• felici­a6
    Äldre 31 Jul 21:46
    42865 visningar
    22 svar
    22
    42865

    Tips på enkelt o billigt bröllop?

    Ja, kan någon ge tips på hur man kan göra ett riktigt enkelt och billigt bröllop men som samtidigt ska vara riktigt romantiskt?

  • Svar på tråden Tips på enkelt o billigt bröllop?
  • Pliten
    Äldre 3 Aug 23:24
    #0

    Teresan:

    De tre servitriserna (glada, SUPERDUKTIGA amatörer!!!) såg mycket riktigt till att maten stod framme och fyllde på om det tog slut, bl a... De la upp maten oxå...

    * Slog en lov runt borden ibland och fyllde på vattenkarafferna, plockade bort tomflaskor och öppnade nya vinflaskor och ställde fram kall öl...

    * Diskade

    * Kokade kaffe och dukade fram det + satte fram tårtorna.

    * Dukade av allt efter middagen och möblerade om (med hjälp av vissa gäster).

    * Och allra först serverade de skumpa med tilltugg förstås!!!

    Angående maten... Puh - undrar om jag minns. Vi hade:
    * Baconrullade kycklinglårfiléer med fetaostfyllning (inte ett namn att leka med
    * Tabbouleh
    * Pastasallad
    * 2 sorters potatissallad
    * Tjälknöl i skivor
    * Rökt kalkon
    * Kallrökt lax
    * Chilikryddade köttfärsbiffar i sås
    * Vanliga köttbullar
    * Getost i bacon
    * Filodegspaj med feta och persilja
    * Köttfärspaj
    * Olika sorters bröd och ost
    * Grönsallad
    * Ett par olika kalla såser

    Ungefär så... Alla blev mätta iallafall och vi fick mycket beröm för maten!

  • felici­a6
    Äldre 4 Aug 08:55
    #0

    Pliten, Haha.. ja, billigt menar jag ju iofs..
    Men tänkte ändå inte riktigt få så mkt som möjligt för lite pengar

    utan mer ett litet intimt bröllop som samtidigt inte kostar multum me pengar ..

    Vet faktiskt inte heller vad jag gillar med romantik mer än rosor, oskyldigt, skört, intimt, levande ljus...
    Inte skrikit av nåt slag, utan mer lugnt, harmoniskt och ljusa fina färger o inte skrikane

  • Pliten
    Äldre 4 Aug 11:15
    #0

    felicia6:

    Så mitt förslag med röd plysch, speglar, krom och paljett går fet-bort alltså...

    Mitt förslag är att du väljer en färg som du har på ljus, servetter alt servettringar och ev blommor.
    * Man kan ju t ex göra servettringar av texas-gräs som man sätter ihop med en "pärlnål" i din färg.

    * Eller gör servettringar av sidenband och stick in en ros mellan servett och ring.

    * Bordsbuketter med rosor i din färg + t ex brudslöja, murgröna som slingrar sig över bordet etc.

    * Alternativt: ha en större glasskål/ -fat mitt på bordet där endast själva blomkronan och vackra blad flyter runt. Kanske med ett par flytljus?

    * Mycket ljus, i olika höjder (blockljus funkar jättebra då) och knyt sidenband runt ljusen + en liten rosett.

    * Skriv ett kärlekscitat på placeringskort el dyl till varje gäst.

    Tja... Det var lite tips...

  • Blivan­de Fru G....
    Äldre 5 Aug 11:00
    #0

    Pollymia...

    Vilken adress var det till den andressen i Kina där du köpte din Maggie sottero kopia????

  • R&F
    Äldre 8 Aug 20:48
    #0

    Pollymia:
    Jag vill åxå veta varifrån du köpte din klänning och hur det gick till (storlekar, frakt, språkmässigt m.m.).

  • R&F
    Äldre 8 Aug 20:55
    #0

    Gör det mesta själva. Börja i tid och shoppa loss på reorna nu i sommar och i jul.

  • fissa
    Äldre 9 Aug 11:01
    #0

    Hej!Vi har gjort ett enkelt bröllop,bara för våra närmsta!Vi gifter oss i ett Kapell,sen åker vi till en Restaurang som vi tycker är mysig!Efter det så åker vi hem till oss,fikar och umgås,vem vet en liten fest blir det nog också!Det är ett enkelt bröllop,men mysigt och i Våra ögon Romantiskt(det är ju viktigast att man själv tycker det känns bra)

  • tina06­0708
    Äldre 9 Aug 11:11
    #0

    Vi satsar på mysiga "platser" dvs mysig liten k:a, kommer ha champagnemottagningen på ett gammalt kulturmärkt ställe där man inte behöver göra så mycket med inredningen & dekoreringen för det är mysigt & "gammeldags" från början. kostar ingenting men förhöjer stämmningen kolossalt!

