• Jeppis

Någon annan i december 05??

Har ganska just beslutat att vi skall gifta oss i december i år!! Är det någon annan som gifter sig då? :)

Jag vet inte riktigt hur jag skall komma igång med planeringen... :)
    Har lite problem med vilket färgtema vi skall ha. FInns det något annat än rött man kan ha kring jul!?

• Svar på tråden Någon annan i december 05??
  • Fröken Vinter

När man gifter sig på vintern är det nog inte lika brådis som under vår- och sommarmånaderna ( önsketänkande... )eftersom inte alla lokaler, fotografer, kyrkor etc är bokade redan.

Allhelgonakyrkan låter ochså mysigt och vintrigt...Vad har ni tänkt er för typ av lokal och hur mångar har ni tänkt att bjuda?

• kajsa79

Vi ville båda gifta oss på vintern och som sagt man hoppas ju på att det är lite lättare att boka allt och så... Men har varit svårt att få tag på folk mitt i sommaren! Vi räknar med runt 80 gäster, vi vill gärna ha festen också på Söder, kollar i nu läget upp alla alternativ vi kan!

• Fröken Vinter

Har ni kollat van den Nootska palatset? Fantastiskt vackert och ligger på söder. Vi funderade på att ha det där men bestämde oss för att ta en lokal på Skansenområdet.

• kajsa79

Ja men det känns inte riktigt som vår stil. Vill ha något modernare men mysigt. Har en hel lista med alternativ som ska kollas upp! Har ni fixat ringar? Klänning?

• Jeppis

Jo det finns många fördelar med att ha bröllop på vintern. VÅrt bröllop e i Finland.
    SOm sagt så vet ja inte heller hur ja ska komma igång!!

• Millicent

3 december här med! Kyrka, präst och festlokal är bokade... kläderna provade... inbjudningarna håller vi på med för fullt... Det är en massa annat kvar, men jag är tidsoptimist! *flin*

• fazerina

Hej! Hur går det för er decemberbrudar? Vi ska också gifta oss den 3 december, är ännu bara i början av all planering men det känns lugnt än. Jeppis, vi kommer från samma trakter, jag är hemmma från Larsmo...!

• Jeppis

Bara böran ännu.... :/

Fazerina>> bor du ännu i Finland??

• fazerina

Jepp, bor i Vasa för tillfället. Du?

• bröllopsplaner

17 december i Göteborg!

Vi skall ha vitt och grått/silvertema med murgröna som bordsdekoration. Det mesta är fixat, beställde klänning igår. Har suttit och skissat på grafisk profil länge nu, inbjudningskorten är klara tror jag...
    Vi struntade i jul och rött, jul får de fira en vecka senare :)

• Jeppis

Fazerina>> Bor i Jeppis, men Vasa till hösten :) Ska ni ha bröllope i Vasa eller i Larsmo??

Funderar också på vilket färgtema man kan ha förutom rött. Vill ändå ha en färgklar dekoration. Gifter oss 3 december....

• fazerina

Mmm, färgtema är svårt. Vill inte heller ha rött... Just nu lutar det åt champangefärgat och så nån varm färg som lyser upp lite.

>> Bröllopsplaner, silver var också en bra idé, vintrigt och fräscht! Förhoppningsvis är det ju snö ute också
    >> Jeppis: vi ska gifta oss i Larsmo, hela släkten bor däromkring också så det blir lättast. Blir det Jstad för er eller?

Hur långt har ni för övrigt kommit med planeringen? Jag får lite lätt panik när jag ser att många här på BT planerar flera år i förväg Jag var och provade klänning för första gången igår, vet redan nu ungefär vad jag vill ha men det finns mycket fint!
    >> Jeppis

• Jeppis

har int kollat tråden på länge :)
    Fazerina>> Bröllopet e no i Jeppis.
    Vi har int heller kommi så långt i planeringen. De va int så länge sen vi planerade att gifta oss. Har bokat kyrkan och festplats, köpt brudklänning, bokat frissa å fotograf. inbjudningskort sku man måst böri me...
    Egentligen tycker int ja he e så jätte myki att göra inför ett bröllop. Jag tycker de räcker bra me några månaders planering för mig. :)

• Brud i mellandagarna

Hej på er!
    Vi ska gifta oss i mellandagarna.
    Har massor i huvudet...planerar och planerar.
    Tänkte ha hjärttema...har ni några tips?
    Hur skriver ni om klädsel på inbjudningskorten?

• dubbelbröllop05

Hej allihopa!

Vi ska gifta oss på nyårsafton. Vi har valt mörkrött som tema tillsammans med guld och vitt. Men mörkblått och silver är ju fint också!
    Jeppis och Fazerina: Jag gifter mig också i Österbotten!

• fazerina

Nu har jag köpt klänning!! Provade klänningar i över 2 timmar innan jag bestämde mig (ett nöje bara det ) och fick till slut en som passade perfekt...

Ang kläder på inbjudan, vi tänkte först skriva kostym/kavaj för då kan damerna ju ha både lång och kort klänning och även byxdress men så kom vi fram till att folk nog fattar det ändå ( iallfall här ute på landet där vi ska gifta oss) så vi lämnade bort det helt.

Hjärttema kan man ju ha dels på alla trycksaker, kanske ett blomsterhjärta bakom brudparet på väggen eller varför inte en efterrätt i hjärtform?

dubbelbröllop05: roligt med en till Österbottning!! Det har varit ganska mycket aktivitet från Pampas här på forumet i sommar men det lugnar ju ner sig mot hösten. Var ska ni gifta er?

• Brud i mellandagarna

(fazerina)Så du menar att ni inte skrev nåt alls om klädsel?......Ja...hjärtan finns det ju massor av i alla dess former...så det finns ju lite att välja bland ...vi tänkte köpa små hjärtljus att ställa på borden..mm...
    sen funderar vi på att ha glögg som brudskål ev. vid en brasa....men tror ni att gästerna är trötta på glögg den 27/12?

• fazerina

Det stämmer, vi skrev inget om klädsel alls. Jag vet att ingen kommer i galaklänning iallfall (känner alla gäster bra) och folk vet nog vad man brukar ha på sig på bröllop... Det viktigaste är att de känner sig bekväma och fina Jag vill inte heller att min tärna ska ha nån typisk tärnklänning med puffärm o så, vi ska shoppa kläder åt henne tillsammans, men om hon tex hellre vill ha byxor än klänning så går det bra för mig...

Svar på tråden Någon annan i december 05??