• Christie

Sex efter man fött barn

Jag fick barn för 4 år sedan, men har inte vågat haft sex sen dess pga rädsla att man ska ha töjts ut så mkt, så det inte känns något för killen under samlaget. Jag kan erkänna att jag varit dålig på att komma ihåg att göra knipövningar, det har som gått i perioder då jag ha gjort de. Nu har jag gjort det i ett par månader, men kanske inte så mkt som behövs. Nu har jag träffat en kille men jag våger inte ha sex, VET att jag gjort fel som inte gjort knipövningar som jag skulle ha gjort. Vad ska jag göra?

• Svar på tråden Sex efter man fött barn
  • mli_b

Med tanke på hur många det är som får meer än ett barn borde det vara bra även efter att första barnet är fött :D

• Bebbsen05

Man kan ha sex även med infektionsrisk. Bara man använder kondom!
    Vi hade sex 2½ vecka efter förlossningen. Nu är dottern 4 månader och det har vart som innan förlossningen/graviditeten i ca 2 månader

• Christie

Nu är jag här igen, jag måste få fråga-är urinläckage lika med att man är stor där nere?

• Christie

Inte så att jag kissar på mej eller så när jag nyser eller liknande, som vissa har problem med. Men jag använder alltid trossksydd för att det kan bli lite läckage.

• ninonica

Om du har lite urinläckage tycker jag att du ska prata med t.ex. din distriktssköterska. Där kan du få råd och hjälp. Det är ju ingen särskilt kul ämne att prata om, men väldigt många har inkontinensbesvär så det är inget att skämmas för. Om du "vågar" be om hjälp kanske du kan bli av med de besvären.

• mjuka bröst

Apropå att bli trängre efter att ha fött barn så är väl inte det nåt konstigt, dels kanske man blir torrare- mer frikton = att man känns trängre, man kanske spruckit och blivit sydd, och därmed trängre eftersom ärrvävnaden inte är lika elastisk som övrig slemhinna, jag tror faktiskt att många i alla fall inte blir större, det har inte jag blivit i alla fall efter fyra vaginala förlossningar..Självklart är man ju stor en tid efteråt, första tiden kan ju en spårvagn köra in där.... men man går ju ihop sig fort och efter kanske 6 månader så har i alla fall jag varit likadan som innan det är jag säker på. MEN jag tror att om man är yngre när man får barn som det är biologiskt meningen att vi ska vara, kring tjugo-tjugofem kanske då läker man bättre. Och i övrigt vill jag säga att efter fyra år så har du med all säkerhet läkt jättefint -ta och ha lite sex nu!

• Christie

Jag var 16 år när jag fick barn, så nu är jag 20. Har inte varit intresserad av nått förhållande förns nu, så det är därför det inte blivit nått sex heller. Jag är orolig för att det ska kännas mindre för killen och jag är också orolig att jag är rent värdelös i sängen ihuvudtaget, det var trots allt lääänge sen. Sen det där med urinläckage, det kan ju verka som i mitt inlägg att jag "kissar" på mej, men så är inte fallet. Men jag tycker alltid det kan bli lite, men det tyckte jag nästan det var innan jag fick barn också. Har alltid känt mej tryggare med trosskydd.

• Jonnes brud

Att bli bra i sängen är väl något man blir tillsammasn med den man är ihop med. Alla tycker inte om samma saker, alla har olika erogena zoner etc. Ta det lite lekfullt första gången. prata med varandra, berätta hur du känner det.

• Christie

Jonnes brud:
    Jo jag antar att du har rätt, men efter så många år så är jag rätt nervös, för jag var ju så ung när jag fick barn så jag hade ju inte jätte många års erfarenhet sen innan.

• Christie

Jag hade ett förhållande för ungefär 6-7 månader sen, men jag ville inte så så långt som att ha sex. Och jag antar att det var mkt därför det tog slut. Var i försig inte intresserad av ett förhållande då heller, så det kan ju ha berott på de också.

• Christie

Insåg att jag talade emot mej själv i den biten "intresserad av förhållande" så ni behöver inte påpeka det*skrattar*Men det senaste förhållandet vart så plötsligt, var egentligen inte intresserad av förhållande i överhuvudtaget. Så det sprack med all sannolikhet därför. Var inte meningen att prata emot mej själv*skratt*

• Jonnes brud

Jag tror att det är väldigt många som upplever sig som oerfarna när de inte har haft sex på länge, men om det rör sig om ett seriöst förhållande så måste man kunna prata om allt, även den här biten.

Svar på tråden Sex efter man fött barn