• Felice

Deppsöndag....

Var igår och provade brudklänningar för första gången. det var inte alls kul.

senaste tio åren har jag gått upp mycket i vikt och sedan gjort flera försök att gå ner dem igen men misslyckas hela tiden.

Jag trivs jättebra med allt i mitt liv förutom min kropp, jag är tjock och tänker på det HELA tiden.

Jag vill gå ner i vikt och bli smalare, dels till bröllopet så att jag är fin när alla tittar på mig och sedan vara smal i fortsättningen också. Men vägen dit känns så tung. Jag har varit inskriven på Viktväktarna flera gånger men lyckas max gå ner tre kilo och sen börjar jag slarva och ger upp. Dessutom hatar jag att motionera. Äter jag nyttigt och motionerar duktigt känns det som en jätteuppoffring (jag älskar mat) och går jag inte ner mycket i vikt efter att ha varit duktig en vecka känns det inte som det är värt det och så ger jag upp.

Jag känner mig allmänt ful och osexig, har inte badat på ställen där någon ska kunna känna igen mig sedan högstadiet och skäms att visa mig på offentliga badstränder. Det är 5-6 år sedan jag kom i ett par vanliga jeans och magen tar emot när jag ska knyta skorna och raka benen.

Har ni några bra tips på hur jag ska lyckas med att gå ner i vikt och hålla den? Hur ska jag hitta motivationen at hålla ut när jag inte går ner. Hur sk jag klara av att stå emot frestelser?

Det känns som att enda lösningen skulle vara någon som passade mig 24h/dygn och hela tiden sade till mig vad jag ska äta och inte och vad jag ska träna och när, någon som tvingar mig. Och det går ju inte.

Just nu känns det för jävligt...

• Svar på tråden Deppsöndag....
  • LKH

Jag tror jättemycket på viktväktarna, men det verkar inte riktigt funka på dig. Min karaktär är otroligt dålig ibland, så jag tror att jag kan förstå dig. Mitt tips är att du tar allting i väldigt små steg. Om du ska lägga om hela din kost och gör en supersatsning på att träna så kommer du förmodligen bara tröttna efter några dagar. Börja med att röra på dig en liten stund varje dag, att inte ta en portion till vid middagen, att kanske ta ett äpple istället för en chokladbit. Om du är jättegodissugen - ta en bit riktigt mörk choklad. Med små myrsteg kommer du kanske märka att du klarar av det och på så sätt hålla motivationen uppe. Då är det inte så svårt att börja röra på sig lite mer varje dag, eller utesluta en godisbit till... Lycka till, jag tror på dig!

• Ellte

Du är som jag! Precis! Och du, vet du...jag har gått ner arton kilo senaste året (25 totalt) och är skitsnygg ;)

Trickset i mitt fall är en kombination av mental träning, kostrådgivning och ja..även fysisk träning :)

Gå på ett infomöte på www.itrim.se och lyssna på vad de har att säga. JAG tycker det är skitbra och tackar min lyckliga stjärna för att jag kom i kontakt med dem. De har inte gått ner i vikt åt mig men de har gett mig väldigt många bra verktyg för att faktiskt lyckas göra det. Jag har också varit med i VV, flera gånger och även gått ner men gått upp så snart jag slutat med pointsräknandet. Räkna och mäta är helt enkelt inte för mig och det slipper jag nu. Jag äter nyttig OCH god mat, känner faktiskt inte att jag försakar nånting och just nu (efter ett år då;)) har jag börjat tycka det är lite skoj att träna. Jösses du hör ju :D

Lycka till gumman, jag vet var du är och det är FANKEN inte skoj MEN kan jag så kan vem tusan som helst! :)

• Chocolate Chip Cookie

Hej Ellte! (jag passar på och låna tråden lite)

Du är ju en av dem som har hängt länge här och tillhör "kändisarna" på sajten.
    Jag har sett bilder från ditt bröllop (som jag har förstått ägde rum före din viktminskning) men sedan i efterhand läst om din otroliga viktminskning.

Det jag helt fräckt tänkte fråga dig är om du (likt andra gamlingar (typ Jennie med ie, vet dock inte om hon är kvar här längre) ) har någon sida med före- och efterbilder eller om du föredrar att vara anonym i det avseendet. Jag är nämligen jättenyfiken, har varit inne på en del sådana sidor, och de är alltid lika inspirerande, då jag själv håller på och gå ner i vikt!

Vänligen
    CCC

• MissRut

Jag har ett annat tips och det är boken "I form för livet" av Camilla Porsman. Den handlar också om att göra små förändringar, och är ingen "superkur" utan ett sätt att lära sig mer om mat och motion. Jag tycker den är jättebra men det är klart att den vaktar dig inte heller 24 timmar om dygnet...

• Ellte

Nope, jag har ingen sån sida men jag kan lägga upp bilder nån annanstans om du vill :D Hinner inte nu men ska försöka lösa det ikväll :)

• Chocolate Chip Cookie

Ellte: Det vore väldigt inspirerande. Men inte en massa extraarbete nu...

• annaglitter

Jag skulle också rekommendera I-trim. Min sambo är med sen tre veckor och har gått ner 10 kilo. Vi gick tillsammans på viktväktarna och det funkade bra, men till slut tröttnade min sambo på att det tog så lång tid. Nu verkar han glad att se skillnad i spegeln
    :)

Svar på tråden Deppsöndag....