• Bibbi W

Nervös inför bröllopet...

Hej alla blivande brudar och ni redan gifta!

Nu är det bara ca 4 veckor kvar till vårt bröllop och jag tror att mina nerver är helt upp och ner : )
    Känner ni andra som gifter er likadant? Många säger att sista månaden ska man bara njuta av allt, att allt i mesta möjliga mån ska vara klart, men jag känner det fortfarande som om massor av saker fattas : )

Tar gärna emot tips om hur man ska försöka varva ner såhär veckorna innan!!!

Alla ni som gifter er snart; Lycka till!!

• Svar på tråden Nervös inför bröllopet...
  • CJW

Jag känner precis som du. Kommer hela tiden på saker som ska ordnas. Jag är jätteorolig för att vi har glömt någonting och ska komma på det dagarna innan.
    Nu har några gäster på festen helt plötsligt kommit på att de har annat för sig och tackar nu nej, så det är bara att börja om med festprogram, bordsplacering osv.

Jag tror att det bästa är att prata med din blivande om hur du känner det och försöka stötta varandra och dela upp det som ska göras.

• feb05

Det är helt normalt att känna som du gör. Även mina nerver var på helspänn en tid före bröllopet.

Det viktigaste under denna tid är att försöka att inte hetsa upp sig när ngt tycks gå fel (vilket är betydligt lättare sagt än gjort). Dessutom mår man bra av att lägga över ansvar för att få saker gjorda på människorna i ens närhet...

• Jozie

En till här som börjar få fjärilar i magen. Jag är inte så orolig eller nervös för att vi ska ha glömt något eller att något inträffar i sista stund. Dock börjar jag få fjärilar i magen när jag tänker på att jag faktiskt ska gifta mig!
    Bibbi W: När gifter ni er? Aug?

• Bibbi W

Jozie:

Vi gifter oss 30/7! Är nog också mest pirrig för att jag faktikst ska gifta mig!! : )
    När gifter ni er?

• Jozie

Vi gifter oss helgen efter er den 6/8.
    Kan inte riktigt förstå att vi efter nästan ett års planering snart är där. Känns lite overkligt på något sätt.
    Har ni något kvar att göra eller är det mesta på plats?

Jag håller med "feb05" att man inte ska försöka hetsa upp sig eller oroa sig över att saker inte går som man planerat. Det ordnar sig ändå alltid på något sätt. Det säger i alla fall mina vänninor som alla gifte sig förra sommaren :)

• Bibbi W

Ja, håller helt med er! Det är inte hela världen om något går fel men ändå kan det vara svårt att intala sig det!

Vi har kvar att fixa festprogrammenm sen tror jag nog att allt annat är klart : )
    men jag kommer nog på något som måste fixas i sista stund iaf!

Jozie: Lycka till!

• Honungste

ska "göra det" ¨på lördag- skit vad pirrig jag är idag! Även om allt är klart!

• Bibbi W

Honungste:

Grattis och lycka till!
    Hoppas allt går bra och att ni får en superdag!

• Tilde-76

Hej!

Lite tips från en som planerat i 1,5 år, njutit av all planering och där inget gick fel den sista tiden.

Jag fick höra från alla att jag var så cool-lugn sista veckan och det var jag oxå. Sen sista dagen innan, när min blivande blir sjuk och allt föll på plats. Allt var fixat och klart, gästerna började anlända. När jag satte mig ner och varvade ner, då kom all stress över mig. Är det något jag skulle göra annorlunda så är det att delegera mer och spendera natten innan bröllopet med min man. Vi sa det båda två faktiskt. Det är så mycket som ska fixas och man bara springer om varandra så man glömmer bort att mysa.

Så mitt tips, lägg er tidigt natten innan tillsammans där ni inte kan störas av någon annan. Man behöver prata med den enda som faktiskt förstår vad man står inför den kvällen!

Kram från mig! Njut av dagen - den går väldigt fort!

• Jozie

Honungste: Lycka till med er stora dag på lördag. Jag är lite avis för jag vill också vara där, men å andra sidan är det bara en månad kvar så...

Bibbi W: Lycka till! Håller tummarna för att du inte ska ha glömt något ;)

• Honungste

mmm vill att det ska var lördag nuuuuuu!!!! Kan ju inte sova eller jobba, helt pirrig! Men det ska bli sååå kul!

• drea

Jag börjar också blir nervös, drömmer mardrömmar och sånt som jag inte sjort tidigare. Men det hör nog till... gifter mig den 30 juli!

Svar på tråden Nervös inför bröllopet...