  • gumman Jansso­n
    Äldre 9 Aug 12:46
    #0

    Det behöver inte bli så dyrt. Samla närmaste vänner och familj. Gift er i trädgården om ni har en sådan eller i en park.Köp kläderna på rea eller annons. Plocka en ängs bukett, eller be floristen binda en vanlig bukett.(Min kostade 300 med näbb bukett och 2 knapphåls blommor) Bjud på buffé mat, ofta får man mycket för pengarna. Ingen dessert, utan bara kaffe och tårta. Såg gjorde vi, och det blev hur bra som helst och billigare än många andras. Lycka till!!!

  • Nonika
    Äldre 10 Aug 20:30
    #0

    Pliten;
    Vi ska också ha kall buffé, (för det var väl kall ni hade?)
    Bra med tips, tack, tack... vad är Tabbouleh, eller vad det nu hette...?

    Är du plit förresten? Det är jag

  • sumsum­bee
    Äldre 4 Jun 13:29
    #21

    Jag och min tyske sambo planerar äver bröllop  och vi vill hadet sa billigt som möjligt det vi har planerat sö langt är

    1:bröllopsplats: hos min Pappa och hans underbara trädgard, han har stort tält som vi klär in i vit växtväv invändigt (billigare än tyll osv och ser mysigt ut med olika ljuslyktor som hänger fr taket.
    2: Mat :  Pappas sambo lagar maten buffe med älgkött (egenjagad) osv
    3:    Musik :en Kompis band ställer upp och spelar gratis. samt  vi riggar en musikanläggning.
    4:     Rider in pa egen Häst med  vänner i ett spelmanslag,,,,blivande make kommer med en av mina    kompisars    Amerikanare
    5:deko: vi använder saker fr Naturen, vita dukar, med löpare med grön mossa samt flytträ fr en sjö samt röda rosor och ljuslyktor
    KLänning: lagt en budget pa 4000kr samt övriga brudsaker 2000kr allt som allt 6000kr make ca 3000kr för kläder
    6:fotograf: en väninna som besitter en profesionell systemkamera

    det som kostar är dock alkoholen samt att flyga  en del gäster fr tyskland till sverige därav att vi har utnjyttnat alla kontakter vi har och ser till att inhämta sö mycket vi kan fr det vi har fr naturen och vänner

  • sumsum­bee
    Äldre 4 Jun 13:33
    #22
    sumsumbee skrev 2012-06-04 13:29:50 följande:
    Jag och min tyske sambo planerar äver bröllop  och vi vill hadet sa billigt som möjligt det vi har planerat sö langt är

    1:bröllopsplats: hos min Pappa och hans underbara trädgard, han har stort tält som vi klär in i vit växtväv invändigt (billigare än tyll osv och ser mysigt ut med olika ljuslyktor som hänger fr taket.
    2: Mat :  Pappas sambo lagar maten buffe med älgkött (egenjagad) osv
    3:    Musik :en Kompis band ställer upp och spelar gratis. samt  vi riggar en musikanläggning.
    4:     Rider in pa egen Häst med  vänner i ett spelmanslag,,,,blivande make kommer med en av mina    kompisars    Amerikanare
    5:deko: vi använder saker fr Naturen, vita dukar, med löpare med grön mossa samt flytträ fr en sjö samt röda rosor och ljuslyktor
    KLänning: lagt en budget pa 4000kr samt övriga brudsaker 2000kr allt som allt 6000kr make ca 3000kr för kläder
    6:fotograf: en väninna som besitter en profesionell systemkamera

    det som kostar är dock alkoholen samt att flyga  en del gäster fr tyskland till sverige därav att vi har utnjyttnat alla kontakter vi har och ser till att inhämta sö mycket vi kan fr det vi har fr naturen och vänner

    Maten, e en stor buffe med  älgkött  potatis gratänger olika pajer sallader samt helstekt gris elelr lamm över öppengrill..kantarellsas med egenplockade kantareller  ,
    bröllopstarta samt olika mindre kakor, kaffe saft osv...glass med hjortron samt jordgubbssylt osv
    nattmat blir en stor ost bricka med olika kex,bröd rökt kött ,ostar osv
Svar på tråden Tips på enkelt o billigt bröllop?