• honungsfågel

Barnsnack mm

Med risk för att få halva brudgänget på BT efter mig så kommer jag ändå med en liten synpunkt. Har varit aktiv här sedan i våras och märker att det snackas mer och mer om barn i forumet. Tycker även att 6 snacket ökat de senaste månaderna. Jag anser att ett bröllopsforum är ett förum för och om bröllop - ingenting annat. Att snacka om diverse saker under debattforum är en sak men att prata barn, sex, katter etc på ett bröllopsforum verkar lite knasigt. Jag är här för att jag ska gifta mig och tycker inte att jag ska behöva sålla bland en massa andra inlägg, som inte alls verkar höra hemma här, för att hitta det som passar mig. Nu kanske jag låter sur och grinig men FL är en jättebra sida för barnfrågor. Det finns säkert en massa andra bra sidor för andra rubriket. Men BT bör i första hand handla om bröllop. Tycker i alla fall lilla jag. Vad tycker ni andra :)

• Svar på tråden Barnsnack mm
  • Fru K

Håller fullständigt med dig.!!!!!!!!!!
    Barn är bra att disskutera på FL.

• Tant Pernilla

Jag tycker inte att det är så besvärligt. För många är ju faktiskt det här med barn och bröllop nära förbundet.

Personligen tycker jag bara att det är positivt att det pratas om allt möjligt. Det är rätt lätt att sålla.

Men jag borde kanske inte vara här heller... Jag är ju redan gift, så jag har ju inget att hämta här...

Däremot lockas jag inte av FL. Det känns som om det här är mer förknippat med "hobby" och FL är mer nåt som handlar om "livet" och det känner inte jag är lika intressant att dela med mig av.

Nä, låt tusen blommor blomma på BT!

• Meddelande borttaget
  • honungsfågel

Visst är det så att en del förknippar bröllop med barn. Men det ska absolut inte vara en självklarhet. Många skaffar barn innan dom gifter sig. Många vill inte heler alls ha barn. Jag är absolut för mångfald men tycker ibland att vissa rubriker hamnar lite väl utnför ämnet bröllop. Och visst kan man fortsätta att vara här trots att att man gift sig. Vi ogifta behöver ju någon som varit med om allt och som kan dela med sig av sina erfarenheter. Men då ska det handla om bröllop och inte om katter eller barn. Det heter ju trots allt Bröllopstorget.

• Sanasol

honungsfågel, håller helt och hållet med dig!! Det börjar vara lite väl mycket annat som har gått lite väl mycket översyr, men det är ju min åsikt.

• Ellte

Det FINNS ju en avdelning som heter Debattforum där enligt mig ALLT som inte är bröllop borde vara... INTE för min del för att det är svårt att hitta bröllopsfrågor bland allt annat utan för att jag (som är gift sedan tre år) vill åt det som INTE handlar om bröllop ;)

Familjeliv lockar mig inte en smula... Jag har inga planer på barn och efter lite efterforskningar inser jag att det inte tagit många dagar innan jag fått utslag och blivit galen av alla småtöser som diskuterar där ;)

Sååå...använd debattforumet mer och oftare så slipper honungsfågel och jag leta efter det intressanta :d

• Brollie

Jag tycker det är bra att det snackas både ditten och datten här.... Däremot tycker jag att inläggen läggs lite som ts:arna tycker, många gånger under "fel" rubrik o sällan under debattforum... tycker jag!

• Meddelande borttaget
  • Lindha

Det är väl bara att låta bli att gå in på trådar som handlar om katter och barn??? Eller sluta läsa om ni skulle råka halka in på en sån tråd? Finns trådar som handlar om bröllopsrelaterade saker som för mig är helt ointressant, då läser jag dom inte. Svårare än så är det väl inte?

Tycker att det är roligt att det "pratas" om lite allt möjligt här. Eftersom jag har barn så håller jag även till på FL, men det blir oftast lite roligare diskussioner här på BT.

• Meddelande borttaget
Svar på tråden Barnsnack mm