• Ellte

Vad betyder "inom kort" för BTredaktionen?

Igår klockan 12.23 anmälde jag ett inlägg som troligen är olagligt och definitivt helt omoraliskt och farligt. I automatsvaret stod att någon skulle granska det "inom kort".

Idag ligger det fortfarande kvar och trådstartaren har lyckats få kunder till den receptbelagda medicin hon vill sälja.

Jag skulle vilja veta dels

* när moderatorfunktionen kommer börja användas

* vad BT har för policy för _hur snart_ ett inlägg ska granskas och ageras på

* om ni har funderat på vad ni har för säkerhetsnät den dag det är något riktigt olagligt som händer i forumet och ingen har tid att kontrollera det. Oavsett hur mycket ni "avsäger er ansvar" för vad som sägs och skrivs här ligger det ju definitivt i ert intresse att hålla forumet rent och att ni har någon friskrivningsklausul i era allmänna villkor innebär inte att sajten inte kan polisanmälas och stängas ner. Det aktuella fallet är givetvis inte i närheten av detta...men jag vill gärna veta vad ni har för plan för den dag barnp*rr eller vapenhandel kan komma att spridas genom BT´s forum

//Moralkärringen Linda

• Svar på tråden Vad betyder "inom kort" för BTredaktionen?
  • Chocolate Chip Cookie

Ellte: Jag håller med dig!

Det håller ju dessutom inte juridiskt att "frånsäga sig ansvar" för vad som skrivs här, till exempel beträffande tryckfrihetsbrott, vilket jag iofs inte kan se att BT har gjort i de allmänna villkoren.

• Freddans fröken

Jag tycker ni verkar bry er överdrivet mycket om oanständigheter (som många här faktiskt uppskattar) än sånt som verkligen spelar roll, som det som TS tog upp.

Varför är det så? Tål inte vuxna människor lite grovt språk och lite sexsnack?

• Ellte

Freddans fröken: Jag tror du ska läsa vad det handlar om innan du uttalar dig ;) Jag pratar om en tråd där en tjej säljer ett receptbelagt bantningspreparat.

• Ellte

Eller aha, du vänder dig till BTredaktionen kanske :?

• Chocolate Chip Cookie

Ellte: Japp, jag tror det.

• Patrik - Bröllopstorget

På Bröllopstorget agerar vi inte lika effektivt som vi t.ex. gör på sajten www.familjeliv.se eftersom vi ännu inte har några andra än oss på redaktionen som granskar.

Våra forum råder under det som kallas elektroniska anslagstavlor på nätet och där har branschen kommit fram att det inte ska ta längre tid än 1 vecka för olagliga inlägg att försvinna. Normalt sett agerar vi samma dag men ibland kan det vara annat på redaktionen som gör att vi inte fått det uppmärksammat. Naturligtvis jobbar vi inte alltid på natten eller helger men vi gör så gott vi kan för att sådant här inte ska finnas under någon nämnvärd tid.

När vi snart kommer utse nya moderatorer så hoppas vi få hjälp med handläggningstiden och kunna få snabbare reaktioner osv.

Vi är dessutom medlemmar i Bitos som arbetar för god etik och marknadsföring på nätet.

• Jennifer E

Jaaa, det var ju ett svar men inte svar på de frågor TS ställde. De kanske var svårbesvarade...

• Jennifer E

Sorry, var precis inne på "När ska sökfunktionen örja fungera-tråden" och trodde visst att jag var kvar där.

Dags att sova verkar det som!

• Ellte

Fast det var ju ganska sant Jennifer E... Jag vet fortfarande inte när moderatorfunktionen kommer att vara i funktion, "snart" här kan ju betyda vad som helst... Sökfunktionen är också färdig "snart" ;)...sedan...tja ett halvår eller vad det är :D

Två dygn tog det iallafall innan någon tog bort inlägget om bantningspreparatet...och trådstartaren har ju redan funnit en köpare så att hon fick en tillsägelse efter två dygn gör ju varken från eller till...

Svar på tråden Vad betyder "inom kort" för BTredaktionen?