Vinterbröllop?!
Jag och min M2B har tänkt gifta oss på hösten, men nu har jag börjat fundera på att ta det på vintern istället! Älskar vintern! Någon som har erfarenheter att dela med sig?!
Jag och min M2B har tänkt gifta oss på hösten, men nu har jag börjat fundera på att ta det på vintern istället! Älskar vintern! Någon som har erfarenheter att dela med sig?!
Puff!
Hittade ett inlägg om Vinterbröllop, under Vår månad - Lilltåns inlägg från 3 sept. Där kan du hitta några bra tips!
Lycka till..
Hmm...jag hittade ingenting från lilltån från 3 spe...
var i sverige ska du gifta dig. själv bor ag på västkusten och här finns det itne så mkt vinter.......
Västerås! Så vi brukar ha fina vintrar!!
Tack för länken!
Hej vi funderar med på ett vinter bröllop.
Men det blir ju inte försens om mer än ett år. Kanske till jan 2007.
Vi ska förlova oss nu på torsdag den 8,å en så länge vet ingen nånting om nått!! hihii.
Vi börja fundera på två små kyrkor få se vilken det blir. Sen ska vi ha MASSA ljus i kyrkan/ute/festlokalen mm. Vi har prata om blått å silver som temafärg för det tyckte vi var lite vintrigt med endå livat. Sen ska vi ha ett litet bröllop så man kan känna myshetsfaktorn i det hela. Ja jag vet inte men det vore ql om vi kunnde tipsa varandra! jag har heller inte hitta nå ql sidor om det.
Men jag är helt ny här så*ler*
Lycka till i alla fall!
hej
Här e en till som ska ha vinterbröllop, blir under 06 men kyrkan är tyvärr inte ledig så vi håller på o försöka ta fram ngt alternativ men vet inte än vad
Vi vill helst gifta oss i mars.
Kommer ha silver/vitt o isblått som tema. Mycket ljus o dekor med snöflingor i dukningen o mycket is.
Vart ska ni gifta er här inne?
Vi gifte oss i November -04 och det var en helt underbar dag. Vi hade massor av snö och stålande sol.
Vi hade mycket marchaller och ljus som gjorde det jätte mysigt då det blir mörkt så tidigt. Våra färger var vinröd och silver, detta komigen lite överallt så som på tårtan, bordsdekorationer, häften m.m. Uppskattat och annorlunda tyckte våra gäster som faktiskt aldrig varit på vinterbröllop förut. Allt var så enkelt också med tanke på kyrka, fotograf, restaurang och frissa det var inga problem att boka sånt.Lycka till!!
novemberbrud-04
Har du kanske lite bilder o visa?
Hej!
En vinterbrud till här, gifter oss 28 januari 06 klokan 14.30 i uppenbarelse ka i Aspudden. SPÄNNANDE!!! Vi ska oxå ha massa ljus inne i kyrkan, å på middagen. Temat är vinrött och vitt!! Placeringskorten kommer att vara mörkblå, men det är oxå det enda som är blått! Tårtan är mousse, hallon & choklad, så det går inte i temat, utan bara efter smak.. med ett litet brudpar på en av tårtorna, det blir ju 5 st.
Vi kommer att hälsa alla vänner å bekanta välkomna att delta i vår vigsel i kyrkan, sen är det middag endast för våra närmsta anhöriga och vänner, sen kommer "övriga" vänner å bekanta få komma till 21 ungefär, då ska vi skära bröllopstårta, å då får ALLA vara delaktiga i det och vara med på festen! Så ska vi göra!!
Kraaaam bride no 1/johanna
bride no1
Har ni skickat era inbjudningar ännu och hur har upplägget i så fall tagits emot?
SJälv har jag nämligen varit på ett bröllop med det upplägget och kan väl bara säga att bland våra vänner och bekanta var det inte så poppis. Det var inte ett dugg roligt att gå på bröllop och sen leta upp något ställe att äta på för att sen gå tillbaks till bröllopet och festen. Många hade "bara" skålat för brudparet under de timmarna (utan mat) så de var inte så väldigt trevliga när festen väl satte igång. Dessutom var det många som helt enkelt "gav f*n" i att gå på festen efteråt.
Men det är väl säkert olika på bekantskapskretsar och jag säger inte att det är fel det ni gör. Vill bara dela med mig av min erfarenhet.
Ngr länkar med lite tillbehör till ett vinterbröllop
www.bridalshop.freeservers.com/favors-winter.html
waxwizard.freeservers.com/xmas/xmas03a.html
massa fina bilder mest på buketter
bellarugosa.com/winter2.htm
Camilla123
jo, nu blev det liksom ändrat, men vi hade prata med alla innan å sagt att vi bara skulle ha middagen för de "närmsta" ca 55 st! å att värnner å bekante fick komma sen! Inga problem alls bland våra vänner!
Men nu har vi hunnit boka om allt! Hittade en billig lokal i NYkvarn (herrgård blev det) å kyrkan är Taxinge kyrka så nu ahr allt blivit billigáre så nu har vi bjudit alla på middagen oxå!
Å ÄNTLIGEN fått iväg ALLA inbjudnings korten, så nu har vi börjat få svar tillbaka...