• Felice

Anonymitet ?

Som en ev. ny funktion så skulle jag vilja ha möjligheten att vara anonym. (när man diskuterar saker som ev. gäster eller min m2b skulle kunna läsa som kanske inte är så lämligt för dessa)

Jag vet att detta lätt skulle kunna missbrukas och förstår nackdelen med detta.

Vad tycker ni andra?

• Svar på tråden Anonymitet ?
  • Butterscotch

Du är väl anonym redan nu?

Ur forumreglerna:

2. Anonyma inlägg.
    Man är relativt anonym med den registrerade signaturen på forumet såvida man inte uppger andra uppgifter i sina inlägg. Det är bara signaturen som automatisk exponeras mot andra besökare, Bröllopstorget ser däremot vem inläggskrivaren är. Dessutom loggas IP nummer och webbläsarens session för att inläggsskrivaren ska kunna spåras och ställas till svars vid anmälan eller vid grova övertramp.

Alltså: om du inte går runt och berättar vad ditt nick är så vet ingen att du är du!

• Elin B

Jag håller med Felice. Tycker att det vore bra att kunna vara helt anonym ibland. Nu är jag en lite blåögd person som lämnar ut mycket uppgifter om mig själv här, tycker inte att det känns riskabelt (även om det säkert är det...), så jag får väl skylla mig själv att jag inte är anonym för er.

Men visst vore det skönt att i undantagsfall kunna skriva inlägg helt anonymt. För låt säga att man tillhör de som går på BT-träffar. Då är man knappast anonym för sina BT-kamrater längre. Och då kan man nog känna sig uthängd om man skriver ett inlägg som tar upp exempelvis otrohet.

Och det verkar ju fånigt att man ska behöva registrera 2 olika nick; ett "vanligt" och ett för känsliga inlägg... Så en liten "anonym-ruta" att kunna kryssa i när man skriver ett inlägg vore jättebra tycker jag.

/ Elin

• ms_krudd

jag tycker oxåå att det biland äe bra att var lite anonym. min gubbe e oxå inne på BT ibland, och här har jag diskuterat bröllopsgåvor och andra småövveraskningar till honom. kul om han skulle se de om han går in på mina favoriter....

• Ellte

Jag håller med! BT HAR haft den funktionen innan men tyvärr missbrukades den en del. Det borde ju dock inte vara några problem att lösa det med att de kan se vilka som missbrukar och stänga av dem... På systersajten Familjeliv finns funktionen...det är lite svårt att hänga med i trådarna bland alla anonyma ibland men det verkar ju iallafall funka :?

Hear Patrik Hear! ;)

• Patrik - Bröllopstorget

Det stämmer att funktionen har tidigare funnits här, men har plockats bort pga missbruk.

Trots att Familjeliv har mer än 10ggr fler inlägg än Bröllopstorget, så missbrukades anonymfunktionen på denna plats betydligt mer. Jag tror det har med flera faktorer att göra, dels handlar denna sajt mycket om pengar och en hel del om konsumentfrågor.

Vi stängde helt sonika ner anonymfunktionen för det gick faktiskt inte upprätthålla här trots ihärdiga försök, det blev många missnöjda användare och en hel del polisanmälningar.

På Familjeliv har vi haft en hel del problem med anonymfunktionen också, men där handlar det mer om prestige och har så vitt jag känner till aldrig resulterat i någon polisanmälning.

I alla fall kommer många nya funktioner att införas på Bröllopstorget inom kort och bl.a. ska man registrera sig med fullständiga personuppgifter och då även få tillgång till en hel del nya tjänster. Vi jobbar proaktivt med upprätthållningen och stävjer all typ av missbruk.

Tidigare har vi inte heller aktivt gjort någon förhandskontroll på registrerade inläggskrivare. I de nya förändringar har vi lagt in kontrollrutiner för att väsentligt minska missbruket. När alla dessa förhandskontroller och de nya moderatorerna är utnämnda kan vi titta på en möjlig lösning till att införa anonymfunktionen igen. Vi måste först se att resultatet av de nya förändringarna blir positivt. En viktig detalj är att vi måste få bort den oseriösa reklamen som många lägger in i forumet, så vi kommer jobba extra mycket med den biten den närmaste tiden.

• Hime

Möjlighet till anonymitet skulle vara välkommet. Det har hänt att jag avstått att skriva (dela med mig av egna erfarenheter) just för att man inte kunnat vara 100% anonym. Jag har bekantingar som brukar vara på forumet och som vet vem jag är.

Vissa forum har givit denna möjlighet enbart inom vissa kategorier. Jag tror det kan vara vettigt att ha denna möjlighet i "Relationer", då inläggen där tenderar att bli mycket personliga och framförallt privata. Någon annan kategori är knappast nödvändigt.

Svar på tråden Anonymitet ?