• Petuunia

kålsoppedieten

Jag har ätit efter kålsoppedieten i 10 veckor och har minskat 11Kg. Mådde dåligt första 14 dagarna men nu är det en vana..Håller på som bäst att hitta en balans i ätandet nu..Varvar soppa å sallad + frukt..käkar vanligt till helger.. Min arbetskamrat har minskat 25 kg med den härmetoden .. Tror det är individuellt hur man mår å klarar av det hela..

• Svar på tråden kålsoppedieten
  • Jennie med ie

Jo, hon har kålsoppan som huvudföra skulle jag vilja säga. Att varva med grönsaker och frukt hjälper f.ö inte mycket eftersom man missar både fett och proteiner.

• Bride2B..

jag hade ett jättebra recept på kålsoppan men jag förlorade den när min dator kraschade..

Kan någon skriva upp den igen?
    Tack!

• Bride2B..

Jag tror jag hittade den... här är den för de som vill ha...

6 stora lökar (jag tog tre, blev för mkt annars!)
    2 Gröna paprikor
    6 skalade tomater
    1 grönkålsstånd (gick inte att få tag i såhär års, jag struntade helt i det)
    1 selleri
    1-2 tärningar kycklingbuljong (tog grönsaksbuljong då jag är veggo )
    salt, peppar, curry, vitlök

Först ska man skära grönsakerna i bitar, lägga i en stor gryta. Fylla på med vatten, smula i buljongen och låta koka upp. Koka på hög värme i 10 minuter, låt sedan puttra tills allt är mjukt.

Följ detta program;
    Dag1
    Ät soppa plus all frukt utom bananer
    Dag2
    Soppa och dessutom råa eller kokta grönsaker UTAN DRESSING En stor potatis till middag.
    Dag3
    Soppa, grönsaker, frukt.(ej banan)
    Dag4
    Soppa, 3 bananer och 2 stora glas lättmjölk.
    Dag5
    Du äter soppan (minst en gång under dagen), dessutom 500 gram skinnfri kyckling alt. fisk. Plus 5 tomater.
    Dag6
    Ät soppan minst en gång under dagen. Dessutom så mkt kött eller fisk du vill. Börja hellst dagen med en biff (??????). Ät också grönsaker men ingen potatis!
    Dag7
    Soppa. Dessutom grönsaker, frukt och ris.

Håll på en vecka. Du går ner 5-7 kg. (om man nu tror på det!)

• Gabrielle

Undrar var vitkålshuvudet tog vägen i receptet? Det är en kålsoppa och i den jag åt fanns vitkål med.

För övrigt;
    Man ska INTE följa den här dieten i mer än en vecka, absolut max två veckor!!Petuunia, du måste sluta äta den helt och återgå till vanlig mat. Ät sunt och lätt men ät inte den här soppan mer.

Eftersom den är extremt vätskedrivande så sitter viktförlusten mest i just förlorad vätska.

så, nu är jag klar med mitt "ajabajande". Lycka till!

• evelina.

håller med gabrielle. sånnahär dieter är helt perfekta för att bli av med vatten och muskler. och inte särskilt mycket mer än så.

och så snart kroppen får chans att bygga upp musklerna igen och återställa vätskebalansen kommer man gå upp det mesta man gått ner igen.

och troligen kommer matsuget göra att man går upp mer än så.

• Mimmi27

Jag respekterar allas åsikter, men jag känner att om någon vill diskutera dieter, varför inte starta en egen tråd om det? Varför göra det här?

• evelina.

och vad är det meningen att vi ska göra här då? hon tog upp en diet och vi säger våra åsikter. vad är problemet?

• evelina.

jag hoppas verkligen att ingen tar illa upp.. det jag säger säger jag bara för att jag blir orolig när folk trixar med massa svält-liknande dieter. och då vill jag gärna varna för nackdelarna.

• Mandelmassan

Bra. Då har vi fastslagit att evelina är orolig för att folk ska svälta ihjäl.

Det är storsinnt, ja nästan vacker!

• viccy

Heja Evelina! Låt oss överleva!

• Mandelmassan

*drar kärror med bananer*

• evelina.

snälla jag klarar mig utan all denna ironi..

jag försökte knappast vara storsint. förlåt om jag överreagerade men har man haft (har) ätstörningar blir man kanske lite väl uppmärksam på såntdär. och extra mån om att folk inte ska utsätta sina kroppar för märkliga dieter.

och ja. man kan bry sig om människor utan att ha nån baktanke om att verka storsint eller förmer eller nåt.

men jag ska vara tyst nu.

• Jonnes brud

Bli inte "ledsen" (eller hur det nu känns) "evelina". Det här är ett känsligt ämne och jag har också fått mina pikar för att jag ifrågasätter en del "bantningssätt". Även om jag inte själv har några ätstörningar så har jag sett och hört berättas om det och det gör mig upprörd. Jag önskar att kvinnor kunde mäta sitt värde i något annat än utseende och det antal kilo de väger. Ibland tror jag att det är bra att det finnas några som du och jag som tänker lite annorlunda. Alltid är det väl någon som får sig en tankeställare. Provocerande verkar det vara i alla fall.

Svar på tråden kålsoppedieten