En undran
Tänkte kolla om någon vet någorlunda hur mycket kcal min frukost innehåller..
Äter:
2 knäckebröd utan smör
Pålägg:
Sallads skiva
2 tomaterskivor
3 gurk skivor
3 rödlöksskivor
+ lite salt
Tänkte kolla om någon vet någorlunda hur mycket kcal min frukost innehåller..
Äter:
2 knäckebröd utan smör
Pålägg:
Sallads skiva
2 tomaterskivor
3 gurk skivor
3 rödlöksskivor
+ lite salt
låter alldeles för lite. men kalorimängden står väl på sakernas förpackning? men jag måste verkligen få fråga varför du äter sådär lite? frukosten är dagens viktigaste mål vet du väl?
och jag har sagt det förut och säger det igen:
räkna kalorier är bara dumt. och slöseri med tid och ork.
Får inte ner så mycket mer blir ju sååå otroligt mätt på dessa två mackor!
Då tycker jag du ska äta något som är lika "mättande" men som ger mer energi och ork för dagen! :)
Ingen aning om hur många kalorier det är men det är väldigt lite för en frukost och inte en protein så långt ögat når ;)
Om du blir sååå otroligt mätt på detta så hoppas jag du äter väldigt ofta (= oftare än var tredje-fjärde timma)...
Om du nu vill ha macka till frukost så välj en macka som ger dig bra saker. Det du skriver ger dig INGET bra fett, nästan INFET protein, antagligen snabba kolhydrater som gör att ditt blodsocker stiger snabbt för att sjunka snabbt sedan igen samt aldeles för lite energi.
T ex grovt fiberrikt bröd. Kalkon, keso och grönsaker. Och gärna ett ägg till.
Detta är en perfekt frukost men jag hade lagt till citrus av något slag och en stor kopp med härligt svart te ( utan socker o mjölk förståss )
viccy
perfekt för vad? näringsbrist?
och varför ingen mjölk i teet?
visst socker klarar vi oss nog utan men
det är mycket bra grejer i mjölk.
förslag på mack-frukost:
två fullkornsmackor
med t.ex.leverpastej, skinka, korv, makrill, hummus, keso, tartex, messmör, mjukost, ägg, vanlig ost eller vad man vill och kanske nåra grönsaksringar på.
till det kan man dricka ett glas juice eller mjölk och en kopp kaffe eller te. (tar man juice skadar det knappast att ta lite mjölk i kaffet/teet)
sedan gärna någon frukt efter också.
tips:
blir du mätt väldigt snabbt kan filmjölk och müsli vara bra. det är tro det eller ej inte så värst mättande. tycker iaf inte jag.