• S.C

CK-vikt

En fråga till alla ck:are!

Jag har gått på ren kur i 3 veckor och inte syndat en enda gång, men dock ej gått ner så mkt

1v. 3 kg
    2v. 0,5kg
    3v. 0,5 kg (knappt 0,5 kg om ngt alls?)

Samt så promenerar jag regelbundet rask takt 3-4 gånger i veckan minst 1 timme/gång?!

Har ngn annan samma problem?
    Är det vanligt när man går på CK (renkur) att man smyggårner:(

• Svar på tråden CK-vikt
  • Sarge

Verkar mysko !

Jag fick höra att man inte går ner om man är på kroppens egen "målvikt"...hur är det för dig ?
    Kraftigt överviktig ?

Jag råder dig att tala med din konsulent !

• S.C

inte kraftigt överviktig men har en mage så att man kan tro att jag är gravid... känns som alla kilon har hamnat där!

jätte ledsen...:(

• Mastermind

Problemet är troligen att du äter för lite, och att kroppen därmed ställer in sig på svält och sänker förbränningen. Jag gick på samma nit som du om och om och om igen, tills jag nu nyligen testade att äta mellan 1000 och 1500 kcal/dag (och undvika godis och sånt, såklart), ingen speciell diet, bara vanligt sunt förnuft, och jag går ner mer än vad jag nånsin gjort med någon svältdiet innan, för nu mår kroppen BRA. Så ta hand om dig och din kropp, för du får ingen ny.

• Sarge

S.C

Jag tycker somsagt att du ska tala med din konsulent.

Har du gått på ren kur utan att fuska så verkar det lite konstigt att du inte går ner.

Jag har själv lyckats gå ner massor med hjälp av CK & håller vikten utan problem !
    Är 172 lång & vägde 86,5 kilo när jag började med långpromenader & lade om kosten & sedan tog jag hjälp av CK
    Nu väger jag 70 kilo !

• S.C

Ren kur så skall man endast äta CK samt dricka vatten, 3 liter per dag.

det står i alla info att man går ner mellan 1,5-3 kilo per vecka... men jag når knappt upp till hälften av vad de säger!

jag vill gå ner ca. 3 kilo till, men det verkar som det ej blir av:(

• S.C

Hej Alla!

Vägde mig i morse (innan frukosten dvs shaken) då vägde jag 1 kg mindre, på en dag... konstigt...

men det kanske är så att när man har kommit till ett visst kilo så kanske det är svårt att gå ner efter det.

Kommer ihåg att förra gången jag bantade så stod vågen stilla länge vid det här kilot...

kanske det vara så tro?

• cirkalisa

Om du är på ren kur ska du inte motionera överdrivet. Drick mycket vatten (4 liter om dagen) så går du ner!
    Börja motionera när du går över till kombinerad kur så går du ej upp det du gått ner.

• loisa

Har du mage utan mycket övervikt kan det vara så att du har för svag bukmuskulatur som inte orkar hålla allt på plats. Testa att träna istället.

• Sharleen

du tuggar inte tuggummi. kan vara lurigt

• S.C

PÅ ren kur så skall man inte tugga tuggummi, finns kalorier i det även sockerfria!

• Sharleen

nä precis. jag har hört om såna som gått ner lite och när man börjat forska i det så har de tuggat mycket tugggummi när de gått på ren kur

Svar på tråden CK-vikt