Ja September 30, 2006 gäller för mig också
UllisB - Mitt enda tips just nu är den som jag skall beställa min klänning av ifrån. Jag kommer att sy upp den hos en sömmerska som finns i Kina men eftersom jag inte beställt eller fått klänningen ännu så kan jag inte svara på hur bra det blir. Har bara andras rekommendationer att gå på fast de verkar bra ut än så länge. Tygproverna jag fick skickade till mig är bra och bemötandet är mycket bra hittills.
Ang toastmasters så beror det på, tycker jag i alla fall, på hur roligt de tycker det är att hålla på och pyssla och vilken typ av planering det rör sig om.
Vi kommer att ha:
Två toastmadames (en kompis från vardera sidan blir det varav den ena är en av tärnorna),
Två andra kompisar kommer sedan att att sköta kontakten med köket gällande maten innan och under festen.(de jobbar inom restaurangbranchen och kommer att komponera menyn åt oss)
Min blivandes bror med fru skall hjälpa till i kyrkan vid ingång och utgång. (med utdelning av kyrkoblad och sedant som skall användas efteråt typ ris el.dylikt, samt att finnas tillhands om några av gästerna har några frågor i kyrkan).
Sedan kommer vi att ha en annan kompis som hjälper till med planering och samordning gällande boende, transporter, band som skall spela, och alla annan kringplanering.
Våra Toastmadames kommer att hålla koll på tal & spex, vad vi önskar och allmänt driva festen framåt i en bra riktning. De kommer att vara proaktiva genom att ringa och höra med gästerna någon vecka innan bröllopet vad och ifall de hade tänkt att bidra med något innehåll. Sedan samordnar de festinnehållet tillsammans med de som har kökskontakten så att servering och innehåll funkar, och ifall det behövs, fyller upp med saker vid behov.
Det är som vi har tänkt just nu i alla fall men vi får se senare när allt faller på plats närmare.