! Den va supergod!

Allt va så perfekt! Kunde inte blivit bättre!

Vi va hemma vid ett å kl 4 åkte vi iväg till kastrup för att flyga till Nessebar i Bulgarien. Vi va dödströtta!

För att sammanfatta bröllopsresan: regn & rusk hela veckan, värsta lyxhotellet, en tur till istanbul där jag fick diarré å kräktes å fick ligga på hotellrummet hela tiden, folk som lurade oss på en del pengar, massor att titta på, å framförallt hade vi otroligt mysigt tillsammans! Det gjorde inget att det inte va varmt å solen inte tittade fram!

Kan inte fatta att det e över. Så lång tids planering bara e över på ett par timmar.... Det e lite ledsamt. Men vi har underbara bilder som vi kan titta på. Å alla minnen å galna upptåg på resan att tänka på!

De vi har pratat med har sagt att de hade jättekul å att allt va så fint!

Nu e det bara att njuta av minnena å titta på bilderna!

Äntligen så kom lördagen den 17 september 2005!!

Möhippan va dan innan. Det blev massage och middag med 4 vänner (av 16 inbjudna), men då vet man vem som bryr sig :o)

Vi va nervösa båda två när vi vaknade på morgonen. Jag skulle va hos frissan vid 12. När jag kom dit va jag helt lugn. Jag fick champagne å frukt, jättegott! Sen bara tiden rusade iväg!

Helt plötsligt satt vi i bilen å va påväg att hämta farfar.

Började bli rejält nervös när vi närmade oss kyrkan.

Prästen kom ut å pratade lite, å sen när klockorna började ringa så höll jag på att kräkas! Farfar va jätte lugn! När dörrarna öppnades så praktiskt taget sprang jag! Kom fram jättefort!! Han inte se så många gäster på vägen!

Jesper va så fin där han stod framme!

Hela vigselakten va jättefin. Tjejerna som spelade va jätteduktiga!

Prästen höll ett fint å lite humorisktiskt tal om medeltidens bröllop.

Vi log upp till öronen hela tiden!

Fast det gick så fort!!!

Det va häftigt att vända sig om att se alla sitta där i sina medeltidskläder!

Sen bar det av till fotografen. Vi fotades i en gammal borgruin, å bilderna blev underbara!

Gästerna fick vänta lite länge på oss. Men de fick bli fotade å drack en massa bål under tiden.

Hela middagen va perfekt. Alla va på gott humör å talen va jättefina! 2 av mina kompisar hade komponerat ihop en vers bestående av låtar jag älskar med David Bowie, Lars Winnerbäck och Ted Gärdestad. Då bara tårarna forsade! Det va så fint!!

Vi hade inte planerat nån bröllopsvals, men när väl medeltidsbandet kom så tvingade vår toastmaster oss att dansa. Jag började räkna tyst för Jesper, men det behövdes verkligen inte! Han dansade som om han aldrig gjort nåt annat! Det va så fint!

Medeltidsbandet va suveränt! Det va så kul! Vi dansade olika medeltids danser å de flesta va med. Hur kul som helst!

Tårtan hade stått framme hela tiden, men det va ingen som fattade att det va en tårta! Den va supergod!

Allt va så perfekt! Kunde inte blivit bättre!

Vi va hemma vid ett å kl 4 åkte vi iväg till kastrup för att flyga till Nessebar i Bulgarien. Vi va dödströtta!

För att sammanfatta bröllopsresan: regn & rusk hela veckan, värsta lyxhotellet, en tur till istanbul där jag fick diarré å kräktes å fick ligga på hotellrummet hela tiden, folk som lurade oss på en del pengar, massor att titta på, å framförallt hade vi otroligt mysigt tillsammans! Det gjorde inget att det inte va varmt å solen inte tittade fram!

Kan inte fatta att det e över. Så lång tids planering bara e över på ett par timmar.... Det e lite ledsamt. Men vi har underbara bilder som vi kan titta på. Å alla minnen å galna upptåg på resan att tänka på!

