• Princessdiamond

7 månader kvar.. Någon mer?

Jaa, tiden sniglar sig fram.. men nu är det iaf "bara" 7 månader kvar..

Någon mer som har ungefär lång tid kvar?
    hur långt har ni kommit? vad för slags bröllop planerar ni??

här kan vi ju hjälpa varandra och dela med oss av massor av goda råd och tips..

:D

• Svar på tråden 7 månader kvar.. Någon mer?
  • Gettingmarried

Här är en till!
    Just nu känns det som att det står ganska still tyvärr. Men vi har i alla fall bokat kyrka och lokal... och varit i Tyskland och handlat alkohol. Dessutom har vi börjat provgöra inbjudningskort. Ligger vi efter?

Vi kommer att ha ca 70 gäster(gästlistan är inte riktigt klar än). Det blir vårtema med tulpaner.

Hur mycket har ni hunnit med?

• Princessdiamond

ja, till skillnad från er som nog ligger på en ganska rimlig och normal nivå så är vi nästan färdiga :D

• Princessdiamond

välkomna att kliva på ;)

• Yrhöna

Ni har ju kommit jättelångt! Jag har valt klänning (hur svårt va inte det?!) Vi har efter många om och men bestämt oss för att gifta oss i kyrkan men jag är så nervös för att prästen ska vara "överreligiös"! Tänk om man inte vill ha den prästen man träffar först? Hur jobbigt blir inte det?! Vi har alltså inte bokat kyrkan och inte festlokalen! Så det känns som vi ligger MYCKET efter, eller? Färgtema lime, tror jag iaf. För mycket tankar och ideér, hinner nog ändra mej många gånger ännu!

• Princessdiamond

ok... har precis haft första "mardrömmen"

ojojoj... :D

blommor som inte va beställda och gud vet vad..
    visade sig dock att det inte va dagen därpå vi skulle gifta oss utan flera veckor senare ;)

• Princessdiamond

puffar väl lite då

• Bruden06

Här har ni en till!! Vi har inte kommit långt alls. Håller på att kolla upp fotografer, lokaler, tårtor och glor i tidningar efter klänningar osv. Brudbukett vet jag vilken jag ska ha i alla fall, men inget är bokat än. Får inte boka kyrka förrän i oktober - ev efter årsskiftet (!!!) vilket jag tycker är skiiiit. Vill ha kyrkan klar ju.
    Vi är lite ambivalenta om vi ska ha "vanligt" bröllop med fest på kvällen eller ett lunchbröllop. Kram kram

• Princessdiamond

ja, det e minsann inte lätt...

vi hade präst, men nu kunde inte han..
    han har dock kollat med en annan präst åt oss som kan, men vi vill ju träffa honom först.. å den här nya prästan va tydligen väldigt upptagen ett tag framöver, så vi kan inte ringa än på några veckor..

• Princessdiamond

jupp, 7 månader kvar idag...

eller ja, vid den här tiden om 7 månader börjar man nog fundera på att dra sig till hotellet :)

• Yrhöna

När e d lämpligt att skicka ut inbjudningarna? Man vill ju liksom skrika ut att man ska gifta sig!

• Princessdiamond

vi kommer skicka ca 5 månader innan, vilket iofs e väldigt tidigt ;)
    men jag blir nipprig annars :)

• Yrhöna

Har precis samma känsla, följer nog ert exempel!

• Princessdiamond

gör du så ;)

• Gettingmarried

Vi tänkte skicka ut dem så att det hinner fram innan alla julkort...så de inte hamnar i fel hög.

Mitt största problem just nu är ringen. Det känns så viktigt att hitta en fin ring. Vet inte alls vad jag vill ha just nu. Å klänning har jag inte ens börjat titta på.

• Yrhöna

Idag har vi bokat lokal! Äntligen! Känns som en befrielse, vi har tittat på flera stycken men ingen har varit något så jag började faktiskt misströsta men när det är som mörkast...
    Har också fixat med inbjudningarna som börjar bli färdiga, vad ska man sen pyssla med?
    Tycker era vänner också som mina att det är lite mycket bröllop? De är nog helt enkelt inte vana vid att jag tänker så mycket på mej själv antagligen! Men det kan ju vara på tiden! Kram

• fine

Oj Oj Oj, 7 månader drygt kvar för oss nu... Men min M2B har knappt engagerat sig ännu. Jag däremot kan inte gå en dag utan att kolla Bröllopstorget ;)

Har fixat:
    -kyrka
    -präst
    -festlokal
    -bestmen (ja, han ska ha 2)
    -klänning
    -vin & alkohol till festen(!)

Har kvar:
    RESTEN!!!

Nu klurar jag på färgtema och inbjudningar :)

• Princessdiamond

oh, mindre än ett halvår kvar nu! :)

• Sunflower_Girl

Här är en till som har 7 månader kvar! :)
    Kyrka, festlokal och fotograf är bokade. Har också på klart hur inbjudningarna skall se ut. Borde bara inhandla lite mera material, och sen är det bara att sätta igång och pyssla.
    Det jag funderar mest på nu är klänningen. Finns inte speciellt många sådana affärer här omkring (typ en..), så man borde kanske åka iväg lite längre bort för att få mer att välja mellan..

• Princessdiamond

ja, det e ju en viktig del..

Svar på tråden 7 månader kvar.. Någon mer?