• <:3 )~~~~

Träningskläder för en lite för tung kvinna?

Ja,som rubriken säger.
    Jag är på jakt efter träningskläder och har problem med att hitta sådana i min storlek.
    Har väl ca stl 46(-48) men även stl XL har resulterat i kamelfot och springa vilket ju är mindre snyggt faktiskt..

Så, tips någon? Vill ju börja träna nu när jag äntligen hittat motivationen!

• Svar på tråden Träningskläder för en lite för tung kvinna?
  • Ellte

Jag hittade faktiskt bra träningskläder på H&M när jag hade den storleken... Sportaffärerna är ju bara att glömma... Fattar inte vad de tänker på när de gör navellånga träningslinnen i strl XL...Höll på att garva ihjäl mig i provrummet :D

Lycka till i jakten!

• TottaMalin

Jag tror nog att alla klädkedjor som har klädserier i större storlekar åtminstone då och då har träningskläder. H&M Rowells har också en del av träningskläderna i sin webbshop upp till storlek 48/50

• Magga

Lindex har också större träningskläder, åtminstone upp till 46, men större också, har jag för mig. Kolla där!

• bröllops häxan

Jag hittade mina i veckan på Åhlens. Super bra byxor i "riktig" XL storlek. Som sitter perfekt med lite vidare ben som är raka.

Ett bra sätt att undvika ev. "kamelfot" eller "korvbröd" som jag säger *s* kör jag med en längre t-shirt..

Lycka till..

• Meddelande borttaget
  • Ellte

*asg*

Min kära mor (som är expert på bra uttryck) kallar det mummelbyxor...

Varför? Jo man ser läpparna röra sig men man hör inte ett ljud *rodnar* ;)

• bröllops häxan

Ellte : hahahah... *asg* hahaahah....
    Gu vad roligt, jag tror jag döööööör....*s* :)

• smultronet

finns ju på team sportia=)

• Sweetpea

Så heter det på engelska också - mumble pants.

Svar på tråden Träningskläder för en lite för tung kvinna?