• Angelina78

Snyggt med kvinnliga muskler?

Ska gifta mig inom 1 år då min älskling nyligen friat Nu har jag tänkt att träna mig i toptrim till bröllopet nästa sommar!Kör styrketyräning på gym och håller på att få ganska bra och stora armar måste dock dieta 10kg tills min idealform kommer fram tror jag.Någon som har några tips om detta?Snyggt med muskler på en brud?

• Svar på tråden Snyggt med kvinnliga muskler?
  • Qvinna77

Det finns inget snyggare än fasta vältränade armar... Gäller både män & kvinnor!

Jag har precis ett år på mig att komma i trimoxå, och jag satsar på diet samt spinning, pilates och styrketräning.
    Vill ju vara snygg på bröllopsdagen !

• Frances

Ett absolut nej fran mig, jag tycker det ar snyggare att vara mjuk och kvinnlig (och dar ingar det lite fett! :)) an helt deffad som typ Demi Moore. Det ar val det man dras till, det manliga vs det kvinnliga? Jag tycker inte det ser kvinnligt ut alls om man ar 'hard' och biffig.

Foredrar en fin, slat mage (eller med liiite put!) istallet for rutor, en fin och slat rygg (inte muskeldefinierad) och mjuka kvinnliga armar.

Speciellt pa brollopsdagen... tycker inte det passar med en vacker brollopsklanning med biffiga armar...

• Frances

Hellre kvinnligt kurvig som Beyonce (hon ar definitivt inte sarskilt smal, hon ar nastan lite mullig) an biffiga Demi dvs! :)

• 11 juni 2005

Alla talar kanske i egen sak här, vad vet jag. Själv tycker jag att det är snyggare med "skulpterade" armmuskler, även hos kvinnor.
    Tycker inte att det är så våldsamt klädsamt med dallriga överarnmar, men det är min åsikt.

Kvinnor får dessutom sällan JÄTTEMUSKLER- då måste man nog lägga om kosten till ganska extrema nivåer....

• Ellte

:D Bara för att man tränar för att få fasta armar lär man inte bli en kvinnlig schwarzenegger ;) Jag tycker det är ursnyggt med kvinnoarmar med muskler...superkvinnligt!!!

• Mastermind

Smaken är som baken. Själv föredrar jag dock helt klart en mullig tjej framför en spinkig. _Men_ det går ju att vara mullig och vältränad också, utan att man ser ut som en butchflata. ;) Men hellre mullig och tränad än spinkig och tränad.

• Victory

>Angelina78

Jag har tränat styrketräning i 2,5 år och kommer att fortsätta med det. Jag gifter mig troligtvis nästa år. Jag hoppas på lite muskler (men inte för mycket) för jag tycker det är snyggt. Men min erfarenhet är att det är då ingen risk att man får för mycket muskler efter ett års träning. Det krävs oerhört mycket slit på gymet för att musklerna ska börja synas (och då är jag ändå smal). Fast det är kanske bara för mig det går långsamt, det kan ju gå fortare för andra.

Man kan ha olika åsikter om vad som är snyggast, muskler eller lite mjukare former. Jag tycker det viktigaste är att man trivs med sig själv och sin kropp på sin bröllopsdag - då är man som allra vackrast!

• Bobou

Ja, om detta råder som sagt delade åsikter, så vad just JAG tycker spelar kanske inte så stor roll, men här kommer det iaf:

Jag anser att muskler och fett ska stå i proportion till varandra, både på kvinnor och män. Att vara väldigt deffad är typ det fulaste som finns, lika fult som att vara lönnfet utan muskler. Fett är bara fint i kombination med muskler, och vice versa. Musklerna får mjuka snygga former med lite fett på, och fettet sitter snyggare på kroppen.

Att ha varken muskler eller fett, dvs att vara väldigt tunn och smal, gör sig ofta bra på bild men inte alltid i verkligheten, men KAN vara väldigt snyggt också om man har rätt benstomme för det.

Det är vad jag tycker.

Svar på tråden Snyggt med kvinnliga muskler?