De vi har pratat med har sagt att de hade jättekul å att allt va så fint!

Nu e det bara att njuta av minnena å titta på bilderna!

groups.msn.com/EmmaJesper/shoebox.msnw

Fru Granqvist

• Svar på tråden Lucyinthesky´s medeltidsbröllop (bilder)
  • Hallonbåt (f.d. blåbär)

Vad kul att se dina bilder och att det blev så fint! Minns när du började planera ditt bröllop...

hallonbåt (f.d. blåbär) som gifte sig medeltida förra sommaren!

• Lucyinthesky

Hallonbåt (f.d. blåbär)

fattar inte att all planering bara va över efter ett par timmar. dagen gick alldeles för fort!

nu e det bara minnet kvar. Lite lesset....
    Men så e det!!

• Åre bruden 07

Lucyinthesky

Okej men det va ändå lika snyggt

• Lucyinthesky

Nu har jag lagt in lite bilder på dukningen om nån vill se. Tyvärr fotade inte min syster dom fina glasen Jesper å Jag hade..

Dukningen är rankor av murgröna, små paradisäpplen, rönnbär och bordsplaceringarna är skrivna på löv.

Billigt å jättefint!

groups.msn.com/EmmaJesper/brllop1792005.msnw

Sen om nån har missat våra fotograf bilder

www.lindafoto.com/AAEMMAJESPER.htm

(som måste ses med internet explorer, alla kommer inte upp)

Märks det att vi e stolta över bilderna eller??

• bröllop2006

med all rätt ska ni vara stolta över bilderna;):)

oerhört inspirerande med alla fina bilder, jag kan se hur många som helst från ert vackra bröllop:)

Marie

• Lucyinthesky

bröllop2006
    det lär nog komma fler när vi framkallat de 15 engångskamerorna vi använde...

Sen alla vänner som fotade å ska skicka bilderna.

En av mina kompisar tog 180 bilder...

• Marjonett

Hej,
    håller på och planerar vårt Medeltidsbröllop just nu, skulle så gärna vilja veta var ni hittade era fina smycken???
    M.v.h. Maria

• Elinore 23/9-06

grattis!!! vad fina ni var nu blev jag än mer inspirerad
    lycka till i framtiden!!!!
    Kram//E

• Lucyinthesky

puffar om nån vill se...

• Lucyinthesky

Idag har jag varit gift en månad! :)

Känns som om det va evigheter sen....

• Marjonett

Hej Emma,
    Tack snälla för tipset ang. dina smycken.
    Man letar ju på hur många sidor som helst och ibland är de ju fullträffar som man hittar men långt ifrån alltid.

Ledsen att jag inte loggat in förren nu men vi har haft sjuka barn i 4 ½ vecka så man har varit ganska trött

• Marjonett

Oops.... klanten har varit i farten och tryckt på fel knapp, hade ju inte skrivit klart ju... *hmmmm*

Nå ja.... tar tacksamt mot flera tips, tips kan man inte få för många av.
    Vi bor i Linköping, så vigseln kommer äga rum i Vreta klosterkyrka som är byggd på medeltiden, det kommer bli såååå fint.
    Nog om detta just nu,
    men jag måste iaf bara få säga att ni var jättefina.

Ha det så bra, Kram Maria.

• Lucyinthesky

Det låter jättefint!

det e bara att fråga på om du undrar över nåt mer, jag hjälper gärna till!

• Marjonett

Hej igen,
    kom precis på en sak, såg på era festprogram och i vigselprogrammet att ni hade fina svartvita bilder/ medeltida målningar, var har ni hittat dem??? Jag hittar bara bilder som antingen är för stora eller mer fantasy betonade.

Ha det, Kram Maria.

• Marjonett

Tack snälla för länken, det fanns flera fina bilder där, fast faktum är att jag tyckte de var finare i svart/vitt så som ni gjort dem.

Ha det så bra, Kram Maria

Svar på tråden Lucyinthesky´s medeltidsbröllop (bilder)