• Nompan

Höstbröllop - September 2006

Hej!

Vi har nyss bestämt oss för att ha ett riktigt höstbröllop och gifta oss i september nästa år. Skulle vara kul att hitta lite fler Septemberbrudar och följas åt i planeringen nu ett år framåt
    Finns någon fler än jag som älskar hösten tro?

• Svar på tråden Höstbröllop - September 2006
  • Nompan

Nonika jag startade tråden för att jag inte hittade nån september 2006 den kvällen så därför är jag i alla fall här Hade nog ställt in att bara kunna se Stockholm då antar jag eftersom jag inte hittade nån

Hursomhelst, själv har jag bokat in den 30:e september just av den anledningen att jag ville att höstlöven skulle ha kommit. Dock har vi bestämt att bröllopet kommer att gå av stapeln i närheten av mina gamla barndomstrakter så det bär iväg upp till norrland närmare bestämt till i en liten fjällby i Västerbotten där jag hittat ett perfekt hotell för festen och en gullig kyrka ..underbar utsikt över vatten och fjäll ..mmm

Kul med klänningen förresten Katta&Lasse

Så... mitt mission just nu är att just plocka fina lönn och eklöv att pressa och torka för att senare på något sätt kunna använda till inbjudningar m.m. Nån som har något förslag inom det området kanske?

• from miss 2 mrs

hej Brudar!

Den 9 september 2006 är det dax för vår del att bli äkta makar !. Just nu är lokal, kyrka och fotograf bokade. Vi letar febrillt efter nån form av band eller dj till kvällen men det är inte lätt. Hur har ni löst den här viktiga biten?? Tips om bra band???

Stressa lugnt.....

• UllisB

Vi gifter oss den 30/9 2006 i Bromma Kyrka, festen hålls på Ängby Slott. Vi har faktiskt redan flytta datumet en gång från 22 juli men vi både tyckte att det blir finare på hösten och att förgylla den ytterligare med ett bröllop.

Som sagt är kyrka och lokal redan bokat men vi har även hunnit med att boka catering och titta på kläder (har dock ännu inte valt).

Vår budget ligger runt 60000kr. Det som är inräknat är präst (ska fraktas upp från U-valla), lokal (kyrka och fest),mat, dryck, band och kläder (70 gäster står på listan). Vi hoppas få med ringarna i budgeten också men jag tror inte att vi lyckas och kommer att spräcka den ngt.

Resa har vi planerat lägga till senare skede.

När det gäller kläder letar jag efter en sömmerska som kan och vill sy upp efter beskrivning och bilder. Har någon ngt tips?

• UllisB

En fråga till : min blivandes syster och hennes tjej skall vara våra toastmasters. Hur mkt av planering inför middagen kan man lägga över på dem?

• @-}-----

Det verkar bli septmber för min del oxå :)
    30 september 2006

• Something to be

9:e september blir jag fruga. Vi har preliminärbokat lokal och... och... och...
    valt tärnor och... hmm... best man, kanske... Öhum...
    Borde jag snabba på tycker ni???
    Vad ska man göööööra!?!?!?!

• Nompan

Ja September 30, 2006 gäller för mig också

UllisB - Mitt enda tips just nu är den som jag skall beställa min klänning av ifrån. Jag kommer att sy upp den hos en sömmerska som finns i Kina men eftersom jag inte beställt eller fått klänningen ännu så kan jag inte svara på hur bra det blir. Har bara andras rekommendationer att gå på fast de verkar bra ut än så länge. Tygproverna jag fick skickade till mig är bra och bemötandet är mycket bra hittills.

Ang toastmasters så beror det på, tycker jag i alla fall, på hur roligt de tycker det är att hålla på och pyssla och vilken typ av planering det rör sig om.
    Vi kommer att ha:
    Två toastmadames (en kompis från vardera sidan blir det varav den ena är en av tärnorna),
    Två andra kompisar kommer sedan att att sköta kontakten med köket gällande maten innan och under festen.(de jobbar inom restaurangbranchen och kommer att komponera menyn åt oss)
    Min blivandes bror med fru skall hjälpa till i kyrkan vid ingång och utgång. (med utdelning av kyrkoblad och sedant som skall användas efteråt typ ris el.dylikt, samt att finnas tillhands om några av gästerna har några frågor i kyrkan).
    Sedan kommer vi att ha en annan kompis som hjälper till med planering och samordning gällande boende, transporter, band som skall spela, och alla annan kringplanering.

Våra Toastmadames kommer att hålla koll på tal & spex, vad vi önskar och allmänt driva festen framåt i en bra riktning. De kommer att vara proaktiva genom att ringa och höra med gästerna någon vecka innan bröllopet vad och ifall de hade tänkt att bidra med något innehåll. Sedan samordnar de festinnehållet tillsammans med de som har kökskontakten så att servering och innehåll funkar, och ifall det behövs, fyller upp med saker vid behov.

Det är som vi har tänkt just nu i alla fall men vi får se senare när allt faller på plats närmare.

• UllisB

Nompan
    Kina? Det låter avancerat och lite läskigt att det är så långt bort. Hur fick du kontakt med henne? Vad för slags klänning har du tänkt dig? Du kanske kan maila mig info om hur ni har gått tillväga hittills? ullisojonas@chello.se

• camilla80

16 september blir det för oss!!
    Vi har bokat kyrka, festlokal, tillfrågat bestman,börjat med gästlistan, köpt ringar.

• Bröllopstokiig

Vi gifter oss 9 september 2006.
    Har bokat kyrka, festlokal, beställt klänning från Kina, köpt skor, börjat knåpa med inbjudningar och festprogram.
    Vi kommer ha 75 gäster.
    Beräknad budget är 50 000:-.

• sweet saint

Hej!
    Jag ska inte gifta mig i september, äver om det är ett fantastiskt alternativ!

Vi var på ett september bröllop iår och måste säga att... WOW!!!
    Strålande sol och varmt! Så himla fin ute, med träden och allt!!
    Vigseln var på kväller och det hade hunnit mörkna lite. De hade tänt marshaller utanför kyrkan.. MAAAAAGISKT!!

Ville bara dela med mig..

• Cilla R

30 sptember slår klockorna för oss Hoppas på att löven hunnit skiffta färg, men att det fortfarande är rätt så varmt ute.

• -Systeryster-

Hej tjejer!
    Här kommer en till september brud, 23/9 smäller det!
    Vi har bokat kyrka och lokal och jag har kollat lite på klänningar och blommor men längre än så har jag inte kommit! Ligger jag efter i planeringen? Är det något som är viktigt att fixa nu som jag missat?
    Alla verkar så himla välplanerade redan...

Svar på tråden Höstbröllop - September 2006