• _klara_

Förlora fett och bygga muskler?

Hej hej!
    Jag är en tjej (kvinna) på 23 år som efter två graviditeter bär på ganska många överskottskilon. Men mitt största problem är väl att jag känner mej så slapp och hängig i kroppen, plus att jag har lite ork.
    Innan (i mitt tidigare liv:)) tränade jag mycket och var mycket hälsosam, något som jag skulle vilja komma tillbaka till nu.
    Men jag behöver en plan för att få upp motivationen och orken. Därför tänkte jag fråga er, om det är någon kunnig här som vet: Är det möjligt att gå ner ett kilo fettvikt i veckan, och samtidigt bygga muskler? Och hur ska jag isåfall äta och träna för att uppnå detta?
    Jag vore verkligen jätteglad för svar!

• Svar på tråden Förlora fett och bygga muskler?
  • anjisen

Det är möjligt men inte särskilt lätt Jag är inne på samma bana och kör med "Hälsovakten". Utan den vet jag inte hur jag skulle lyckas! Ett tips om du vill må bra och äta "rätt", inte bara tappa kilon. Lycka till!

• Tessan-brud

Ät mycket protein för att behålla dina muskler och för att bygga nya muskler. Dra ner på kolhydrater. Också viktigt du äter fett,men bra fett tex cashewnötter och avocado.

• Ellte

Jag måste rekommendera ITrim (www.itrim.se) som har ett koncept med kurser (viktminskning och mental träning), motion (PACE, ledarledda pass och kurser) och diverse "övervakade" kostersättningsmetoder för viktminskning.

Jag har själv gått där i ett år nu, gått ner en massa i vikt men framförallt lärt mig en massa om mig själv och lärt mig tycka om att träna:D eller tja...oftast iallafall ;)

Testa att gå på ett infomöte, jag rekommenderar dem VERKLIGEN till alla som har några kilo extra (5 eller 50 ;))

Svar på tråden Förlora fett och bygga muskler?