• caprinhia

så tog det slut

jag och min sambo ska dela på oss efter 3½ år...
    det känns faktiskt ok nu när jag tänker på det..
    Han har alltid varit rakfram med vad han letar efter hos en kvinna och jag har kännt i tre år n u att jag är inte den han vill ha. Jag har ändrat på mig och förlorat så mycket av migsjälv för hans skull och inte fått nått tillbax..
    När vi varit tillsammans i tre mndr så sa han till mig vad han tyckte var attraktivt hos en kvinna:
    Att hon skulle vara:
    Blond
    Blåögd
    Smal
    Tänka på vad hon åt
    Träna
    Ha snygga jeans
    Skatta vid rätt tillfälle
    Inte dricka..kanske dela en halv flaska vin med en kompis vid en förfest..
    Inte ha glasögon
    vara passiv, låta mannen bestämma.
    JAG var/är:
    frammåt
    svarthårig
    har glasögon
    8kg förmycket
    fetsar ordentligt de få gångerna jag dricker
    är väldigt frammåt.. skrattar ofta och mycket
    har mycket svarta kläder osv osv..

detta gjorde att mitt självförtroende försvann och jag mådde väldigt dåligt under tre år..
    NU känner jag för första gången att jag är tillräckligt stark att ta tag i mitt liv och göra något egoistiskt för första gången!
    jag ska bli singel och har brutit upp med mitt "ex"
    Faktiskt så är jag glad...
    jag ska må bra!
    Jag vill må bra!
    Känns b ra.. men visst har jag mina små stunder då jag tänker: Vad har jag gjort och hur ska jag klara detta?

MEN.... jag vill bara mås bra... det är dax nu!

• Svar på tråden så tog det slut
  • lolabe

oj!! Ja, det är nog bara bra att det har tagit slut mellan er. Du förtjänar absolut att må bra och hitta någon som tycker om dig som du är. Innan dess ska du ha det kul som singel och återfå ditt självförtroende. Lycka till, det kommer att gå jättebra!

• strikeapose

Shit vikket miffo. Gratulerar till att du blivit av med honom. Ditt liv kommer bli så oerhört mycket vackrare nu. Ta hand om dig och njut av att vara fri, stark o vacker.

• Parvin

bra gjort,du kommer träffa någon bra kille snart.

• pumpa

En sak kan du vara säker på: Du är förmodligen en bra mycket bättre människa än honom.

Bara det att han vill ha en smal tjej säger rätt mycket om vad han värderar i sin lilla värd... Bra att ni separerar han kommer förmodligen vakna en dag och inse att det finn andra saker att tänka på...

lycka till bruden!!

• pumpa

Eller vänta!!

Ha snygga jeans *asgarv* ha ha ha

Min grabb som e 14år är fanimej smartare än så...

• M Magdalena

Way to go girl! :D

Du är modig och stark som tar steget från det trygga till det okända singellivet. Ditt självförtroende kommer växa, det är jag hundra på.

Jag tog steget och separerade förra året, och jag har inte ångrat mig, trots att det fanns många ensamma kvällar som inte var så roliga, då jag saknade någon att krama i soffan. Men jag ångrade mig aldrig.

Lycka till tjejen!! :D:D

• Birgittabruden

Man undrar ju varför en kille som tydligen vet exakt vad han vill ha väljer en tjej som inte stämmer överens med hans beskrivning?
    Nä, du klarar dig bättre utan honom!

• EhjärtaK = sant

Det låter som du har gjort ett mycket bra val .

Ditt ex borde slå sig ihop med Barbie - hon stämmer in ganska bra på hans lista .

• Kärlix

Jag var tvungen att logga in mig bara för att svara på det här inlägget: vilken loserkille! 1) Knepig karl som har så ytliga kriterier att tända på. 2) vilken loser som inte lyckas hitta någon som stämmer med idealen ens på någon punkt. 3) vilken idiot som berättar för sin käresta att hans ideal är helt motsatt hennes förutsättningar!

Du kommer att hitta någon bra mycket bättre som inte dömer dig efter ytliga kriterier. Kanske en riktig kille som vågar vara tillsammans med någon med en stark personlighet?

Lycka till!

• Dorothy

Du gjorde helt rätt som bröt med denna kille.

Du är värd någon så mycket bättre än honom, nämligen en kille som har vett nog att uppskatta dig för att du är DU ! :)

• Anemona

Instämmer med de andra, tack och lov att du är av med honom! Nu kan du ägna din dyrbara tid till Dig själv eller någon annan som är värd den!

• Cecilia J

Jag skrattade bara när jag läste hans "kriterier". Vilken otroligt omogen kille! Bäst var nog snygga jeans och inte ha glasögon. Hmm, tänka på vad hon åt var också en klockren punkt.

Ja du, caprinhia (god drink förresten) du har gjort ett kanonval! Du vet väl om att det finns killar som endast bryr sig om insidan hos sin tjej?

• Poohbear

Instämmer med alla andra här, du gjorde helt rätt även om det kan vara jobbigt emellanåt efter ett avslutat förhållande. Det var starkt gjort och du kommer med tiden må så mycket bättre än tillsammans med den här mannen som uppenbarligen inte förstått att han går miste om någon alldeles speciell, rätt åt honom.

• Påsen

Hahahaha.. Vilken tönt.. Ursäkta mig.. När man nu är inne på ämnet: Igår såg jag på Oprahshowen... Då var det en kille som var otrogen, för att han tyckte att hans tjej var för tjock, för att alla killars dröm är att ha en smal, snygg tjej.. (visst - och som vi alla vet, är alla tjejers dröm att ha en snygg, brunbränd, muskulös kille, med snygga jeans, snygg rumpa och vackra ögon..) Det hade slutat med att HON tog ut skilsmässa.. För att han inte var nöjd..

Fast samhället är lite skruvat i den frågan, tycke jag... Om en kille tänder på större tjejer, då framställs han mer eller mindre som en utomjording som kan tända på nåt sånt... Helt absurt..

• Påsen

Jag glömde: BRA att du lämnade honom. Toppen. Du kommer hitta värsta grymma killen nu... Eller senare, efter ett tag sådär...

Svar på tråden så tog det slut