Vet inte om jag kan sätta stopp...
Hej på er!
Jag har gått på diet i några veckor och har allt som allt gått ner 4 kg (från 60-56) och jag känner mig ganska nöjd, kanske vill tappa 1-2 kilo till men det kan gärna få ta lite tid om det vill. Så resonerar min klartänkta hjärna.
En annan del av mig tycker att det är fruktansvärt läskigt att öka på matintaget nu. Har hållt en sträng diet som jag egentligen vet inte är så bra för kroppen under längre perioder (ca 800 kcal/dag) och nu när jag ska börja öka till 1000 kcal/dag så får jag lite halvångest. Är så rädd att gå upp igen. Tilläggas bör att jag inte tränar något men att jag till hösten ska börja dansa 5 dagar i veckan.
Usch, jag hör verkligen hur illa detta låter, det är nog därför jag behöver lite push i någon riktning, är så rädd att bli för upphängd på mat och vikt, vill inte bli besatt men det känns som att jag nästan börjar bli det.
Jag använder hälsovakten och har så svårt att unna mig något utan att få panik. Jag vill oxå berätta att detta tänkande är ganska nytt, tidigare har jag inte brytt mig så mycket.
Vad tror ni? Är mitt beteende i farozonen eller är det lugnt, det är så svårt att se sig själv med självdistans.
Hjälp?