• Mamita

Nutrilett... bra / dåligt?

Hej.
    Finns det några som har provat att ersätta bara lunchen med en Nutrilett shake?
    Har det varit bra eller dåligt?
    har ni gått ner i vikt på 2 veckor eller krävs det mer " Hårda" tag?
    jag behöver gå ner ca 2 kli.
    Fixar man det på 2 veckor ( 10 arb dagar?)
    Må säga att jag är ganska smal från början( 63 kg och 172 cm) så jag kan nog ha svårt att tappa till en början...

Vad tror Ni?

Många frågor.

Tacksam för massor av info

Tack på förhand.

Mamita

• Svar på tråden Nutrilett... bra / dåligt?
  • Ellte

Om du äter bra mat och rör på dig extra så kommer du gå ner 2 kilo på 2 veckor utan att äta pulver!

Varför "måste" du gå ner? Du väger redan tio kilo mindre än mig, är något längre och jag är normalviktig :?

Hur som helst...jag tror varken det gör till eller från om du byter ut lunchen mot nutrilett (som dessutom är rätt äckligt :?). Ät istället bra frukost, bra lunch och bra middag samt tre mellanmål :)

• Mamita

jag behöver gå ner för mina 63 kg består av... fett.
    Inga muskler så långt ögat når...
    Behöver gå ner för att kunna få en kicka tt börja träna, sedan ska jag på mitt eget bröllop i början på Aug och sedan är det ett bröllop i veckan hela aug...
    Jag behöver eg ersätta fettet med muskler.
    Är antibantare eg så jag tänkte att detta kanske var ett smidigt ( lat tjeja är jag)sätt att gå ner utan att behöva laga andra maträtter.. har 2 barn som jag vill ska äta ordentlig husmanskost nämligen.
    Därför hade jag tänkt köra detta på lunchen när de inte ser mig ( jobbar).

patetisk Mamita jag vet.....

• Ellte

Nä det är jättebra att inte "banta" inför barnen! Däremot är nyttig mat inte alls dåligt för barn och husmanskost är (kan vara ;)) riktigt nyttig.

Inte patetiskt, bara alldeles normalmänsklig skulle jag säga...

Svar på tråden Nutrilett... bra / dåligt?