Det går!
Måste bara peppa er tjejer som vill träna/tränar/försöker må bättre. Det går att ändra sina levnadsvanor - jag lovar!
Jag är inte överviktig och behövde egentligen inte gå ner i vikt. Däremot kände jag mig otränad och onyttig. Har spelat squash tillsammans med min älskling ett par år, detta kändes dock inte som ordentlig träning eftersom vi enbart spelade en gång i veckan och mest på skoj. Nu efter sommaren kände jag mig dock väldigt uppsvullen, otränad och jag hade gått upp ett par kilo som så många andra. Men utan att egentligen avlägga något "heligt löfte" om att göra si eller så började jag helt enkelt bara att träna mer. Spelar fortfarande squash men styrketränar och springer också. Jag äter även en hel del frukt och grönt. Måltiderna är mindre, äter mycket sällan snabbmat och aldrig godis. Frukt är dock någonting jag mer än gärna stoppar i mig nuförtiden. Ersätter ofta middagen med frukt. Suget efter godis har minskat markant och istället för choklad blir det frukt. Lunchen är i princip mitt huvudmål eftersom jag inte är någon frukostmänniska och för att middagen ofta numera består av frukt.
Och nu, tre veckor senare är pluffsigheten borta, musklerna börjar att skymta, jag är piggare och känner mig bättre. Mitt magont är nästan borta och celluiterna likaså. Så jag lovar - det går att ändra på sig utan att lova sig själv för mycket. Man behöver bara göra det!
Lycka Till!