• Anna-Justina

Finns det de som kommer tillbaka?

Hej,

Det verkar finnas många visa personer här. Jag skulle behöva litet tips i mitt ganska förvirrade tillstånd. Efter ett nästan 3 år långt förhållande där vi bestämt att vi skulle gifta oss och redan hade börjat försöka få barn lämnade min kille mig (sept förra året). Vi försökte ha kontakt efteråt, men jag var djupt sårad och han hade vänner och intressen som fullständigt tycktes dra honom i från mig. Jag vet att han fick panik och vi hade våra problem. Men precis som många andra så kunde jag känna att det här förhållandet var unikt. Vi delade en stor mängd intressen och kunde göra precis allt tillsammans. Allt från att plocka svamp till att festa tillsammans eller vara ute och jogga. Nu har vi inte haft kontakt på väldigt länge. Men inom loppet av ett par veckor har jag fått både ett sms och ett mail från honom. Han säger att han känner att han vill träffa mig igen (han avslutar för säkerhets skull med att säga: vill bara se hur det är med dig). Vad gör jag. Om ni aldrig har sett någon må dåligt så har ni inte sett mig under året. Det är tungt att gå från att tro att man är gravid till att någon lämnar en. Hur hanterar jag detta? Har inte svarat honom ännu. Vill inte stänga dörrar, men inte heller riva upp sår. Finns det förhållande som repat sig efter något sådant här?

• Svar på tråden Finns det de som kommer tillbaka?
  • 5/5-05

Hej!
    Jag kan inte svara på om det finns förhållanden som blivit bra igen efter en sån här sak, men jag vill ändå ge dig några råd!
    Först och främst tycker jag att du ska gå till dig själv...vill DU träffa honom igen? Vad känner du för honom? Skulle du kunna tänka dig att bli tillsammans igen?
    Det finns några frågor du borde svara på innan du gör nåt annat!
    Sen tycker jag att du ska prata med honom (telefon/mail) innan ni träffas för att reda ut vad han vill med ett möte!
    Har han tänkt om och inser att han vill bli tillsammans med dig igen eller känner han sig bara ensam för tillfället och ser dig som en utväg?!
    Jag förstår att det är jättejobbigt för dig, men som jag sa innan tycker jag du ska vara ganska hård både mot dig själv och honom för att reda ut vad ni får ut av det hela.
    Detta just för att kanske slippa slita upp gammla sår!

LYCKA TILL!

• Anna-Justina

Hej, tack för svaret. Jag vet att jag sa till honom direkt när det tog slut att jag blir aldrig någonsin ett ex som du går ut och fikar och småpratar med. ( Vi har båda sådana ex som vi båda alltid respekterat ) Mellan oss är det kärlek eller inget. Han tycktes hålla med om det. Kanske att jag måste använda mig av det här nu. Försöka ha litet avslappnad mejlkontakt istället. Se om det är tillfälligt från hans sida, och ge mig själv en chans att känna efter hur mycket det egentligen betyder? Han är inte en person som man frågar varför vill du ha kontakt nu? Han har sällan baktankar. Det är oftast precis som han skriver, och även om det skulle vara något så vill han att det bara ska leda till det på ett okonstlat sätt...Undrar dock fortfarande: Finns det de som hittar tillbaka till varandra efter ett jobbigt uppbrott och efter att inte ha haft kontakt på ett bra tag?

• 5/5-05

Precis som du säger så tycker jag att ni ska ha lite avslappnad kontakt i början, för om det är så att det blir ni till slut så behöver ni ju inte stressa, visst?!
    Men vänta och se vad det leder till!
    Kan också berätta att min syster och hennes sambo hade ett upphåll på över ett år, för att sedan hitta tillbaka till varandra och nu planerar dem husköp, så visst finns det alltid de förhållanden som funkar igen, lika väl so mdet finns dem som inte gör det! Det är ju så svårt att vea just med er...men som sagt chansen finns ju!

• Micke Picke Päronp*ng

Har han vind för våg lämnat dig en gång kanske han inte drar sig för att göra det igen..

Men som sagt. Vad vill DU?

Platsar han fortfarande in hos dig.

Vad gjorde han när han var borta (venerisk fråga)

Varför vill han plötsligt tillbaka om det var så viktigt att dra förut.

/päronet

p.s Skum kille. d.s

• Anna-Justina

Söker lite djupsinnigare svar än Mickes...Veneriskt svar: Ja eftersom vi varit i från varandra i snart ett år så har han väl gjort precis samma sak som jag: haft förhållande, sexuella såväl som rent vänskapliga. Om han inte har haft det så vore han inget för mig till att börja med. Men det där är ointressant. Några mogna tjejer och killar där ute som vill ge mig tips eller berätta om egna erfarenheter?

• Micke Picke Päronp*ng

ja men oj vad omogen jag var då.

Jag skulle jäkligt noga passa mig för en kille som dragit plötsligt en gång (eller gjorde ni slut den gången?)MEN viktigast är nog att ta reda på om han gör det igen OCH att du kan acceptera ATT han gjorde det så det inte blir ett argument för dig att använda MOT honom i senare skeden. JAG har själv fått saker vända mot mig fast det var just de sakerna som förd oss samman (otrohet- min nuvarande sambo var är ett vänsterprassel egentligen. man i ett vägskäl valde jag henne och sen dess är vi tillsammans 13år)

• Kanadensisk brud

Det ar svart att saga vad du ska gora i detta laget. Det ar alltid latt att kanslorna flammar upp pa nytt och da ar du lika sarbar som forut. Jag maste saga att jag inte tror mycket pa att ta upp forhallanden pa nytt. Om man inte klarar av att bena ut precis vart allt blivit fel (fran badas hall!).

Jag har en kompis som efter ett ars upphall blev tillsammans med sin kille igen. Men det var tidigt i deras forhallande och dem var unga. Idag ar dem gifta och vantar sin forsta smatting.
    Men jag tror att detta ar mycket !! ovanligt.

Antagligen ar det som han sager att han vill bara kolla hur du mar. Troligen har han daligt samvete for att han stack och nu onskar han lite plaster pa saren sa att han ska ma battre.
    Nu later jag hard men ofta ar det nog sa!

Men som bonus kan du ju kanske fa ett slut pa detta om ni traffas lite grann. Jag hade ocksa en hastig och lustig dumpning en gang och det tog lang tid att komma over eftersom det var svart att fatta att han hade andrat sig sa fort...

Mitt rad:
    Lyssna pa dig sjalv. Vilket ar bast for dig? Ar du redo att traffa honom utan att genast tanda ett hopp?

• Anna-Justina

Det tog slut pga att jag ställde krav, eftersom jag tyckte vi behövde jobba på en del saker i förhållandet. Till slut fick han spel på det där och behövde bo hos en kompis, samt tid att tänka. Då sa jag att det fick vara antingen eller. Jag behöver en mogen person som tänker tillsammans, jobbar på saker etc. Men kan inte fly så fort det är jobbigt. Det är svårt att leva tillsammans under en längre tid i livet. Jag hade också saker som jag behövde jobba på.

Svar på tråden Finns det de som kommer tillbaka?