Deppsöndag....
Var igår och provade brudklänningar för första gången. det var inte alls kul.
senaste tio åren har jag gått upp mycket i vikt och sedan gjort flera försök att gå ner dem igen men misslyckas hela tiden.
Jag trivs jättebra med allt i mitt liv förutom min kropp, jag är tjock och tänker på det HELA tiden.
Jag vill gå ner i vikt och bli smalare, dels till bröllopet så att jag är fin när alla tittar på mig och sedan vara smal i fortsättningen också. Men vägen dit känns så tung. Jag har varit inskriven på Viktväktarna flera gånger men lyckas max gå ner tre kilo och sen börjar jag slarva och ger upp. Dessutom hatar jag att motionera. Äter jag nyttigt och motionerar duktigt känns det som en jätteuppoffring (jag älskar mat) och går jag inte ner mycket i vikt efter att ha varit duktig en vecka känns det inte som det är värt det och så ger jag upp.
Jag känner mig allmänt ful och osexig, har inte badat på ställen där någon ska kunna känna igen mig sedan högstadiet och skäms att visa mig på offentliga badstränder. Det är 5-6 år sedan jag kom i ett par vanliga jeans och magen tar emot när jag ska knyta skorna och raka benen.
Har ni några bra tips på hur jag ska lyckas med att gå ner i vikt och hålla den? Hur ska jag hitta motivationen at hålla ut när jag inte går ner. Hur sk jag klara av att stå emot frestelser?
Det känns som att enda lösningen skulle vara någon som passade mig 24h/dygn och hela tiden sade till mig vad jag ska äta och inte och vad jag ska träna och när, någon som tvingar mig. Och det går ju inte.
Just nu känns det för jävligt...