22 juli 2006
Har försökt hitta någon tråd för "vårt" datum, men inte lyckats... Finns det fler där ute som gifter sig den 22 juli nästa år?
Har försökt hitta någon tråd för "vårt" datum, men inte lyckats... Finns det fler där ute som gifter sig den 22 juli nästa år?
Då tänkte vi gifta oss, vi rycker i trådar hit och dit och har inte alls kommit på något. Vi vill ha de enkelt men många glada vänner och inte uppställt och stelt.
En fundering på tema har varit SAAB 96, eftersom vi båda äger varsin, men vi har ju ett år på oss. Risken är väl att vi tänker så lite för länge.
Buppi: ja, vi :)
Var ska ni ha ert bröllop?
Emmael, vi gifter oss i Vitaby kyrka och ska ha festen i Skåne-Tranås. Det är så långt vi har kommit hittills... har börjat på en gästlista och det verkar landa på ca 75-80 gäster. Var gifter ni er?
Hur går det med planeringen? Vi gjórde en tidsplan efter att ha träffat ett par nygifta kompisar och verkar nu ha taggat av helt. Det finns säkert saker vi borde göra.
En till som gifter sig 22 juli 2006
Vi giter oss i Stockhlm stadshus med middag på Agaton restaurant i Gamla Stan om allt vill sig. Har inte bokat än 18 gäster totalt.
18 gäster låter lagom, men jag gick med på att gifta mig där hela hans släkt bor så jag har fått lägga mig och acceptera att det blir fler. Så jag som alltid velat ha ett litet bröllop kommer att ha ett "litet" (i släktens ögon mått mätt)bröllop på 60-70 pers.
Pixelfabriken : Jag har iof alltid velat ha lite större - typ 50-70 gäster, men min m2b vill inte det och det år jag respektera Vi sa att vi kunde bjuda 9 pers var. Jag har inte mer än 4 pers i min närmaste familj men har 3 kompisar som är som familj. (Min familj bor i Norge) som jag då oxå bjuder.
Vart ska ni ha bröllopet? I kyrkan eller Stadshus? Är nyfiken på andras tankar kring utforming och färjer osv
Tänk att man alltid anpassar sig! ;)
Vi gifter oss i Dalarna. Och hans närmaste är bara föräldrarna, men vi umgås rätt mycket med släkten där och bara de är 30 personer och då måste vi ju bjuda min släkt med, vilket blir 20 personer till och så de bästa kompisarna.
Följdfrågan på frieriet var om vi inte kunde vara i kyrkan där vi har stugan och innan jag hann inse vad det innebar så sa jag Ja. Smällarna man får ta, det tog ju bara 11 år innan vi bestämde oss.
Även vi 22 Juli 2006
Jag planerar för fullt! Ett bröllop för ca. 100 gäster ( jag har stor släkt ) Nån mer än jag som planerar och funderar på inbjudningskorten??