• Dallandra

En alldeles, alldeles underbar dag (Bilder finns)

Den 6/8 vaknade vi vid 7 och vi kände båda en härlig pirrig och förväntansfull känsla. Vi gjorde oss i ordning och åt en lite lyxigare frukost än vanligt. Vi 9 körde min blivande man mig till frisören. Frisyren blev jättefin, precis som jag vill ha den, sminket la jag själv och det blev bättre än någonsin.

Vi åkte i väg till hotellet där vi bokat svit för natten. De lät oss checka in tidigare vilket gjorde att vi kunde byta om där, vi skulle fotas i närheten. Vi hade varit rätt oroliga för vädret eftersom vi fotades ute men det kom inte en droppe regn, det var växlande molnighet, varmt och härligt:)

Efter fotograferingen kom vår transport och det bar av till kyrkan. Vi hade både känt oss rätt lugna hela dagen men nu kom det lite fjärilar i magen, ett härligt pirr :)

När vi gick uppför altargången såg att min mamma grät och då blev det svårt att hålla tårarna tillbaka, när den första solosången sjöngs var det nog inte många torra ögon i kyrkan. Hon sjöng så underbart vacker, med inlevelse och hon sjöng verkligen för oss. Hela vigseln var så fin och stämmningsfull.

När vi tågat ut och blivit grattade blev det kastning av rosenblad, vi öppnade champangen och satt oss i bilen och gled iväg. Vi åkte till en brygga vid havet, det var hur härligt som helst att stå där i solen med sin nyblivna man och dricka champange. Vi hade tyvärr inte med oss kamera men en snäll norrman erbjöd sig att ta kort och maila dem vilket han också gjort :)

Vi åkte till festlokalen och intog brudskålen. Middagen som följde var utsökt. En av mina kompisar höll ett så fint tal till mig att jag började gråta, så rörd blev jag. Vårat värdpar skötte sig galant, helt underbara.

Festen som följde var helt underbar, vi hade så kul och alla vi har prata med har haft jättekul och tyckt att det varit jättelyckat. Valsen gick riktigt bra, vi har legat i hårdträning men sagt att det inte skulle bli någon vals, en liten överraskning för våra nära och kära som vet att vi inte kan dansa ;)

Vi var bland de sista som gick. Detta är verkligen den bästa dagen i mitt liv! Allt flöt på som det skulle och det var alldeles, alldeles underbart :)

Om ni vill se lite foton så kan se några här:
    groups.msn.com/Dallandria/shoebox.msnw

• Svar på tråden En alldeles, alldeles underbar dag (Bilder finns)
  • Dallandra

Niffa
    Det är ju en chansning att beställa via ebay.. men jag resonerade som så att är det så illa att inte en sömmerska kan fixa det så är det inte en förmögenhet och blir det bra så är det toppen. Klänning överträffade mina förväntningar med råge :)

Tack, jag är glad över att jag har tjockt hår, lättskött :)

• pokerface

Jag tyckte om din klänning var köpte du den?

• Dallandra

pokerface

Tack :)

Jag har beställt den via en säljare på ebay ( står lite längre upp i tråden) och har betalat 1100 kr inkl frakt från Kina och underkjolen

• Niffa

Dallandra

Forfarande glad? :)

Hur har ni gjort era inbjudningar? Vi skulle vilja ha något liknande, har visat dem för gubben o han gillade dem också...

• Dallandra

Niffa
    Ja faktiskt :) Vi håller på att samla in foton som gästerna har tagit och det är jättekul att sitta och titta på dem, man vill ju ha så många som möjligt :)

Kul att ni gillar våra inbjudningar :) Det var mycket pyssel med dem men det var det värt, vi har fått mycket beröm för dem.

Vi köpte A4 kartong som vi vek i tre delar, gjorde en inlaga av lila transparant papper som vi printade ut texten på i vår skrivare. Vi skar till inlagan i rätt storlek. Knöt ett silersönre runt och lät en bit hänga utanför som vi snodde upp, gjorde två hål i andra vecket som vi trädde silvertråd igenom och knöt rosett. Sedan embossade vi två hjärtan på utsidan och satte på sigill med ett matchande hjärta. Hoppas du förstår förklaringen :D

• Carlssons pling

Jättefint!
    Alldeles, alldeles underbart!
    Eller hur
    Grattis och lycka till

• Carlssons pling

Jättefint!
    Alldeles, alldeles underbart!
    Eller hur?

Grattis

• Carlssons pling

OOps första inlägget försvann, trodde jag.
    Fniss!

Nåja, dubbelt upp...

• SofieFredrik

Vad kul att läsa o se att ni hade en så underbar dag. Längtar tills det är vår tur!!!
    Du har möjligtvis inte någon länk till Lavendar? Det låter ju jättebilligt med 1100 kr! Sydde hon efter en bild du hade eller hur fungerade det? Hur funkar det med tull o moms när man importerar?

Tacksam för svar!!
    Kram

• Dallandra

Carlssons pling
    Tackar, tackar! :)

SofieFredrik
    När är det dags för er?
    Visst är det billigt, man tror knappt det sant :)
    Lavendar hade sin nätbutik på ebay men finns tyvärr inte kvar längre. Däremot så finns det massor av andra säljare från Kina som har sina butiker på ebay.
    Har man otur så kan paktet fastna i tullen, vet inte riktigt hur mycket man betalar av varans värde, men det är ändå billigare än här. Men jag tror att de är hårdare med importen nu än när jag beställde...

• SofieFredrik

Vi ska inte gifta oss förrän i juli 2006 så det är ju ett tag kvar! Har tänkt att sy min klänning själv, men om det går i stöpet kan det ju vara bra att ha ett andra alternativ

• Dallandra

SofieFredrik
    Det är definitvit ett bra alternativ i fall att... Har ni kommit långt i planeringen?

• Niffa

Hittade denna tråden bland mina favvisar och var tvungen att titta igen, älskar att titta på bröllopsfoton :)

Vilka fina bilder fotografen tagit!! Ni ser jättefina ut! De fanns väl inte förut?

• Dallandra

Hej Niffa!

Va kul att hittade hit igen :)

Fotografens foton är ganska nyligen inlagda.

När ska du gifta dig?

• Hej baberiba

Dallandra

Vad fina ni är...;)

• Dallandra

Cheerful
    Tackar och bugar ;)

• Niffa

Dallandra
    Nja vi har inte bestämt dag ännu men hoppas på nästa år nån gång... gubben är rätt trög ibland :D

Längtar ju ännu mer när man tittar in här och läser om allas planer :)

Svar på tråden En alldeles, alldeles underbar dag (Bilder finns)