• M Magdalena

tips på uppåt-tjack

Å så var höstens mörker och kyla här samt förkylningar/influensa, känner mig trött..

Tips på uppiggande saker??
    -mat?
    -tillskott?
    -grejer?
    -aktiviteter?

Uppåt-tjack i vardagen helt enkelt! :D

• Svar på tråden tips på uppåt-tjack
  • sportfåne

Jag blir pigg av att träna mycket, min kropp vill röra på sig även om jag inte alltid vill. :)
    Försöker också få i mig mycket frukt och grönsaker så att jag får i mig alla vitaminer.
    Några minuter i ett solarium nån gång emellanåt fungerar både som ljusterapi och gör att jag slipper bli genomskinlig.
    Att shoppa en helt ny höst/vintergarderob är ju aldrig fel. Den som säger att pengar inte kan köpa lycka har aldrig varit på en riktig shoppingrunda. :)
    Långa, varma bad...
    Levande ljus ökar helt klart mysfaktorn i höstmörkret, testa ett med någon doft du gillar.
    Höstpromenader med varm choklad paus!
    Mustiga grytor.

Aaaah, varje årstid har sin charm! :)

• M Magdalena

Tillskott på Coop..

..Är dom bra??

Tänker på t.ex på järn, vitaminer och Omega 3 -tillskott.

• Ellte

Är det det du saknar då? Det är väl aldrig bra att peta i sig saker om man inte vet att man har en brist på dem...

Nä ät lever, bönor, varierad kost och firre istället ;)

• M Magdalena

Det e så enklare att svälja tillskottabletter än å lära sig laga näringsrik mat.

Suck.. Jag skulle behöva gå en kurs.. :D :D

Någon som har tips på bra kokbok?? :D
    Med massvis med bra recept på näringsrik mat..

• Freddans fröken

Gå en matlagningskurs, det gjorde jag. Inte för att min matlagning inte dög, utan för att jag ville få mer självförtroende i köket. Och det var en succé. Jag gick med ett gäng kompisar och vi lärde oss mycket och hade superskoj.

• Kroken

Jag håller med dig M Magdalena. Snabbt uppåttjack behöver man. Känns som man alltid är trött på vintern. Måste ju finnas något på hälsokost som man kan ta för att känna sig piggare. De brukar ju göra reklam för olika hälsokost, men jag kommer inte i håg vad det är för något. Finns det fler tips därute?

Sen tror jag det är bra att planera in roliga saker långt i förväg tex en musikal besök, julmarknad, resa etc. som man har att se framemot om några månader.

• EhjärtaK = sant

Tips på uppåttjack så här inför hösten:

* Låååååånga och raska promenader.
    * Lägg dig en stund i solariet eller sitt framför en värmelampa.
    * Gå iväg och bada på något lyxigt badhus (bubblelbad, termalbad och bastu är som balsam för själen ).
    * Köp avslappningsCD. Det är avslappnande men bidrar i det långa loppet till att man blir piggare.

• Texas

Om du har råd åk på semester dit solen finns. Då har man nåt man kan se fram emot och något man kan leva på ett tag då man kommit hem.

• sportfåne

Jag är helt inne på "EhjärtaK = sant"s spår!
    Visst är det lätt att man rycks med av det gråa, trista vädret och blir likadan själv men jag tror att det handlar ganska mycket om attityd, man blir faktiskt piggare om man tar sig för saker. :)

• M Magdalena

Mmm.. Om jag hade råd skulle jag inte tveka en sekund å resa till solen!!

Men nu e det ju inte så..

Men era andra tips är guld värda!! :D
    Jag ska basta mer (det älskar jag),
    sola solarium,
    träna (då mår man ju bättre),
    promenera litegrand under soltimmarna,
    hitta på skojigheter med pojkvän och vänner.. :D

Då e det bara maten kvar. Jag måste hitta bra recept på bra näringsrik mat. Fördelar: Jag får i mig nyttig näring som bättrar på orken och immunförsvaret. Jag sparar hundralappar på att inte äta ute på luncherna och kan lägga pengarna på annat skoj.

Fler tips?
    Tips på bra recept?

Det här behöver jag sååå mycket!! :D

• Kroken

Simma på morgonen innan jobbet. Jätte skönt om man tar god tid på sig och kanske hinna basta eller vara i bubbelpooloen en stund innan jobbet. Jätte skönt när man väl har kommit upp ur sängen.

• annaglitter

massage
    det är bra
    kanske en ansiktsbehandling, pedikyr ja sånt där som inte hinns med elelr orkas donas med under sommaren, sånt kan man göra på vintern istället

• Eminea

Jag har ofta varit "seg", tränar och står i, rör mig mycket i jobbet, men kroppen vande sig, så jag började med Rosenrot.

Efter nästan två veckor så var det sån skillnad. Jag är skeptisk till allt sådant, men vad gör inte en trött tös? :)

Men det kan jag rekommendera varmt, men man ska äta dom varje dag för att få effekt.

Jag VET att Rosenrot har lanserats som något slags s*x medel, som ska höja lusten osv, men det kommer nog tack vare att man får mer ork, jag blev inte mer pilsk och sprang efter min karl som en tokig ;) (även om han inte blivit så ledsen *S*)

Men som sagt, väl värt att testa.

• Sweetpea

Jag blir klart piggare av att äta ordentligt - och skippa sockret. Varje gång jag drar ner på sockret inser jag hur sömnig jag blir av det. Därutöver försöker jag träna så ofta jag hinner (3-4 ggr i veckan) och gå en sväng på lunchen, så att man faktiskt är ute i dagsljus varje dag. Och på lördag ska jag klippa mig och slinga håret, så att jag blir lite höstfin.

• Mamita

Håller med tidigare skribenter...Rosenrot, det fungerar verkligen.

Mamita

Svar på tråden tips på uppåt-tjack